Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningvintervit
Läst 718 ggr
Catalina_teodora
0

Är det bra om honan får leka

Jo min hona fick ungarna i förrgår och då hade jag tagit bort hennes Hjul och rör osv pga många sa att de farlig för ungarna, men sen insåg jag att hon ville ut på kvällar och springa lite då la jag tillbaks hennes Hjul och allt hon hade förut, och hon tar fortfarande hand om ungarna fast springer lite på hjulen och i buren. Hon verkar vara jätte glad och det går bra för ungar, när de brukar sova så går hon o leker sen när de börjar pipa så dröjer det inte mycket innan hon går till de.

Så vad tycker ni? 🤔 Har någon varit med om ?

MVH/ CataFörlägen

Shalin
0

Nu vet jag inte vad för slags Hjul du har. Men så länge ungarna inte kan skada sig på det, så tycker jag absolut att mamman ska ha leksaker i buren. Hon måste ju inte vara med ungarna 24/7. Så det är nog skönt för henne om hon får ta paus :)

H_T
0

Jag gav tillbaks mitt Hjul efter cirka 1 vecka men jag hängde upp det fick hon springa 1 timme sen bort me hjulet. Men jag tittade alltid satt hon eller nån unge kom till skada. Sen hände en insedent då hon rymde. O jag hade 10 skrikande små bebisar som ville ha mat. Men hitta mamman iallafall. Men om du sätter ner hjulet ha sten koll satt ungarna eller mamman skadar sig så går det ju att ha ett Hjul och sen tar du bort det satt mamman inte tycker att åh här kan jag lägga mina ungar typ.

A crazy little bitch! 👍

Catalina_teodora
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är honas Bur som det ser just nu ut, bara att hon har inga leksaker ner och trähuset som hon hade förut, jag ser ingen risk för bebisarna och hon är nästan hela dagen men de bara att på kvällen som sagt så vill hon röra på sig lite och leka, vilket jag tycker att det är helt ok

MVH/ CataFörlägen

Catalina_teodora
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är hanes bur

MVH/ CataFörlägen

H_T
0

När ungarna är 1,5-2 veckor börjar dom krypa ur boet ta då bort hjulet.

A crazy little bitch! 👍

Shalin
0

Så bra det är ett sånt Hjul som hamstern inte kan fastna mellan pinnarna eller vad man ska säga. Men det kan ju vara bra när ungarna börjar krypa runt att du har inne hjulet under uppsikt. Det kan ju hända att en unge kläms mellan det som håller uppe hjulet och den blåa plasten som går tvärs över sidan av hjulet när honan springer runt där i.

Fiona1234
0

Ställ ner maten längst ner så mamman lätt kommer åt den vid sina ungar 🙂

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Catalina_teodora
0

Jag tycker att maten ska vara längst upp så att hon kan röra sig lite, hon behöver inte sitta bredvid ungar hela tiden, plus att hon brukar bära mat i hennes kindpåsar och lämna där nere…. så tycker absolut att maten ska vara längst uppe, då kan jag ha koll också hur mycket hon äter osv…..

MVH/ CataFörlägen

Fiona1234
1

Det är mest för att ungarna ska kunna äta när de börjar vandra runt sen 🙂

Catalina_teodora
0

Jaha ok, jag tänkte flytta de senare när de börjar krypa :), tack jag missförstod lite hahahha😞 🙂

MVH/ CataFörlägen

Fiona1234
0

#10 Hehe, det gör absolut inget 🙂

Lojs
0

Jag tycker maten så nära boet som är smidigt, grejen är ju att mamman ska ligga hos ungarna så mycket som möjligt. Jag har inga leksaker i buren alls när honorna har småbebisar, det lägger jag till när ungarna öppnat ögonen och är mer medvetna när de springer runt. Den enda aktivering jag har i buren är massor av bäddmaterial.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Catalina_teodora
0

Ja… alla gör som de tycker är bäst 😃 jag tror inte att det är fel att hon får leka lite då o då, de inte så att hon springer mkt bara 10 min och går till hennes ungar.

MVH/ CataFörlägen