Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 372 ggr
[THEfluffyRAT]
2014-03-03 22:56
0

Min hamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte min hamster idag, den är 5veckor gammal så den är ganska feg men den springer inte om man kommer men går in u huset. Den har en fin Bur med en hyllplan, ett trä hus som den sover i, ett plast hus med tidningar, matskål, vattenskål, vattenflaska och sandband samt Hjul så klart. Har även ett jätte stor fin lekplats som den kan leka med utanför buren, när den blivit tamare. Tips på vad jag ska göra så ddn blir tamare och inte försöker springa? :) Den har inget namn ännu.

Heå
2014-03-03 22:59
0

Guuud va sööt!!!!! 😍

Mvh Hanna.

Heå
2014-03-03 23:03
0

Min systers hamster var en sån innan… Han bar den och kelade med den varje deg. Nu är han hur tam som helst

Mvh Hanna.

Tipsi3
2014-03-04 07:25
0

Ta bort plasthuset!! Det är farligt för dem, det blir kvavt och instängt så det är dåligt! Tidningar är inte heller bra! Det är trycksvärta på papperen och det är dåligt för hamstern ;)

Men i övrigt, fin hamster! 😍 Börja med att lägga ner din hand i buren med en godis på, och låt din hamster ta godisen :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

BlackandBlue
2014-03-04 11:09
0

toapapper är det bästa bo materialet de kan ha (Y)

sen så ska den inte ha Hjul heller om den endast är 5v, hjulet får den ha när den är 5 månader (fullvuxen)

några tips att få den tamare är att prata mycket meed den och ge solrosfrön! att du lägger de i handen o lägger ner handen i buren (Y) så förknippar den handen med något bra !

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

[THEfluffyRAT]
2014-03-04 11:30
1

Tack för alla tipsen, ska ta bort locket på plasthuset och se vad den använder den till :) hon ligger och sover just nu men var otroligt tyst första natten, trodde hon skulle väcka mig, hon har grävt massa Sand och tidningspapper låg utanför huset sedan har hon grävt spån framför huset så det har gått vilt till :D känns härligt att ha hamster igen.