Göra om bur / köpa en billig
Jag tycker att min hamsters Bur är alldeles för liten, så jag har tänkt på att köpa en ny eller göra om en råttbur som inte använts på flera år, det ända är att den är för hög på höjden så jag lär ju behöva klippa av gallret samt så är den rostig och behöver fixas till där också. Någon som har några tips? eller om någon vet en Bur som är stor men inte alldeles för dyr. Tack 🙂
Bifogar en bild på den jag har nu. Skulle vilja ha en större så jag kan köpa roligare saker också, kanske även något som den kan klättra upp på.
//Fluffyrat 
Jag kan verkligen rekommendera Ikeas 130l samla låda, den är billig och stor!
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
Hej , vill bara fråga, är det där hjulet verkligen 20 cm? Förut hade jag en mini duna och samma Hjul fast 20cm och då tog hjulet mycket mer plats…
#3 klicka in på min hemsida och under Hamsterfakta har jag bilder på mina samla lådor och där ser man hur jag har gjort
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
Vad är din gräns när det gäller pris? 🙂
Ett tips är att spana på blocket efter billiga begagnade akvarium. Ofta säljs dom dyrt, men då och då dyker det upp billiga. Så får man bygga ett lock till.
Sen angående hjulet som det skrevs om ovan så ser det ut som att du har den mindre varianten av hjulet. Hamstern ska kunna springa utan att böja ryggen så därför bör hjulet vara minst 20.
Om inte hamstern kan springa med helt rak kropp så är hjulet för litet. Det ser ut som samma hjultyp som jag har men en storlek mindre. Om det inte får plats större i buren så är det ditt problem, inte hamsterns. Låter kanske taskigt men så är det. Du måste ha större Hjul eller så får han vara utan hjul…du kan skada hamstern för livet.
Våran dvärghamster fick bo i en jätte stor låda av plast!
Han bodde där tills han vart gammal och dog.
Den var en och en alv meter lång och en meter bred om jag minns rätt.
Rekommenderar IKEA SAMLA lådan (den största) 😃 Billig och stor.