Någon här som har guldhamster i mini Duna`?
Vi ska få hem en liten sötnos (guldhamster) om ett par dagar. Vi valde och köpte Bur idag och var i valet och kvalet mellan mini duna och mellan duna, den som är 71 cm på längden. Dock valde vi mini dunan eftersom vi kommer få svårt att få plats med en större. Jag vet att den är laglig och godkänd, men känner mig ändå som en "dålig" djurägare när man tittar runt i trådar och ser att många tycker mini duna är för liten.
Är det någon här som har guldhamster i mini duna, och som är nöjd med den?
En fråga till: Kan man ha hamsterbur på golvet? Eller är det att föredra att ha den stående på någon möbel?
Jag föredrar att ha dem på någon möbel, då jag är rädd för att det blir för kallt. Men jag skulle säga att det är en smaksak 🙂
Har ni möjlighet att låta hamstern springa på golvet/soffan/badkaret? Om hamstern får variation på leksaker kan det vara bra det med. Man kan kanske ha en filt på golvet och ha buren på den?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag hade min första hamster i en Mini Duna, det fungerade bra, men tycker den är nog lite för lite i långa loppet. Dock så uppgraderade jag senare till en Mini Duna och 2 duna fun. Just nu så har jag bara Roborovskisar, men kommer kanske skaffa en Guldis snart. Isåfall får hen bo i Mini Dunan tills julen, då hen kommer flytta in i en Samla 130L =)
#3 Ja vi har köpt en lekhage som hon kommer att få rastas i varje dag :) Vi kommer ej heller ha Hjul eller tefat i buren, som bara tar plats. Vi kommer istället ha tefatet i lekhagen, så hon får springa på den när hon är ute. Sen i buren ska vi försöka variera med olika saker, såsom toa- och hushållsrullar, leksaker etc. Har inte riktigt bestämt ännu :) Men vi tänkte det att det blir mer plats i buren utan ett skrymmande Hjul eller tefat.
Kan man kapa av äppelkvistar eller grenar och lägga i buren?
#6 Japp, tänk på att skölja av de noga eller låta de ligga i frysen nått dygn för att inte få med sig kryp in i burarna :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus