Era "Djurrum"
Hejsan!
Nu gör jag en tråd om era djurrum, inte bara burarna!
Ta ett foto så man ser hela rummet, eller en del. Förklara hur just du har det uppställt.
Det finns ju ni med många djur, ni borde ha ett rum eller en vägg full med burar.
Ni som har en liten älskling, ta foto på vart buren står så man ser hur de ser ut :D
/Malin

Jag har ett eget rum till mina djur. Nu har jag ju ingen hamster men jag har fåglar & möss. Eftersom att jag har katter så lära jag ha ett eget rum till smådjuren.. Ngn bild har jag inte just nu men det fixar jag senare.
Men jag har i alla fall två stora fågelburar (120*70*105cm) på dagtid är fåglarnarnas burar öppna så dom kan flyga som dom vill inne i rummet. Jag har även ett par mindre "lek-burar" till fåglarna där dom brukar vara och leka och dona ibland.
Sen har jag ett gäng med musburar i varierande storlekar, och mössen har även några lekhyllor där dom brukar vara och härja runt på ibland.
Det ska bli kul att se hur ni andra har gjort det för era djur..

Bilder på hur det ser ut här hemma har jag nog visat ett par gånger… men kan göra det igen om ni vill?
Ska i sånna fall städa undan allt stök från igår först då alla burar städades… ; )
Jag har aldrig sett nån bild från dej Nico xD
Kanske gammal tråd som jag inte hittade..
Visa gärna :D
Jag har mina burar (2 st) i en hylla i mitt rum. Bilder kommer nån annan gång när jag känner för det ;D

vi fick juh hem våran flicka(guldhamster)i går och våran katt är JÄTTE intresserad av henne XD så hon får just nu bo högst uppe på våran hylla,har vart tvungen att stöka till hyllan för att förhindra att katten tar sig upp till henne så nu ser det ILLA ut haha…moste verkligen skaffa en dunabur så hon får det säkert=)

PixelMollan får vi se hur du har det=)?
Kan ta kort ikväll på mitt djur rum, även om det inte är mkt att se.
Hejje
jag har ( nu låter det nog illa) alla tjejerna i köket..då köket är liksom lite avdelat.
Killarna bor i vardagsrummet…dom blir lite stressade när tjejerna brunstar
men bild kan jag inte fixa just nu ..kommer i famtiden kanske =)
Här bor alla i bokhyllan i vardagsrummet
blå Bur till vänster: Här ska Hedda bo, en dvärg som kommer den 9:e
vit Bur till vänster: Här bor Gullan o bebisarna.
Röd Bur överst mitten: Här bor Titanit, hane
Blå Bur mitten: Här bor Ådi, hane
Gul Bur mitten: Här bor Utter, hane
Vit Bur i hörnet överst: Här bor Dinna, hona
Blå bur i hörnet mitten: Här bor Hillie, hona
Blå Bur i hörnet nederst: Här bor Vimsan, hona
Gerbilerna bor i den högra bokhyllesektionen:
Ljusgrön Bur till höger i bild, den vänstra av de 2: Här bor Toblerone och Christian Dior, i buren brevid bor de 4 kvarvarande ur whisky-kullen, de ska straxt levereras, alla utom en.
Vit Bur nederst till höger: här bor Kitty o Micro.
#10 ojoj… det var många burar :o

:o det var inte så lite ;)
Mina hamstrar bor i hallen :) Skulle inte kunna sova om jag hade dom i mitt rum och dessutom behöver jag vädra rätt ofta i mitt rum så det skulle bli för dragigt. Vi har inget riktigt vardagsrum (mamma använder det som sovrum) annars hade de kunnat stå där.
10# de var några stycken :P jag har själv massor med marsvins burar här hemma :P eller massor.. jag har 7 st 120*60 burar :P
#10 ja måste ju säga att d ser fräscht o snyggt ut trots att där e så många =)
#16 tack :o) ja det är viktigt att hålla fräsch och snyggt runt djuren. Våra bor ju dessutom i vardagsrummet så det är extra noga :o)
*putt* ;)
#10 så skulle mn vilja bo:) Ett rum fullt med burar och djur! *ler*
#17 oj i vardagsrummet! luktar d inte då? även om man e flitig me städningen tycker ja att just guldhamstrar har en stark lukt… =/ men d e främst gäster som inte e vana vid djur som reagerar själv luktar ja ingenting :P
#21 nej jag, och inte mina gäster heller, märker något. Flera har sagt: Oj har du djuren här?? Det märkte inte jag.
Guldhamstrar tycker jag dessutom inte luktar just något alls :o)
#22 okej men d e ju bra :) iofs så "stannar" lukten mer i dunaburar (även spånen!) men annars tycker ja nog att guldarna luktar mer än dvärgarna, gör dom inte d? :P
Jag använder inte spån till guldarna, utan Toa-Lätt och städar "pink-hörnorna" mest varje dag så det blir aldrig någon lukt. Men jag tycker varken guldar eller dvärgar luktar något annat än …. hamster *S* svårt att förklara men det är ingen stark lukt…. älskar att köra ner näsan i pälsen på dem :o)
haha ja d e klart om man tycker om djur, hamstrar, tycker man om lukten :) den bästa lukten ja vet e marsvin som inte e precis nybytade till utan d har hunnit bli lite hö o marsvinslukt om spånet.. d luktar gott :D hehe men d e d nog inte alla som håller med om^^ :P
Fler bilder??
Kommer ikväll, ska över till syrran o hämta kameran-
Putt
Ta fram kameran o fota nu då!
Ah, vet inte hur jag sätter in bilder på denna data XD. men bilder kommer nån gång :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#30 Samma här oxå måste fixa USB-kabel till mobilen

jag har inget "djurrum", för mina hamstrar står på olika ställen i rummet
#32 då är de ju ditt djurrum eftersom djuren är där :) ta foto där som har sina burar helt enkelt :)

oj skrev fel alla burar står i olika rum menar jag :P

Jag har inga bilder, men mina hamstrar, min gerbil och mitt marsvin bor i mitt rum :)
#42 har du gerbilen och marsvinet ensamma? De djuren mår bättre av en kamrat :) Om de inte är av någon speciell anledning dom går ensamma.

#43 Gerbilens brorsa Piff dog för ett tag sen :( och marsvinet kunde inte vara med andra marsvin eller nåt sånt för han bet dom :/
#44 usch vad tråkigt :(
#40 har din hamster vunit pris? 

#46 Japp, min egenuppfödda cremehona Bell har fått ett par rosetter = )
OK!
i mitt rum bor de 5 marsvins honor under sängen i en stor 150*80 Bur. och vid sängens fotända står det en duna Bur med en dräktig marsvins hona, den buren är 100*50 :P sen på Duna buren står en Back med en långhårsmarsvinshona som är på tillväxt :P mått på den är 80*40. sen brevid min systers säng i samma rum står den två 100*50 burar med en skinny hane i varje. och på skrivbordet står ett akvarium med fiskar. Och till höger när man kommer in i min brors rum till höger står det ett terarium med 2 ormar i. Och i stallet bor 5 kaniner, 3 hästar och 5 katter. Där nere bor 3 hundar.
Har tyvärr ingen bättre bild.
#50 Fiffigt och ha hyllor till dom…
Här kommer mitt hamster rum, dock ska jag ta mig i kragen och måla om väggarna i rummet. Ni får gärna komma med tips om hur man kan måla det i lite roligare färg och dekoration.
#51 Ja det blev rätt bra tycker jag faktiskt :P Har fler hyllor som ska upp när pappa kommer hem från italien, då över den vita marsvinsburen ^^
Jag är inte alls bra på färg o dekroationer men tror nog att någon skön grön färg hade passat in som bakgrund :P De blir en så lugn känsla då. ^^
#52 Ja, en ljusare pastellgrön har jag faktiskt funderat på, kanske med lite löv och sånt som dekoration….jaja, ska fundera tills i slutet av April då färg ska köpas.
#53 Det lät faktiskt himla fint med lövdekoration! Du får uppdatera här när det är klart ^^ (vad du nu än väljer)
#54 Ja, jag tror det lutar åt lövdekoration…men dåså, uppdaterar före o efter bild i April.
Mitt djurrum - jag kommer med flera bilder.
En duna med fyra mushanar och ett akvarium med tre mushanar (ungar).
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Från vänster uppifrån och ned i rader:
Fågelbur med fyra natalpälsråttor, hanar.
Bur med gul botten innehållande min underbara dvärghamsterhona Lilla My.
Bur med röd botten (jag söker efter en större) innehållande en av mina gulhamstrar Knut.
Fågelbur med röd botten, innehållande tre natalpälsråttor, honor.
Bur med blå botten innehållande min andra guldhamsterhane Sixten.
Bur med grön botten (fast den ser blå ut) innehållande min guldhamsterhona Tre-ben.
Dunabur med mina gerbiler.
Två dunaburar, den ena med mushonor, den andra med mushanar.
Två dunaburar, båda två innehållande mushonor.
Mvh,
Moa
Till höger är råttburen underst, och rastburen till mössen den övre. :)
Mvh,
Moa
Traven med fyra småburar innehåller en mus i varje. Därefter är det såklart marsvinsburen (140x68x45 - LxDxH).
Mvh,
Moa
Ser bra ut Eldbarn! Alla samlade så du har koll på dom :)
Och så den sista buren som står ensam på bordet i djurrummet, innehållande min lilla älskling Alfred - en mushane.
Mvh,
Moa

eldbarn hur kan du ha så många djur??
Jag älskar djur mer än något annat, och då går det. :) Jag går bara hemma hela dagarna också, så tid finns det gott om att fylla med mysstunder och burstädningar.
Mvh,
Moa
Vi har dom så här i våran hall på nedervåningen..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

va fint alla har nu ska jag i v'g och ta bilder hemma h'r
putt

Har du köpt nån färg än Maria?
nepp, ska få gratis färg i veckan, då blir det måla av.

Mina burar står spridda i hela huset, så det blir flera bilder.
Dunorna, i hallen ovanför trappan. 2 Gerbiler i ena buren och 1 i den andra( kompisen dog nyligen).
Sen kaninburen i hörnet av mitt rum. Den är alltid öppen så han delar egentligen mitt rum med mig:-P
Osså lilla akvariet i tvrummet nere, 85 liter. 2 gerbiler bor där.
Osså stora akvariet i , 145 liter. Det står uppe vardagsrummet. Där bor också 2 gerbiler. På bilder ser man också Harry som får spö av sin fru Honoki:P

Jag har hamstrarna för tillfället i köket men eftersom det börjar bli lite trångt nu så ska jag köpa en stadig bokhylla eller ett stort bord och sätta i vardagsrummet där ett par burar kommer stå. Isåfall kommer 3-4 burar vara i köket och lika många ute i vardagsrummet :).
Bilder kommer senare när det är fixat! :)
Ser att nästan alla med många djur här har duna burar. Är dom bättre än galler??
#72 va e d för bur/låda du har längst ner på bilden? :)

#75 Jag tror det är den största sorten av SAMLA lådorna från Ikea. Dvs den 130 liters. :)
// Nathalie
#76 misstänkte d me men ble osäker pga gallret…….. :P

Tror jag läste i en annan tråd att hon gjorde locket själv till lådan.
ah okej d va ju både smart o fint :)

tack =0)
ja det är den största samla lådan
#85 fyndigt sätt att sätta fast vattenflaskan på i alfreds back:)
#86 Hehe, tack ;)

Jaa detta är mina två burar i mitt rum. Båda burarna är tomma just nu men kommer en ny liten dvärgis efter semestern och innan skolan börjar.. Den lilla blåa buren som står på den blåa lådan använde jag till min ena hamster som tyvärr dog och den andra blåa buren den stora är ny köpte den igår :D Där ska min nya hamster bo ..
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#91 när jag tittar nu på bilden ser jag det också, såg inte hjulet först :o) och det är väldigt litet. Ett Hjul till en guldis ska vara minst 18 cm i diameter. Mät me ett måttband. Hamstern kan skada ryggen i ett mindre Hjul, så är det mindre än 18 cm ta bort det och skaffa ett som är minst 18 cm :o)
92# jag vet inte om det är för litet ska ta och kolla upp det ;) Tack för du sa det, har tänkt på det där med att Mango kanske har för litet Hjul ;)

#93 Mycket bra hyllor, vart har du köpt dessa?
IKEA! :D (Där hittar man alltid nått xD)

#96 Vet du vad dem heter? ^^
hmm… nej :/ men gå in på deras hemsida och titta på vanliga lagerhyllor så är det nån av dom modellerna. den som är djupast.

#98 Aha, tror jag hittat den. Kan det vara denna: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59850857 ;)
#100 vad det detta du renoverade i torsdags? :) snyggt blev det iaf :)
#106 ja precis :) tog 3 dagar åt att bara stå där inne o arbeta satan! :P inte riktigt klart än vid fönstret, men fixas idag :)
Bara en fråga till er som har så HIMLA många hamstar, kaniner,gerbiler osv… asså hinner ni verkligen ge djuren det liv det förtjänar? Och har ni tid att lära känna ett djur ordentligt? Vissa har ju många djur för avel och det är ju självklart men för dom som har dom som sällskaps djur??
Själv skulle jag kanske vilja ha runt 3 hamstrar eller något…
Ta inte illa upp, bara en fråga
#109 Har mina i avel men också som mina sällskapsdjur o älsklingar <3
Och såklart så hinner jag, på egen hand, inte ta ut alla från burarna 30 min om dagen. så många timmar finns det inte på dygnet. Utan det brukar bli varannan dag som djuren får komma ut lite längre,
Alla får klapp o puss varje dag, medans kaninerna springer ute på gräset o busar/äter så springer marsvinen inomhus på golvet o jag sitter o håller i någon hamster :P Sen är de byte :P Näst intill varje dag hjälper min syster till så då blir de ju mer kel o spring.
Det tar näst intill all min lediga tid, men det är absolut värt det :D
Och ja, jag känner alla mina djur. ^^
okej:)
visst får dom inte lika mycket uppmärksamhet som dom skulle fått med en ägare som bara har ett djur.det är ju praktiskt omöjligt.
men jag tycker dom får vad dom behöver, försöker ge dom så mycket som möjligt o dom verkar ju inte vantrivas :P det går aldrig mer än 2 dagar som dom inte får komma utanför buren.
Nej det är ju klart att du inte kan…man kan ju inte offra hela sin tid för djuren..men kommer dom ut såpass ofta som du säger så klarar dom sig nog:)
hade görna bara skitit i jobb o allt o suttit hos djuren dygnet runt xD haha! dom e så härliga :)
ja djur är undeeeeerbara!!
Nå Maria har du fått upp någon färg ännu? får man se någon bild??

Puttar! :)
Här är min hamsterhörna.
Den blåa dunaburen är utbytt till en 45l-låda och där bor min offwhite Snö. Bredvid henne bor min sobelhane Boog. Under till vänster bor cremehonan Molly och i gallerburen bor silverminken SvenArne. Den stora buren är rasthage just nu då två av hamstrarna ska få dela på ett Detolf och de andra två varsin 130l. inom kort.
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
Jag har det exakt som #5 :)
Puttar ;)