Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 317 ggr
Andreag00
0

vad ska hamstrar ha for mat??

ja som rubriken sager vad ska man ge for matn till hamstrar ska dom bara ha pellets eller nogot mer??

blev lite nyfiken bara men jag har ingen hamster

Wille, Puffe, Doris 

Ellenwik
0

Torrfoder ska de alltid ha tillgång till sedan ska de ha Färskmat t ex Barnmat, broccoli & pasta, gärna något proteinrikt några ggr i veckan också- t ex kött eller ägg. Sedan kan de ha en hirskolv eller en tuggsak i buren för aktivering och för att de ska få jobba lite med tänderna :)

BlommaHälsningar från oss Blomma

Andreag00
0

okej tack sa mycket visste inte ens att hamstrar skulle ata kott

Wille, Puffe, Doris 

fuzzie
0

Det bästa tycker jag är när man blandar fodret själv. Det kan bestå av havre, vete, korn, fröer för småfåglar och lite annat smått och gott. Eller så kan man köpa Hamster Complete som är ett fullfoder med bra näringsinnehåll, ifall man inte vill blanda fodret själv. 🙂 

Sedan ska de även ha färskfoder varje dag och det kan vara lite gurka, sallad, broccoli, persilja, spenat, krasse och ibland en liten bit rå köttfärs (av nöt) och Barnmat (om de behöver mer proteiner). 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Ellenwik
0

#2 Det är faktiskt många som blivit rätt förvånade när jag sagt att hamstrar äter kött, många tror ju att gnagare bara äter grönt! Men som sagt - kött äter de, även fisk men rå kyckling ska man undvika!

BlommaHälsningar från oss Blomma

Andreag00
0

tack for alla svar nu har jag lart mig nonting nytt iaf ;)

Wille, Puffe, Doris