Storlek på akvarium
Hej! Jag funderar på att köpa ett akvarium till Hanna. Men jag är inte så keen på hur vida ett akvarium är stort eller litet för en hamster.
Är 60*45*35 ett bra mått eller är det litet?! Haha skriv gärna vilka liter/mått som ni har eller rekommenderar. Bifoga gärna bilder på era akvarium med inredning och storleken på akvariumet :)
Hanna är en guldis och jag vill ha plats för hus, hylla, Hjul, matskål och sandbad samt en del som jag ska anpassa för grävning och gärna några fler mindre leksaker.
hamstrar & fotografering
Jag har ett akvarium på 75x40x40cm och det tycker jag är bra storlek till en guldis. Även mellandunan är bra storlek 70x45cm tror jag. Jag skulle inte ha mindre än dom måtten.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag har ett akvarium som jag tror är på 92liter, tyckte den var lite liten till min guld så jag har en dvärg i den nu :)
#5 Hittade precis ett på en köp och sälj-sida i min stad som är lika stort som ditt som jag får med ställning och andra akvariegrejer till (inte för att jag har användning av dem) för 300kr så tror jag ska slå till på det :)
Hoppas Hanna kommer gilla det bara blir nervös nu då hon bott i gallerbur i hela hennes liv men hon är mest uppe på hyllplanet hon sover under och på burgolvet, samt på andra hyllplanet vilket ligger på 30 cm men det försvinner ju då :)
Min gallerbur är 57cm lång och 35 bred!
Har också funderat på en Detolf men är det någon som har erfarenhet av detolf till guldis?
#7 Slå till!! 😃 Det skulle jag gjort. JAg har också min i en som är 57x35 för tillfället, och fy vad jag skäms att stänga in honom där, visserligen är han mycket ute i mitt rum och i lekhagen. Men i helgen ska jag fara o köpa en stoooor Bur, så jag tycker du gör rätt. JAg tror hon kommer trivas. Saknar hon det där med hyllplan, så ta en stog kartong som du gör en stor öppning på och sedan en stege upp till taket. 🙂 Lycka till!
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#8 Jaa funderar på det! Men mamma blev också sugen på ett självbygge nu så kanske blir ännu större men ett självbygge :D
Köpte precis en bendy bridge idag! Åkte in till grannstaden och det var så himla bra priser på bendy bridge, trähus och sjögrästunnlar. Och mat som jag ska blanda ihop nu! :)