Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 777 ggr
Tessan01
4

Farväl min vän

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår på kvällen när skulle ge henne ny mat osv. Märkte jag att katten var inne på mitt rum. Jag jagade ut henne. Till min förskräck ( stavning ) hade hon fått loss en av tuberna som sätter ihop burarna ( duna fun ). Så det var ju hål direkt ut till hela mitt rum som hon kan lätt rymma ifrån. Det hände. Jag hittade inte henne på kvällen och var tvungen att gå och lägga mig så jag orkar med PRAO dagen nästa dag. Det var nästan omöjligt att somna men lyckades till slut. Vi hade lagt ut hennes tre delade Bur i husets ändor och en i "mitten". Imorse när jag kollade fällorna så var det ingen träff, och där gitt mitt sista hopp. Hon är död. Katten tog henne. Hon skulle blivit exakt 5 månader imorgon ( den 29 ) då hon är född 29/12/13. Jag ville inte att det skulle gå på det här sättet. Du finns alltid kvar i mitt hjärta! Vila i fred Tofu. 🐹 💔 ❤️ PS: Natalie01 hälsa hennes syster Marshmellow

minihamster
0

Vila i ftid, söta Tofu. Styrkekramar till matte

//Josephine :)

Tessan01
0

Tack #1 :/

JenniferBe
0

Beklagar verkligen om det är så, men tycker inte att du ska ge upp hoppet än! Min hamster var borta i fyra dygn och rörde varken mat eller vatten innan hon kom fram det femte dygnet. Innan dess var jag också säker på att hon var död och grät och grät. SÅ vänta lite till och ställ fram mat och vatten som du håller koll på innan du ger upp, trots risken att katten ätit upp henne. Kram <3

Tessan01
0

Tack JenniferBe :) kan inte direkt ha koll på maten och vattnet för vi flyttar just nu. Så skulle vare trevligt om den ville komma fram före vi flyttar xD men har lagt hennes tre burar på golvet och rör inkopplade så hon kan komma in ( och tyvärr ut) men är inte säker om hon vill mera ut ur sin Bur där hon är ifred och har mat, vatten, Hjul, rör och hus. Allt vad hon behöver. Just nu litervis i te katten komma in i huset så det finns större risk att hon äter upp henne om hon lever. ( just när jag skriver släpps hon in! ;( ) men aja. Nu har jag iaf lite mera hopp kvar efter dina ord ❤️. Nu måste Jag gå packa. Mvh. Tessan

JenniferBe
0

Vilken otur att det skedde mitt uppe i en flytt! Håller tummarna för att hon kommer fram, annars beklagar jag verkligen.

Tessan01
0

Tack Jennifer igen ❤️ jo det får man hoppas! 😊 Är det någon som vet vad för medel man skall använda om man skall ha en ny hamster i buren senare? Tänkte bara fråga i förtid så jag vet när det behövs 😄

Buhleeer
1

Vill inte vara sån. Men katter äter väl sällan hela byten? Lämnar inte dom typ inälvor eller skelett bitar? Min hamster rymde och var borta i 2 dygn och vi hade en katt och jag var helt säker på att han tagit henne men då var det han som hittade henne bakom elementet i min systers rum som är i andra sidan av huset. Så jAg kastade mig bakom elementet medan min syster tog bort katten och så vart jag SÅÅ lycklig! Så ge inte upp! Dom är bra på att gömma sig! Lycka till och annars beklagar jag verkligen sorgen..

Tessan01
0

#7 Ja du. Jag vet inte det med katter. Vi är mitt i flyttet nu och är orolig att hon inte kommer fram före vi måste lämna huset. Hon har inte äns nuddat maten och godiset jag har lagt runt. Katter reagerar inte även om hon har jakt väldig jakt insikt. Vi har väldigt väldigt stort hus, ca 12 rum + 3 toalätter. Det är väldigt gammalt hus och massa hål i väggarna och gålv. Men skall inte ge upp ännu tror jag. 

Mvh. Tessan01

Tessan01
0

NYHETER!

Hejsan allihopa! Imorse när jag kollade hennes ena Bur som ligger på nedervåningen (stavning!) så såg jag att hennes toa Sand var mörkt = blött! Kollade genom hela buren men ingen träff. :( Jag sprang medetsamma upp till mitt rum där jag såg att hon hade ätit godiset som låg där för att locka henne. Hon hade ätit all mat jag hade lagt upp åt henne i några lådor med ingångs hål i, (som jag använder som trappa upp till buren) och i själva buren med. Jag hade lagt en viss mängd med solrosfrön i en skål, alla var borta och skålen nere vid spånet! ( 😃) Jag kollade såklart hennes hus MEN hon var INTE där! Sedan kom jag på att jag hade 2 olika höjds hus nära varandra och fattade då hur hon hade rymt efter mat pausen i buren (!!). + att jag märkte senare att ALL toalett papper var bårta = hon har tagit med sig dom och gjort ett bo annanstans i hela huset! (😭). Jag lade fram alla saker (godis och mat) på sina platser och ändrade lite på inredningen. Jag lade dit ett hus, Hjul, matskål, vattenflaska, ett annat hus… Men nu på det viset att hon inte kan rymma igen! ( 😉 ). Så vi får hoppas att hon kommer fast före kvällen då vi skall såva första natten i nya huset. Men vi kommer att ta med oss resten av sakerna imorgon så då kollar jag sista gången buren. 

Mvh. Tessan! :D

Cireea
2

Håller tummarna!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Tessan01
0

#10 Tack :D

Tessan01
0

TYvärr så är det kört nu. Vi måste lämna huset idag och hon hann inte komma fram så hon får bli kvar här i huset :( Och det kan vara att hon är död och det var möss som vi har i huset som åt hennes mat. Men livet är ju inte som att gå på rosor hela tiden… 

Och hälsa bland annat Hamlet, Chicka, Totte, Mimmi och Peggi! ( inte mina hamstrar men en av mina kompisars gamla hamstrar som bor i himlen ^^ ) 

Så hejdå min lilla älskling Kär Ha det så bra över rengbågs bron och ät så mycket godis du vill.  🌈 ❤️

Mvh. Tessan

natalie01
0

Ja jag vet jag saknar Hamlet chica peggy totte (alla mina hamstrar jag haft) jätte mycket vila i frid tofu

[[dvärgkaniner]]
0

Villa i frid Tofu❤️

Tessan01
0

Tack #13 och #14. Hoppas hon har det bra där uppe.

Synd att min pappa eller mormor och morfar han aldrig se henne :( Dom bor i finland och jag i sverige. Skulle åkt dit om 17 dagar, skulle väntat tills dess 😭 Men aja, livet går vidare <3

hamster58
2

Hej.

Vilken historia,men jag hoppas att din hamster inte blev uppäten.

Så söt hon är,men be de som flyttar in att hålla koll och ta kontakt med dig.Men om ni har tömt huset så borde det finnas spår av henne,eller fanns det hålor i väggarna? Mycket tråkit är det men jag hoppas än då att du får tillbaka henne.Kram