Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 840 ggr
annlen68
5

Nu har Molly kommit hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi hämtat hem lilla Molly, 8 veckor ❤️ Tror jag och mannen är minst lika lyckliga som vår 10-åriga dotter 😃  Hon sprang en runda och inspekterade sitt nya hem. Så nyfiken var hon 🙂 Nu har hon boat in sig i sitt lilla hus ❤️ Så här ser det ut i hennes Bur än så länge. Ska skaffa några fler leksaker också. Hjul ska vi inte ha. Däremot ett sånt där tefat som hon kommer att få ha när hon är ute i lekhagen :)  Kommer lägga upp bättre bilder på henne sen - men ville bara dela med mig av vår lycka 🌺

annlen68
1

Här en bättre bild på buren

Rebornbabyn
1

Så fin! Grattis! Har själv en guldhamster. :D

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Cindy S
1

Hon ser ut att ha det bra där. :)

Är toarullen uppklippt? Hon kanske är för liten än för att fastna.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Lollo 97]
0

Vilken fin färg på på henne 😍

annlen68
0

#2 Tack! 

#3 Ja jag är säker på att hon kommer att trivas :) Hon var så pigg och nyfiken trots att hon kom hem under "sovtid" :)

annlen68
0

#3 Inte klippt upp rullarna, men ingen risk att hon fastnar. Hon kan t o m vända sig i dem 😃  Bör man klippa upp dem längs sidan när de blir större?

#4 Ja det var väldigt fin färg på henne :)  Har du guldhamster också?

Cindy S
2

#6 Ja, när de är vuxna. Men det är ju kul att hon kan ha "riktiga" tunnlar nu. :)

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

EricaAnna
0

Åh så fin :)) !
Fastande väldigt för buren också, vart har du köpt den?

[Lollo 97]
1

#6 Nej, jag har ingen guldhamster 🙂 Här hemma bor det bara kaniner😃

annlen68
0

#8 Det är en Duna mini som vi köpt på Djurmagazinet :)

tilde.wahlgren
1

har hon inget sandbad?

Hjärta SVEA Hjärta 

annlen68
0

#11  I djuraffären där vi köpte henne så fick vi massa info av säljaren, som själv hade stor erfarenhet av bl a hamstrar. Hon sa, att till en början - tills hon lärt sig var hon ska kissa, så skulle vi enbart ha toalett med grövre sand…och vänta med sandbadet någon vecka eller två. Jag är dock lite tveksam om jag ändå inte ska ställa in ett sandbad?  vill ju att hon ska använda toaletten, och hon kanske blir förvirrad med både sandbad och toalett?  Men ett sandbad bör de väl ha? 🤔

Fiona1234
0

Jag har sandbad och kisslåda i ett 😇

Alltså en sån här hörntoalett, de kissar och tvättar sig där. Har dock finkornig Sand där i 🙂

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

annlen68
1

#13  Jag har ställt in ett sandbad också. Jag har alltså en toalett med grövre Sand, och en hörnlåda med fin chinhillasand i. Jag provar så, får jag väl se var den kissar 🙂

MaaariaS
1

Kan du ta en framåt bild på Molly? 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

annlen68
1

#15  Jag lyckades faktiskt ta en bättre bild på henne nu ikväll. Hon far runt och utforskar buren för fullt :)  En fråga:  ser att hon försöker ta sig upp på plastväggarna; är det ett normalt beteende när de nyss kommit hem?  Vill hon bara kunna se ut? eller är hon orolig på något sätt?

annlen68
0

Här kom den bättre bilden :)

MaaariaS
1

#16 Hon är nog bara orolig pga flytten,hon lugnar nog ner sej snart 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

kaninennea
0

Jag har exakt samma bur:)

Cindy S
0

Sicken sötnos. Vad har du för toamaterial? Jag har aldrig sett det förut.

Är det fleece hon har i boet?

Jessica Jones (2015-)

annlen68
0

#20  Tack. Ja hon är så underbart söt :)  Det är lite frustrerande att bara få se men inte röra nu när hon nyss kommit hem :)

Det är toalettströ som vi köper i lösvikt på Djurmagazinet. Den är lite grovkornig och ska vara absorberande.  Sedan i ett annat hörn har vi ett sandbad med chinchillasand som vi också köper i lösvikt :)

I boet har hon hamstervadd som följde med i paketet när vi köpte henne. Fanns i olika färger…och ja - jag vet allt om det här med hamstervadd..men samtidigt borde det väl inte få säljas alls om det var farligt?

Hur som helst så kommer vi använda toa/hushållspapper när vadden är slut :)

Tessan01
0

#21 Jag skulle råda dig ta ut vaddet snarast! Min kompis hade hamstervadd då hon ej visste det, så hennes hamster svalde det i misstag och det tryckte ut tarmarna på hamstern. Inge kul att se. Så hamstern avled i alldeles för ung ålder.

Chress64
0

Hamstervadd ÄR farligt och borde inte få säljas alls. Mitt tips är att byta ut det mot t.ex. toapapper istället. Risken med hamstervadd är att hamstern fastnar med t.ex. ett ben. Vadden kan då "snöra av" benet. Sen kan jag inte förstå hur djuraffärspersonal med "stor erfarenhet av hamster" inte ser till att få bort eländet från hyllorna? Söt liten fröken ni fått hem, lycka till med henne!

annlen68
0

#23   Tack så mycket! 🙂

Ja vi får väl skippa vadden då. Men jag kan inte förstå hur en produkt som är farlig får säljas?  Produkter som är farliga brukar väl dras in?  Vilken myndighet har hand om djur?  Tänker maila dit och fråga varför farliga produkter finns i affärerna! 😡

Cindy S
1

Länstyrelsen har hand om det, men när jag ringde dem så fivk jag höra att vissa fall prioriteras bort(jag ringde om ett annat klagomål). Jag antar att det tar större resurser än de har.

Jessica Jones (2015-)

illyria1989
1

Fin-Molly! Våra är lika som sagt. Molly är ett gulligt namn, för mig går det dock bort då min brors katt heter så :P

annlen68
0

Ah, då går det ju inte :)    Kom på ett namnförslag som jag tycker är väldigt sött: Lillan.  Min dotter hade som ett av förslagen Semlan, men det blev Molly :)

illyria1989
1

#27 Lillan är gulligt! Får se om jag kommer på något annat, står plötsligt still i hjärnan. Hade flera pojknamn på lager, tycker av någon anledning att de är lättare att komma på :)