Arken zoo
Jag var inne på ett nyöppnat arken zoo häromdan och blev faktiskt positivt överraskad. Hamstrarna hade stora, fräscha terrarium med Hjul på 20-25 cm i diameter och faktiskt rivet toalättpapper som bomaterial. Har nästan alltid sett hamstervadd i de djuraffärer jag varit i innan. Vad jag såg så sålde de inte ens hamstervadd i den här butiken. De hade faktablad uppsatta lite här och var i butiken (utan fel!) och personalen var glada och trevliga. För att vara en djuraffär måste jag säga att de verkar väldigt bra, om man jämför med många andra djuraffärer! Ni som har varit på arken zoo på andra ställen, är det på samma sett där?
Jag har varit på två olika Arken Zoo affärer på resa mot Norge, kommer ej ihåg orten de låg i, men jag tycker båda hade väldigt bra skötsel och så, det enda jag reagerade på var att mössen fick vanlig hamstermat samt att de sålda bara chinchillafoder med frukt och sötsaker i.. :/ Men helt klart bättre än vad jag sätt tidigare!
Sajtvärd på Djurparker.ifokus
- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i Sverige
Var ligger den här affären.
Jag tycker båda mina Arken Zoo här i Sundsvall är helt okej. Dom har relativt stora akvarium, och dom har hus, bad/toalett samt rör eller Hjul. Dock kan jag tycka det är lite spån i buren.
Dom har det rätt bra med djuren, ser städat och fint ut. Men dom sätter ihop kaniner och marsvin i samma Bur. :/
Sen är väl kunskapen sådär, hos viss personal är den bra och det finns dom som har koll på papova, medan vissa har inte en susning vad gäller hamster.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Arken Zoo är min favoritdjur butik. Om man köper hamster där rabblar de upp all mat som är farlig för hamstrar, ser till så köparen har allt de behöver, ger friskhetsintyg och kontrakt, även checklista och faktablad för den okunnige. De säljer bara nyttigt hamsterfoder och har slutat sälja hamstervadd.
De säger alltid att man ska ha så stor Bur som möjligt, hamstrarna de säljer har akvarium som är renliga och de får bra Foder. Inga farliga hamstertillbehör säljer dem där inte!
Personalen är väldigt trevliga där med, vissa är ju kunnigare än andra men om man ber om råd om hamstrar svarar alltid någon som har kunnighet om dem.
De ska byta Foder till bättre nu faktiskt.
Så ja, jag diggar Arken Zoo 👍
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
här där jag bor så finns det en väldigt bra arken zoo dom är trevliga och har bra burar m,m. Tyvär säljer dom hamstervadd men annars är allt bra har till och med gett dom mus/hamster ungar för vi inte har fått sålt på alla och känner ägaren ganska bra för vi är stamkunder och har både köpt tillbehör och djur där enda sen dom öppna.
Sedan en ny anställd har börjat jobba på ett Arken zoo har det förbättrats med 200% på smådjursdelen, speciellt om man pratar med henne. Inga mer Hjul hos djuren som hålls flera(inga Hjul alls mao) och nytt/uppdaterat skötselpapper tex. Man får bättre råd, dessutom en lapp vid hjulen som berättar vilken storlek man ska välja samt hur ett litet Hjul kan påverka kroppen.
Ett annat arken zoo har också förbättrats, kanske är det den nya anställda där med :P Hon föder(/födde?) upp guldhamstrar och är himla trevlig, verkar kunnig också.
Ett tredje arken zoo är och har varit länge jättebra med kunnig och omtänksam (djuren och kunden) personal. Har i princip bara bra saker att säga om dem i det stora hela. Speciellt fisk är bra där, trevlig och kunnig kille som är (kanske inte officiellt..) "fiskansvarig".
Ahh, önskar att man kunde ha en så bra djuraffär här på Gotland vart jag bor! Det finns (vad jag vet) bara en djuraffär på norra Gotland, och den kan man inte kalla så bra. Här är vad jag tycker är bra med våran affär på Gotland.
Då kan jag informera om att jag skulle in och köpa frysta möss till illrarna. Extrema priser på de och fick med en nerfryst hamster med….
#8 Nerfryst hamster? Ush 🤐
Jajamen. De sa den va sjuk/skadad så de har avlivat den. I frysen…. Men om en hamster e sjuk/ skadad säljer man inte de som mat till andra djur
Arken zoo i Linköping kommer jag aldrig sätta min fot i igen! Jag lider med djuren! Hamstrar och kaniner tillsammans med skrikande fåglar och fullt med kryp i burarna! Det värsta är att jag vet att de haft så i 3 år minst….! En hamster jag tittade på där såg dessutom helt vanställd ut med jättestora ögon som stod rakt ut! De anställde bara slet i den lilla stackaren dessutom när de skulle visa upp honom! Mår dåligt bara jag tänker på den butiken!! Förlåt för min reaktion, men djur som far illa är bland det värsta jag vet…
Arken zoo i lidköping e kass med. Den som vill veta vrf läs mina förregående kommentarer
Arken Zoo hos oss är också suprerbra! Stora burar och stora Hjul, toapapper istället för hamstervadd härmed. Deras Dvärghamstrar bor även två och två. Dem har även faktablad man kan få om Dvärghamstrar. Dem säljer inte hamstervadd! Dem gjorde det innan. Ibland kommer det ju hamstervadd med i burar, det säljer dem dock, och tar inte bort det :P Trevlig personal också! Fast all personal är inte superkunning :P Dem låter även sina kaniner få vara ute och springa fritt ibland!
#1 och #13 Var ligger dessa bra affärer?? Ligger dom inte för långt bort kan det vara en mål att åka dit.
#14 Motala ;)
#11 varför har då inte du anmält detta till länstyrelsen? :O
Arken Zoo i Örebro är kass, riktigt kass! Sett en dvärghamster som hade blod överallt, jag var inte så erfaren förut och frågade personalen om denne behövde hjälp.
Då sa hen: ''Stackarn är lite skadad.'' och tog med hamstern till en soptunna och påstod att hon skulle avliva den ''senare''. Sen gick hon surt sin väg med en sån dålig attityd.
Det som förvånar mig nu, även om hon lade den i soptunnan, att hon inte avlivade den direkt då.
Skrikande fåglar, kaniner i jättesmå gallerbur som med andra djur lever tätt intill varandra och ingen hade det verkligen bra. Mat och spån blandades med varandra, vattnet såg grönaktig ut och personalen gjorde inget av detta.
Även om de har ganska bra utbud på saker vill jag aldrig mer stödja djuraffären.
Nu har Arken Zoo i Örebro bytt namn till Bra Zoo..
don't let anyone destroy your happiness 
HamsterMarie Var ligger ditt Arken zoo?
#18 I ett köpcentrum i Haninge ligger det
#19 Åh där har ju jag också varit! Väldigt bra butik där :)!
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus