Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 510 ggr
[MikaelaR]
0

Denna buren

Whippet
0

Jag har inte testat men den ser väldigt bra ut, om du vill ha ett billigare pris kan du göra själv, men det var ju inte riktigt din fråga bara ett tips …  😉

I'm out Vilar huvudet i handen

[MikaelaR]
0

Du menar med samla låda? ja jag tycker den verkade bra med tanke på storleken+priset. Duna är mycket dyrare…

Sen stod det något om att det ingick inredning, men det sitter väl inte "fast i buren" det är väl sånt man kan fästa fast om man själv vill eller jag tror det iaf .. tänkte om någon visste!

Whippet
0

#2 Nja det också men man kan ta en gammal hylla tex :)  Ja du kan ta ut inredningen, men jag köpte min Bur i affär och där fanns det burar med och utan inredning, jag tog den utan eftersom att jag inte ville ha den plastiga sortens miljö, och det blev även billigare, det var samma Bur. 🙂

[MikaelaR]
0

#3 Det fanns bara denna Bur med inredning tror jag men man kan ju ta ut inredningen själv så slipper man det.

Whippet
0

#4 Exakt! :)

DixieBC
0

Hade en sådan till min dvärghamster för ett antal år sedan, tyckte att den funka riktigt bra! Jag tog ur all inredning och inredde lite mer personligt. 

Just nu har jag akvarium, vilket jag föredrar bättre :)

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

[MikaelaR]
0

Ok bra att veta #6

illyria1989
0

Har själv tittat på den, men tycker den verkar så låg! 25 centimeter i höjd, då kan man inte ha ett ~30cm Hjul tex. Har man inte hjul/mindre Hjul är det ändå inte långt från inredningen upp till gallret, om man oroar sig för att hamstern gnager/klättrar där. I övrigt har den bra mått och ser fin ut tycker jag!

[MikaelaR]
0

Måste bara säga en sak, personligen skulle jag aldrig ha marsvin i den där buren men på beskrivningen stod det att man kunde ha marsvin i buren. Stämmer det verkligen enligt svenska marsvinsmått? känns väldigt litet för marsvin dem bor ju oftast 2 också

DixieBC
0

#9 Det är lagligt/tillåtet att ha två marsvin i den. Men det hade jag ABSOLUT inte haft, eftersom att den är ytterst liten för marsvin…

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

philippazon
1

#9 dessvärre är ju minimum måtten för de flesta djur på tok för små 😕 Det stämmer enligt lagen att man får ha två marsvin där i, men jag hoppas verkligen att det inte faller någon i smaken att ha två marsvin i en sådan Bur, nej usch!

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

[MikaelaR]
0

jag skulle aldrig haft det, lite OT men blev lite förvånad :I

[MikaelaR]
0

Men 20 cm Hjul får den plats i denna Bur? #8

Whippet
0

#13 beror ju på vad det är för höjd, men menar du diametern? Sedan beror det ju också på vad för sorts Hjul du ska ha, jag har ett 20 cm trähjul som är 23 cm högt

illyria1989
0

#13 Det gör det nog! Som #14 säger beror det ju på höjden av hjulet, och så får man räkna in bottenmaterialet.

annlen68
0

#13  Eftersom du tittar runt efter burar så kan jag tipsa dig om att de just nu har kampanj på zoozoo.com på samtliga duna-burar :)