Anmält min första djuraffär
Imazo/Göteborg(det kanske bara var hamstrarna) så är det ju för ungt. Kanske de föddes i affären?
Jag ringde till länstyrelsens handläggare för djurskyddet och hon jag pratade med var förstående men menade att de var tvungna att prioritera. Jag kunde ringa sen och kolla vad de skulle göra, men hon sa att de förmodligen bara skulle skicka ett brev. Hon sa att ifall jag ville gå vidare med ärendet(hon lät uppmuntrandet) kunde jag ringa hennes chef eller jordbruksverket.
Jb sa istället att det var länstyrelsen som skulle göra något, att de inte kunde själva. Vi pratade också om L80 som jag sa innan och det visade sig att jag missförstått det jag läst och att så längde de inte bråkade kunde man ha dem tillsammans. Men han lät också förstående och tyckte att det var dåligt, eftersom att de kunde bli våldsamma.
Jag ska ringa till länstyrelsen angående vikingfoder.se(jag skrev om deras blocketannons förut) och anmäla dem med.
Pinsamt med djuraffären. De hade i alla fall inge hamstervadd, utan annat bäddmaterial som såg ut som färgglatt strimlat papper.
Hon i djuraffären var i alla fall trevlig även efter jag sagt ”Men man måste enligt föreskriften ha dem isär efter 8 veckor!” eller liknande. Det var svårt att inte köpa dem, de var nog nf kh, vilka jag vill ha. Men de såg så klena ut, som om de bara var några veckor.
Tur att jag redan bokat en guldhamster(Queens Glittra) och planerar att köpa dvärgar senare(kanske fler guldar, annars kanske de följt med hem. Men ifall jag någonsin ska köpa djuraffärshamstrar är det från blocket när folk har tröttnat och jag kan ”rädda” dem.
Det finns en Hybrid i Västerås jag kanske köper och ger en kompis http://www.blocket.se/vastmanland/Guldhamster_och_Sibirisk_hamster_med_burar_55431853.htm?aw=1 Men då kanske det visar sig att det är en Hybrid som vill vara ensam…
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
.
Jessica Jones (2015-)
.
Jessica Jones (2015-)
Hittar inte vad det är du har anmält? Buren för liten eller vad?
Rax Hamstrar på facebook.
1/3 av inlägget är borta, ops. Hoppas en Medarbetare kan lägga in detta högst upp i inlägget:
"Det fanns en ensam gerbilhane i en Bur, 1 gerbilhona med väldigt unga ungar(2v) i en annan, men det var två guldhamstrar som bodde tillsammans som jag reagerade starkast på(gallerburar och dåliga Hjul ar också dåligt). De var så små så jag trodde att de bara var några veckor gamla, men de var 3-5 månader. De var från grossisten Imazo. Om gerbilungarna också är från Imazo/Göteborg(det kanske bara var hamstrarna) så är det ju för ungt. Kanske de föddes i affären?"
Jessica Jones (2015-)
Förmodligen så kan ungarna ha fötts där, ibland har djuraffärer inte plats att ha dom på avskild plats tills dom är stora nog :)
Men man vet ju aldrig men sålänge dom inte säljs iväg så.
Arsatazz hamsteruppfödning