Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 2037 ggr
camilla85
2

Bästa inredningen hittills =).

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror jag bästa för hamstern iaf. Ser inte så roligt ut men under det som ser ut att vara super mycket spån är det två stora skokartonger nergrävda och ett mjölkkartongsrör mellan. Kartongerna är fyllda med lite spån, tidnings och toapapper och så är det öppningar lite här där. Mycket uppskattat av lilla Cocos som stökar runt och donar där nere. Gjorde först en övervåning till henne men den fick jag ta bort för hon gnagde bara på kanterna på akvariet så nu fick hon en källare istället =). Känns som att det blev lite mer naturligt för henne nu.

Evovva
1

Har du lock till eller kör du utan??

[Smultronet Ella]
0

Varför har hon inget Hjul? Det är lag på det

[MARWAKE]
0

#2 Det är inte lag på det :)

ebbamedruby
0

#2, man måste inte ha Hjul, speciellt inte om man har en hamster som man rastar mycker eller om TS hamster är under 5 månader.

Tipsi3
0

Rätta mig om jag har fel, men är det en tidning i buren? :)

Tidningar innehåller typ tryck svärta/bläck (något i den stilen…) Och är farligt för hamstar. ;)

I övrigt är det en bra inredd Bur! 🙂

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Cireea
2

Tidningar nu för tiden är inte giftiga, det var förr, så nej.. det är inte farligt om hon inte använder väldigt gamla tidningar.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

ebbamedruby
0

#5 tror du menar trycksvärta men det finns som #6 säger ej kvar i tidningar längre. det är även därför det ej är effektivt att torka fönster med tidning längre ;)

Lexie82
0

Verkar som att du gjort det riktigt roligt i buren åt henne! =)

Dvärgis1234
3

Förlåt mig så himla mycket nu men så fort någon gör ett inlägg så är alla och hackar på den personen som tex när jag köpte en gallerbur alla sa till mig att hamstern kommer skada sig osv. Hacka på mig. Allt är inte så farligt som många här påstår ofta. Så länge hamstern har bra med utrymme,kärlek,mat,grönsaker,vatten m.m så mår den bra. Sluta klaga på alla andra jämt. Detta kanske är att jag klagar men snälla blir så irriterad.

Lexie82
1

#9 Jag håller med dig, många har ofta alldeles för bråttom att kritisera.

Siastassar
2

Fast jag kan iaf tycka att viss kritik är bra om den sägs i all välmening tex det här med trycksvärta. Hon trodde ju faktiskt att det fortfarande är farligt & då varnade för det! Om jag har nåt i min hamsters bostad som inte är bra för honom då hade jag blivit tacksam att nån av er påpekade det! Konstruktiv kritik är bara bra! Alla gör vi fel ibland utan att vi vet om det. Tänk om ingen vågade kritisera mig då hade jag kanske aldrig fattat att jag handlade fel mot mitt husdjur & då kanske det hade lett till att min hamster mådde dåligt eller i värsta fall dog eller skadade sig. Man får inte ta åt sig för hårt av kritiken eller råden. Oftast är det inte för att vara elak som nån kritiseras. Det är iaf min åsikt! :)

Lexie82
1

Det är klart att det är bra om man påpekar om man har något till hamstern som inte är bra, men det finns ju bra och dåliga sätt att göra det på. 

I just det här fallet ville TS visa upp hur roligt hon gjort för sina hamstrar, och det var först i femte inlägget som någon ens nämnde det.  Den kritik hon fick var ju dessutom felaktig.

Jag bara menar att det kanske inte direkt uppmuntrar henne att lägga upp fler liknande trådar då.

Siastassar
0

#12 nä det förstås… Håller med om det!

Annika Hermanrud
0

Man kan kritisera på olika sätt. Tex om jag köpt ett alldeles för litet Hjul. Då kan jue hamstern få ryggskador. Då kan man jue till ex säga att

" Jag ser att du har köpt ett Hjul till din hamster, Dock kanske just detta Hjul är för litet, då det ser ut som om hamstern inte kan springa med rak rygg. Bilder är ju som de är på nätet men Kanske du skulle skaffa ett större istället?"

Då tar man FÖRST upp det positiva i att faktiskt HA ett Hjul, och SEN frågan om det är för litet.

Så tycker JAG iallafall.

mvh, Annika

Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar

Dvärgis1234
0

Det är just detta jag menar.nvinfår tänka på att ta vara på varandra på iFokus :)

Felicia1995
0

Ser superkul ut! :D Har hon en del att sysselsätta sig med ett tag ;)

// Med vänliga hälsningar, Felicia Vinkar
 ~ Ett hem utan hund är bara ett hus ~