Nu har min ängel somnat in.
Som jag skrev i en annan tråd här i förmiddags, så ville Macy inte komma ut och hämta sitt pommes frites i morse när jag kallade på henne. Lyfte på boet och hittade en trött och ovanligt kall liten tjej, som lagt sig till rätta för att somna in.
Hon har ätit sämre än vanligt de senaste veckorna, och börjat se lite ruggig ut i pälsen. Igår kväll så satte hon sig i "sitt" hörn i köket när hon fick komma ut och springa, och då förstod jag att det nog inte var så lång tid kvar nu. Dock förväntade jag mig inte att det skulle röra sig om nästa dag.
Jag klippte ut en filt åt henne ur en handduk och bäddade om henne ordentligt så hon inte skulle frysa. Sedan har jag låtit henne vara ifred i en mörk Bur under dagen och kollat till henne då och då. Hon verkar inte ha lidit, och jag är glad att hon fick slumra in naturligt istället för att bli sjuk och behöva avlivas, så som Yuki blev.
För ett par timmar sedan kollade jag till henne igen, och då verkade det som att hon var 100% borta. Hon andas inte längre, hon har inga reflexer och hon är kall.
Har bäddat ner henne i en liten låda, som står i buren just nu. Vill vänta ett tag innan jag lägger henne i frysen, just in case.
Pappa (aka Macys morfar :3 ) kom upp och ville klappa på henne trots att han gått och lagt sig. Hon var en väldigt älskad liten filur, och jag är så glad att jag fick dela nästan två år av mitt liv med henne. Jäklar så jobbig och envis hon kunde vara, men det var en del av hennes charm.
Alltid klättra på allting. Alltid smaka på allting. Klättra upp för mina strumpbyxor varje gång jag hade det på mig. Sitta på pappas gos-tofflor när han stod i köket och lagade mat - alltid upp på dem!
Jag adopterade Macy när hon var runt 3 månader, och hennes uppfödare hade precis givit upp hoppet om att hitta ett hem där hon var välkommen. Hon var blygare och räddare än resten av sin kull, och kunde därför inte flytta med dem till djuraffären. I början när hon kom till mig var hon rädd för i princip allt. Snabba rörelser, ljud, allt möjligt. Men hon växte sig starkare och modigare för varje dag, och det dröjde inte länge innan hon litade på min röst och min beröring. Försiktiga Macy blev till en busig, livlig, energisk och nyfiken liten varelse, som var otroligt bortskämd på alla sätt och vis.
Vi kommer att sakna henne.
Beklagar 😕 🌺 Väldigt fin liten tjej som fick ett toppenhem hos dig
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
I förrgår planterade jag några solrosfrön. Hon var ju så glad i sin trädgård som bara råkat växa fram i buren. Tänkte att hon skulle få lite färska solrosskott.
Nu är hon borta, men skotten börjar komma sig. Det känns fint på något vis. Symboliskt.
vila i frid!
MVH Sara
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Beklagar :( lika hemskt varje gång att förlora en av de små. Kram
Beklagar ♥ Hon var fin och du kunde ge henne ett bra hem. Vila i frid♥
**//Amanda
Vila i frid fina Macy ❤️
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Vila i frid fina Macy ! ❤️ Hon hade ett toppenbra hem hos dig, kan jag slå vad om! Styrkekramar till dig, Cafesinner!
Nämen va hemskt :( har sett henne i trådar här på hif och hon verkar så fin
Hela inlägget verkar inte komma med… Men det jag skrev mer va att du kan ju låta solrosskotten växa och plantera om dom så kanske dom börjar blomma! Det är väldigt fint :)
Åh, inte lilla Macy, hon är ju så underbart vacker ❤️
Styrkekramar till dig ❤️
Vila i frid Macy 🌺
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Vila i frid Macy! Hon var en väldigt fin hamster! Kram
No music, no life😀🎤
Sov gott sötaste Macy ❤️ Hon var jättevacker och du gav henne ett så fint hem! Det är hon nog tacksam över. Kram
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
RIP Macy <3
Gråter lite, usch det är så sorgligt. Vila i frid och kram till dig <3
Har du någon aning om vad som kan ha hänt? Kanske har med att göra hur liten hon var som bebis. I vilket fall känns det bra för mig att hon kom till ett sådant underbart hem, hon var värd det lilla plutten trots att hon hade lite problem.
Ibland går det för fort med dessa små djur.. Hennes mamma fick somna in för ett tag sedan två år gammal.
Styrkekramar från Mig, brorsan Avicii & pappa Skrillex. 🌺
Vila i frid lilla Macy.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Beklagar 😕Vila i frid Macy! 🌈
Med vänlig hälsning, Mimmi
RIP Macy, hoppas hon har det bra i hamsterhimmeln );
:'( Det är alltid jobbigt när en fluff går bort. Sanna, du är stark och du klarar dig. Velma har du fortfarande. Planterar solrosor för Macy här. :)
Tack alla <3
#17 - Jag tror bara hon blev gammal och somnade helt enkelt. Märkte ålderstecken den sista månaden. Hon sov mer och sprang mindre i hjulet, hade inte lika mycket matlust osv.
Det är ju så olika individer emellan. Yuki blev ett år minus en dag… Har du koll på hennes födelsedatum? Får för mig att hon blev typ 1 år och 8 mån?
#21Ja det är ju så himla individuellt ibland hur gamla de blir.. Men alltid lika tråkigt när en pälsboll går bort 😕Hon föddes den 13 november 2012..
Så hon blev ju rätt gammal ändå, det är jag som inte hänger med när tiden går så snabbt!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Vilka underbara bilder på underbar tjej 🌺
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Beklagar 🌺
Men visst är det fint när dom får ett sånt slut och bara somnar in av ålder. 🌺
Underbart fin 🌺
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Så fin tös hon var 🌺 R.I.P lilla tjejen
Jättefina bilder!