Rymningshistoria
Måste bara få berätta om mitt lilla problem-barn Aron som…nej han rymde faktiskt inte…utan…ja jag berättar från början.
Hade inte haft upp honom den kvällen då jag hade så ont i ryggen så han fick sitt godis, leksaker och sitt Hjul och så lade jag på locket (har en samla-låda med lock som är nät uppepå).
02.00 Vaknar jag och kan verkligen inte somna om och Aron springer som en dåre i hjulet, och han är inte van att ha det så länge i buren heller. Så jag fumlar dit i mörkret, lyfter på locket, tar tag i hjulet och vrider det för att få ut det och sen ställer jag ner det, sätter på locket och säger god natt.
08.00 Vaknar av ett högt gnagande läte från köket. Är helt säker på att det måste vara en mus för jag hade ju inte ens haft uppe Aron och han kan omöjligen smita då han inte ens når upp till locket på buren. Tittar för säkerhetsskull i hans Bur och den är TOM!
Får panik - han kan ju faktiskt vara var som helst och jag vet att om han går under frysen så hamnar han under hela huset och då får jag aldrig tag i honom. Springer ut till köket och hör att han blir knäpptyst, och är bakom bokhyllan PRECIS bredvid ingången under frysen.
Jag drar försiktigt fram bokhyllan, stackarn ser helt vettskrämd ut och springer in och ställer sig upp och trycket mot hörnet. Jag tar fram handen sakta och han nosar lite men är helt still, tar försiktigt upp honom och han är helt nersmutsad av spån och papper.
Det härliga men ändå så ledsamt i denna historia är att jag hade dammsugit dagen efter så förutom att han inte kan ha hittat något alls att äta på (hittade en liiiten bajskorv på alla de 6 h han varit utanför buren) så hade jag tagit bort alla hans leksaker som han har i köket. Ingenting är rört på förutom bakom bokhyllan där han gömt sig en gång innan fast under kontrollerande former.
Så när stackarn tillslut hittade till köket där han kände igen sig så fanns ingenting där, ingenting alls, han var superhungrig och helt slut och slängde i sig mat direkt när jag släppte ner honom och så sov han ett helt dygn. Min lilla sötnos som gömde sig och troligen varit där bakom hela natten då inget annat är rört, inget kiss ingen bajskorv, ingenting hittades på andra ställen.
Ja jisses <3
oops , vilken tur att du hittade honom! 😮
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Du hade tur som hittade honom! Stackars lilla hamstern, vilket äventyr! :O
//Josephine :)
Hur kom han ut?
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#3 Han måste ha hållt sig kvar i hjulet som jag vred och drog ut ur buren mitt i natten när det var bäcksvart. I och med att han är lite smånervös så varjag helt hundra på att han som vanligt skulle gå iväg när jag tog tag i det Och jag hade inte en tanke på att jag kunde ha missat han var kvar i det men det måste ha varit så. Så jag ställde ut hjulet utanför buren vid 02.00
#4 Jaha, nu förstår jag! Vilken busunge. :D
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.