Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningvintervit
Läst 437 ggr
Catalina_teodora
0

Vad bör man ge till hamsterhonan för mat??!!

Vad skall man ge till honan för mat efter att hon fick ungarna??

Ge tips !😃

MVH/ CataFörlägen

Lojs
2

Jag brukar ge ungefär som vanligt, men mer. Jag ger alltså varierande Färskmat varje dag och fri tillgång till en bra torrfoderblandning. 

Mat som är extra viktigt under digivning är till exempel mat med mycket protein (till exempel kokt ägg, eller kokt osaltad fisk/kött) och mat som innehåller väldigt mycket näring som groddar, broccoli eller spenat.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Catalina_teodora
0

Tack!! Men grejen är att mina dvärgar gillar inte koktägg eller köttfärs :( vad ska jag göra att de blir vana, de har alltid tillgång till torrfoderblandning och alltid när jag serverar kokt ägg eller köttfärs så föredrar de torrfoder 😕 annars äter de grönsaker

MVH/ CataFörlägen

Lojs
0

#2 Man kan ju ge burkmat för hund eller katt, det kan de eventuellt tycka är godare, eller torrfoder till hund. Någon form av animaliskt protein behöver de. 
Man kan även ge frystorkade insekter, såna som är till för reptiler och fåglar, men det är inte alla hamstrar som gillar dem. Fördelen med insekter är att det är deras källa till animaliskt protein i naturen, så det är vad de är gjorda för att äta. Dock måste i alla fall mina guldhamstrar typ vara vana vid insekter från när de är små för att gilla det som vuxna. 

Man kan kanske lura i henne lite animaliskt protein genom att mixa grönsaker och kokt kött eller ägg med en stavmixer.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Catalina_teodora
0

Ok tack för tipsen!!!

MVH/ CataFörlägen

Catalina_teodora
0

Går  det bra om man ger yoghurt? ellr ska jag köpa Barnmat nu när jag går till affären?

MVH/ CataFörlägen

Lojs
0

Jag ger aldrig några mjölkprodukter, det är inget som är naturligt för en vuxen hamster att äta. 
Barnmat som till exempel puré av morötter eller potatis är perfekt. =)

Medis på akvariefisk.