Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhamsterallmänt
Läst 3742 ggr
Ellenfyrkant
2014-03-18 21:03
1

Hamstrar i sovrummet?

Sover ni med hamstrar i ert sovrum? Hur många har ni och hur går det?

Mvh Ellenfyrkant

• Redigerat 2021-06-03 18:29 av Cireea
Cireea
2014-03-18 21:05
2

Nej. 

Mina hamstrar är i tvrummet då jag har nio stycken så lever det om ganska så ordentligt. Dom brukar flyttas runt lite till och från då dom ibland för sånt oväsen i tvrummet medan vi ser film så det helt enkelt inte går, då är dom i sovrummet. När vi lägger oss så åker alla ut i tvrummet.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[RedHood]
2014-03-18 21:09
2

Ja, har en guldhamster och två gerbiler i sovrummet. Fungerar helt okej, kan vara störigt ibland men klart så känner jag mig inte ensam. Det ger mer liv men när jag och sambon skaffar egen lägenhet så får de nog bo i ett annat rum för att man ska kunna sova i lugn och ro.
Klart så märker jag att alla tre djuren tycker det är väldigt roligt att vi är så nära dom (vi är i vårt sovrum hela tiden) men tror som sagt att när vi har egen lägenhet så ska de få vara i vardagsrum eller liknande 🙂

Scorpio97
2014-03-18 21:11
3

Jag har hamsterburen i sovrummet, och tycker det funkar bra. Visst prasslar det lite, men inte så farligt. Jag sover snarare bättre när det inte är helt tyst (:

//Jessie

BlackandBlue
2014-03-18 21:39
2

jag har nästan alla mina i mitt rum! alla får inte riktigt plats just nu! visst vissa av dem har mycket ljud för sig på nätterna o flaskgnagaren skulle jag kunna sova utan men sover ändå bra ;) sen vill jag ha dem omkring mig då jag är i mitt rum hela tiden!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

ebbamedruby
2014-03-18 22:11
2

Jag har en och det går utmärkt när man har smörjt hjulet ;)

jentrjenny
2014-03-18 22:37
3

Jag bor i en etta med öppen planlösning (alltså bara ett enda rum förutom badrummet) så min hamsterbur står i både hallen, köket, vardagsrummet och sovrummet ^^ men mest i hallen och så står det en garderob mellan sängen och buren.

Men min Ralf är väldigt tyst på nätterna förutom då han gnager på flaskan eller andra ställen jag inte vill att han ska gnaga på. Oftast sker det när jag nästan precis har somnat så då måste jag gå upp och kolla vad han gör och försöka få honom på andra tankar än att gnaga på fel ställen. Men annars funkar det väldigt bra med hamster i rummet när jag sover :)

[eevie Z]
2014-03-19 09:49
1

Ja jag har hamster i mitt sovrum, han är dock ganska högljudd av sig. Han gillar att gnaga runt hålet där flaskan kommer in genom plasten. Se det är det mesta han gör under nätterna, men tungsovare som jag är så hör jag inte ett ljud efter att jag somnat :)

Pyretstylee
2014-03-19 12:29
1

Jag hade tre hamstrar i sovrummet när jag bodde hemma (plus tre råttor) men det var inget jag stördes av :)

Http://minfyrbenta.wordpress.com

Zaviie
2014-03-19 15:42
1

Jag har några i sovrummet, går bra, märker vi att något låter för mycket får den flytta ut i v-rummet :)

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Tipsi3
2014-03-20 07:34
1

Jag har min guldhamster i sovrummet, men det går inte så bra, hon är rätt så uttråkad i sin mini duna, klättrar i taket osv. Så ska skaffa en 130 l samla, förhoppningsvis slutar hon gnaga då, om hon får gnaggrejjor mm :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

jentrjenny
2014-03-20 09:37
1

#10 så gjorde Ralf också i sin miniduna, nu har jag en mellanduna och det är stor skillnad! Så en samla blir nog perfekt för Toulouse :)

Halcyon
2014-03-20 13:33
1

Nepp, har aldrig haft dem sovandes i mitt rum! Eller jo, en gång skulle jag testa men jag höll på att bli galen så flyttade dem till vardagsrummet igen. :)))))

we're always chasing that paradise

Tipsi3
2014-03-20 17:20
1

#11 Haha, då får jag hoppas att Toulouse gillar den lika mycket som Ralf! :) Hon ska ju få ungar framåt juni/juli och ska då bo i en samla, hon får flytta in lite tidigt bara :) Sen ska jag skaffa en mellanduna, de är snyggare, efter att hon har fått ungar. Är rädd att de ska ta sig ut vid hålet för flaskan eller gnaga där, så väntar med den! :D

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

jentrjenny
2014-03-20 17:47
1

11# Det låter ju som en bra plan :) åh men va mysigt med små bebisar!

Roonja
2014-03-20 18:25
2

Nu har jag marsvinen i mitt rum men jag hade upp till 40 hamstrar i mitt rum förut. Så ja, jag hade dem i sovrummet. 🙂

Tessan01
2014-03-20 18:39
1

Ja, jag har min guldis Tofu i mitt rum som då är mit sovrum också. Hon låter inte mycket alls, bara ibland när hon dricker vatten. (biter på flaskan ant.) Hon spriner i sitt Hjul men det är av plast så det låter inte så mycket. :)

ajanki
2014-03-20 19:05
1

Ja, jag har mina 9 guldhamstrar (och ca.60 möss..) i sovrummet och det fungerar jättebra. Är så van vid alla ljud nu så jag skulle nog inte kunna sova om jag inte hörde alla djurljuden:)

hoppetossa
2014-03-20 19:08
1

Jag har mina två i sovrummet därför att jag vill kunna stänga om dom när vi har gäster. Störs inte av dom utan tycker snarare att det är mysigt att höra dom pyssla och knapra lite. 🙂

http://empirebroline.blogg.se

Jessiegirl1811
2014-03-21 16:13
1

Jag har fyra av femton i mitt rum. Alla är tysta så det går bra. :)

http://ask.fm/JessicaReips

The Idizen
2014-03-21 17:19
1

Min ena hamster kan jag sova med medan min andra håller för mycket oväsen under natten. ;)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Fiona1234
2014-03-21 17:47
0

Jag har mina 8 hamstrar i mitt rum, men ibland blir de så jobbiga att jag måste flytta ut dom under natten 😉

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Hamsterelvis
2014-03-22 08:42
1

Jag har min i mitt sovrum men jag tar ut hjulet!

Klebold
2014-03-22 17:32
0

Två stycken i sovrummet. Funkar hur bra som helst.

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

gulzebra
2014-03-22 18:48
0

Min sista hamster hade jag i sovrummet. Stort akvarie, gott om aktivering som strö att gräva ordentligt i och inget Hjul så var det inga som helst problem, hamstern var nöjd och jag fick sova.

Värre var det när katten fick för sig att han skulle försöka få tag på henne, då fick hamstern flytta ut i hallen så jag fick sova i lugn och ro 😛

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Michaela98
2014-03-22 19:08
0

Hej, jag har min hamster och mina 2 marsvin i rummet och det går toppen! Jag märker inte om dom gör något ljud på natten så jag kan inte säga att jag är can mot ljuden dom gör men det kanske jag är!? //Michaela :)

[Vaniljhumla]
2014-04-20 22:01
0

Vet inte hur det kommer gå för mig, hämtade Filur idag. Dock gillar jag ljud när jag ska sova:D

Ulltussa
2014-04-20 23:17
0

Jag bor i en etta med min hamster Neo men han får stå i badrummet på natten för annars kan jag inte sova ^^ Men imorgon hämtar jag hem ännu en hamster så vi får se om hon får bo i sovrummet/köket eller om hon får dela badrum med Neo ;)

Mvh Mikaela

Kappukeki
2014-04-20 23:23
0

Hehe jag har 12 hamster alla är i mitt rum XD

Det har varit jobbigt med allt ljud :l

ett tag så hade jag de i badrummet under natten men då var det bara en bur………….. o nu är det typ 5…svårt att flytta varje morgon och kväll och nu har jag vant mig. Men ibland händer det att det låter som krig här inne i mitt rum O_O

KappukekiSkämtar

[Trollbjörken]
2014-04-21 00:31
1

Jag har en hamster, 3 möss och 3 råttor + en hund i sovrummet när jag sover. Går OFTAST bra att sova, men vissa nätter är lite svårare, ex när hamstern får för sig att gnaga på huset, mössen leker och råttorna brottas…men oftast går det bra :) Har som mest haft 7 hamstrar i sovrummet (en hane+hona med kull)

Siastassar
2014-04-21 02:13
1

Jag har 4 hundar, 2 katter & 3 hamstrar i sovrummet & det går för det mesta bra bara hjulen är smorda. Ena katten är faktiskt den som är störigast då hon envisas med att hoppa upp på min mage ibland när jag sover.

Elsssa
2014-04-21 09:58
0

Jag har min hamster i köket. Jag bor i ett hus, så jag har sovrummet på övervåningen, men kan ändå störas av hans ljud ibland! Men för det mesta är han ganska tyst av sig :)

Den som säger att kärlek inte går att köpa, glömde djuren!

AstridB
2014-04-21 12:32
0

Jag har mina två hamstrar i mitt sovrum, och det funkar bra :)

Felicia1995
2014-04-21 14:10
0

Jag har min kines i rummet, men prasslandet stör mig inte så mycket utan i så fall är det hjulet han springer i som gnisslar som jag får fixa till rätt ofta. Antingen springer han tillbaka gnisslandet eller så låter det inte när han springer på ena hållet men låter på andra 😕

Haha, men han är för söt för att bli arg på. Men om du har Hjul köp i trä eller något som inte låter i så fall 😉 annars tycker jag att det bara är mysigt att veta att han är där.

Sover ju annars med mina två hundar också och katten som kommer in på morgonen. Vi har 5 hundar och 4 katter, så jag har pojken inne på rummet för säkerhetens skull ifall någon skulle få för sig att putta buren ner i golvet.. Då är det ju kört. Men han fixat rumsdörren med grind, snöre och stol, så kan ha öppet dörren med snöret samtidigt som ingen kan flytta grinden eller hoppa över.. haha, jäkla jobb 🤪

// Med vänliga hälsningar, Felicia Vinkar
 ~ Ett hem utan hund är bara ett hus ~

Siastassar
2014-04-21 14:19
0

#33 finns det ens Hjul i trä? Har aldrig sett det. Mina hamstrars Hjul är av typ metall men måste smörjas med matolja minst en gång i veckan. Blir lite less på det. Funderar på om Hjul i hårdplast gnisslar mindre? Nån som vet? Tänkte på om man får tag på trähjul, är inte dom trögare att springa i? Kanske inte lika kul då eller? Bara en tanke…

Felicia1995
2014-04-21 18:01
0

#34 Har letat runt efter massa burar så hittade jag en häromdan. Läste lite omdömen och den sades vara tystgående och hade högt betyg.. Men äger den inte själv utan en i metall som du gör. Så kan inte själv bevisa det 😐

Vet inte hur man länkar så du får kopiera, men här finns den med omdömen och så 🙂

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/hamsterhjul/279212

Siastassar
2014-04-22 12:50
1

#35 Tack så mkt! Den där verkar ju kanonbra! Snygg oxå! & som hon skrev att den inte hörs alls! Toppen! Ska ha den i åtanke. Lite dyrare än vanliga Hjul men det kan det absolut vara värt!

Felicia1995
2014-04-22 16:45
0

#36 Varsegod! Tänker köpa en själv när pengarna räcker! Passar ju bra med träinredningen om man har det:)

Ellenwik
2014-04-22 22:36
0

Har två hamstrar i sovrummet och det går jättebra ljudmässigt, dock är det lite trångt ;) Har trähjul, mitt bästa köp någonsin! De är tysta och de skramlar inte eller gnisslar. Annars är det krafsljud och prasselljud som hamstern gör men det hörs knappt.

BlommaHälsningar från oss Blomma

fuzzie
2014-04-23 07:06
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#34 & #35 Det är detta hjulet ni syftar på va? Trixie trähjul? 😉 

Jag fick hem det igår och har det i lekhagen åt mina vintervita och några av dem har redan sprungit i det och såg verkligen ut att gilla det! Jag skulle inte använda mig av ett annat Hjul än detta eftersom många Hjul är hemskt små och detta är ju dessutom i trä vilket alltid är ett stort + enligt mig! 😃

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Felicia1995
2014-04-23 17:39
0

#39 Har sett den med! Glömde bort att den fanns dock 😉 Men det är en annan jag länkat, kolla in den vetja! Hehe 😃

Fast din var nog snyggare och passar bättre in i 'skogs, trä'-miljön 😛

fuzzie
2014-04-23 17:54
0

#40 Jaha den! Jag hade missat länken eheh 😉 😞 

Joo, jag tycker att Trixie och Karlie har bäst saker eftersom de är gjorda i trä vilket jag tycker är det bästa för hamstrarna. Dessutom är det ju precis som du skriver snyggare med trä i en mer "naturligt" inredd Bur. 😃 

Synd att Karlies Hjul är så kalt bara…

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Felicia1995
2014-04-23 18:41
0

#41 Ja, jag tänkte med på att de var kala.. tänkte på fotfästet och så. Men den är ändå säker på sitt vis tycker jag. Sen är ju din bättre i det som var sämre på Karlie's och de flesta hamstrar är ju smidiga så jag tror inte dem trillar ut så lätt 🙂

Man kan ju göra så mycket av trä med vilket är roligt, fantasin sätter ju inga gränser så länge man har det rätta att bygga med ☝️

Det är så himla kul när dem uppskattar det som gjorts! Tror verkligen att trä är det bästa för hamstern, bra klätteregenskaper och att gnaga på är några exempel! 😃