Inget hus
Läste på Hamsterföreningens hemsida att hamstrarna måste ha ett hus 15x15x10 men har inget hus i min Bur då Hanna inte alls använder det. Istället har jag ett hyllplan i ett hörn som håller dem måtten om inte lite större som hon äääälskar. Har försökt ha hus men hon hamnar alltid under hyllplanet ändå. Där har hon "tak" och så så väggar i form av burens kanter. Sen mycket bädd av strimlat toalettpapper som hon drar omkring med, är det okej? Har inte direkt någon plats för ett annat hus med tanke på att hennes hyllpan, stora Hjul och ganska stora sandbad tar upp mycket plats.
nouw.com/WallHund
Dotterns ena sov inte heller i hus men hon byggde gärna bo i en tunnel som var av gräs. Huset fanns alltid i buren helt onödigt då den var oanvänd. Så ta en titt lite på andra saker som din kanske gillar att sova i :) När det var varmt så sov hon inte i tunneln heller utan låg helst i ett hörn av buren.
hon trivs så eller hur? låt hon ha så :D mitt tycke
#4 Mycket! Hon har aldrig försökt bädda någon annanstans även när hon haft möjlighet (förutom nu när hon bestämt att matförrådet ska vara ovanpå hyllplanet och hon skulle gömma maten med toalettpappret hahaha)
Man ska försöka efterlikna deras naturliga miljö så gott som det går men om djuret trivs på ett annat sätt så får man väl acceptera det om du prövat att ha hus ett tag o de inte funkat får du köra på de sättet som funkar för just din hamster - mitt personliga tänk :)
Min hamster har också sovit sådär under hyllplanet istället för i huset. Jag hade ställt ett sandbad där först men han tyckte det va så mysigt där under så att han byggde bo där ovanpå sandbadet istället, drog dit allt toapapper och myste till det ^^
vissa trivs inte i hus, hur stora de än är. nu på sommaren har jag tagit bort hus till alla mina pga hör luftfuktighet och att maten de då har i huset möglar snabbt
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Min brukade ibland också gilla att sova i ett hörn istället för i sitt hus. Synd eftersom att hon blev lättare störd då när jag gjorde rent sandbad och gav mat och vatten, men hon trivdes.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -