Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 870 ggr
Plingen85
1

Hollys bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Holly a.k.a Stjärnan bott här i några dagar och träffat sin lill matte (som för den delen blev totalt förälskad också) och inspekterat buren.

Däremot fick jag göra ett hus av en kartong då huset va lite litet trodde jag, men hon kan ju klämma sig in där ;) Älskar trånga utrymmen så hon intog en foppatoffla igår när hon va ute på rastning. En riktig stor gosig myspropp som sprang runt i famnen på dottern (sittandes på marken såklart).

Plingen85
1

gosa sko

Plingen85
1

hos lillmatte

Plingen85
0

Blir till att åka till djuraffären idag och köpa annat hus då kartongen börjar lukta.

Weasley
0

Ooh! Vilken fluffis!!

Trololololololololololo

Plingen85
0

Jätte fluffis =)

Ställde in en matskål med färsk mat nu innan jag åkte hemifrån och hon satte sig direkt i den och mumsa!

Fiona1234
0

Åh, lilla tjejen :D! Går det bra med henne :)?

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Lojs
1

Vilken söt liten fluffboll! Om du använder en kartong, ta bort den sidan som blir botten så blir det mindre lukt. Trähus kan för övrigt börja lukta de med efter ett tag, men de har oftast ingen botten så det brukar ta ett bra tag om inte hamstern lyckas kissa på väggarna. Tänk på måtten på huset i vilket fall, om jag inte minns fel i huvudet så ska huset enligt lag vara minst 10 cm högt och sidorna ska vara minst 15 cm. 

En guldhamster måste dock inte ha ett hus, om man ger den gott om bäddmaterial så bygger den ett eget bo som funkar hur bra som helst.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

jentrjenny
0

Åh va fin syster min Ralf har :)

Plingen85
0

Allt går bra med henne =) blev lite sur igår på mig när jag ville kolla på hela henne för att se så hon mår bra så blev lite nagg på fingret. Poppis sen när sandlådan kom idag =) nytt hus och lite andra gottis och massa mer toa pappet under den nedersta hyllan. Men ska nog ta bort ena huset då det är lite litet.

Plingen85
0

Har glömt att skriva att hon kommer ifrån Vädersjö's uppfödning, disney kullen =)

Fiona1234
0

Har hon fått en vattenskål nu :)?

Plingen85
0

Ja ja haha! Direkt åkte den in när jag fick veta =) det är den röd/vita skålen som får nytt vatten varje dag. Men har vattenflaskan kvar om hon nu lär sig hur den fungerar =)

Plingen85
0

inga direkta bra bilder med mobilen

Plingen85
0

vi visste ju inte hur stor hon skulle vara så det huset här ovanför va det första vi köpte. Hon kommer in men den får åka ut och hamna hos någon annan istället.

Hon hittade den nya gobiten ganska direkt =)

Plingen85
0

Nya huset

Plingen85
0

Serriöst tjejen har inte bott hos oss 1 vecka och har redan gnagat sig ut idag!

Dottern hittade henne i en låda under sin säng nyss, när hon hörde krafs. Och kommer ut med Holly. Jag går igenom buren och hittar bara ett ställe där hon kan ha kommit ut och det är ett hål hon lyckats gnaga upp som är lite större än en enkrona. Jäkla tjej då, hon har massa saker men verkar vara uttråkad ändå?

Och hon får komma ut om dagarna.. men Hjul är ju för tidigt för henne, vad mer för aktiviteter kan man ha i buren? Ska försöka leta akvarium nu till henne istället.. Har tejpat fast en stor lego platta, ställt för huset och satt sandlådan bredvid så hon inte kan butta bort huset och ställt den sidan mot väggen.. men jag kommer nog inte sova lugnt inatt

Lojs
0

Se om du kan laga med något i metall som man skruvar fast, det är säkrast. Vissa hamstrar är tyvärr riktiga utbrytarkungar/drottningar oavsett hur mycket aktivering de får. Det säkraste för en sådan hamster är en Bur som är ett akvarie med nätlock, eller ett terrarie.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Plingen85
0

ja jag håller på att leta akvarium/terrarium nu.. hoppas på att hitta en tills imorgon.. har ett men den är liten, som räcker till tex 2 möss och där kommer hon ju få spader i :/

Plingen85
0

sitter och läser nu ang burar mm och tänker på att jag kanske ska hiva in en massa strö (sågspån?) under den nedersta hyllan. Skulle det kanske ge henne lite att göra?

Men är det bäst föredatum på strö? gick igenom förrådet i helgen och hittade ett oöppnat paket från djuraffären med strö som är ifrån i sommras då vi hade vår vintervita..

Plingen85
0

Räcker ett akvarium som är 75cm långt och 37cm hög och djup?

Fick erbjudande om ett sörre som är 140 långt men det får vi inte plats med =/

Lojs
0

#20 Det är lagligt i alla fall, sedan så är ju alltid större bättre, men det låter större än många burar.

Medis på akvariefisk.

Plingen85
0

Funderar på att koppla ihop akvariumet och dunaburen?

tycker mig ha sett såna ihop plock, nu när hon ändå gnagt hål i plasten så kan jag ju lika gärna använda det hålet och sätta rör?

Plingen85
0

Vad tror ni? Lite nät sen på locket och för fixa hålet hon tugga upp. Tog henne 5 min att hitta röret till akvariet =p

ellamg02
0

Vilken bra ide! Snyggt och smidigt.😉

HjärtaCookieHjärtaSamHjärta

Mvh Ella

Plingen85
0

Ja men måste skaffa något under buren istället för stolsbenen =p sen nät på. Men den lilla donnan naffsar och gräver i silikonet, ska jag vara nervös över det? är det farligt silikon?

Plingen85
0

Hon blev lite fundersam när rören gick till ett annat ställe men hon tar sig upp och ner perfekt, va lite orolig att det kanske va för brant..

Lojs
0

Tänk på att hon kan gnaga sig ut från rören, det har jag varit med om hamstrar som gjort. 
Silikon är helt ofarligt för dem. =)

Medis på akvariefisk.

Plingen85
0

Om hon gnager sig ut ur röret så skaffar jag f*n ett stort akvarium =p

Plingen85
0

Och jag vet inte vad jag gör för fel på våning nr 2, den sitter så löst tycker jag

Fiona1234
0

Kan du ta en närmare bild på hur våning 2 sitter fast? Är typ expert på duna fun, har haft dom hur länge som helst ;)…

Plingen85
0

Yes får göra det imorgon =)

har satt "piggarna" eller vad man nu ska kalla det på ett av gallren, det precis under där den genomskinliga plasten ligger.. har testat olika sätt men nej ta mig tusan det går inte..