Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 795 ggr
: )) kram
0

Vad är lagom?

Läste i en tråd att det är bra om hamstern har lite hull. Jag kan inte påstå att min har det. Han är liksom "normal" eller hur man ska säga. Han får springa 2 - 3 timmar utanför buren varje dag och han får fröblandning , olika slags Färskmat, pasta och lite hundmat som är animalisk varje dag. Men han blir inte mullig. Så vad är lagom? Är det bra som han är eller ska han ha hull? Hur får jag upp hans hull i så fall?

Hjärta

Ulltussa
0

Så länge han inte är smal och verkar sjuk så är det nog ingen fara. Jag ut både en mullig äldre hamsterhane och en yngre hona som inte har supermycket hull. Hur gammal är han och har du någon bild? För att ge smala hamstrar mer hull så kan du ge Barnmat och nötter m.m :)

Mvh Mikaela

Lojs
2

En ung eller medelålders hamster behöver inte ha hull, den mår bra utan. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

0

Okej : ) . Han är 5 månader nu i maj. Har försökt att ge honom Barnmat men det ratade han. Nötter äter han. Ja han är pigg och superhärlig. Inte benig. Men inte mullig. Det var ett tag sen nu men jag har lagt ut bild på honom innan. På tråden Vin Diesel : )) han heter så.

Hjärta

0

Tack för svar : )) han är fem månader i maj. Han äter nötter men han gillade inte majs och morotspuren ( barnmat). Vilken Barnmat kan man ta? Kallops och stroganof ? Utan salt då. Han heter Vin Diesel och finns på en tråd om man skriver hans namn : )

Hjärta

Ulltussa
0

Du kan ta nästan vilken Barnmat som helst, bara den inte är för kryddig eller innehåller stenfrukter :) men som det har sagts ovan så är din hamster ung och så länge han inte är benig så det ingen fara!

Mvh Mikaela

0

Ops! Trodde inte mitt svar kom med först så jag skrev igen…….ja ja. Okej…vilken Barnmat som helst. Ska prova igen med det då: ))

Hjärta

Ulltussa
0

Japp, mina små älskar det! Speciellt de med kött i :) bara kolla så att det inte är något olämpligt som kan skada de små i maten ^^

Mvh Mikaela

0

Okej :)) tack tack!! Ska testa det absolut.

Hjärta