Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 611 ggr
Plingen85
0

Dags för hemkomst snart

Vi ska hämta vår hamster här nu idag eller imorgon hoppas jag.

Jag har precis tvättat av buren och alla delarna och går igenom allt vi har. Vi har ju katter och kattsand till dom men det är klumpbildande, jag har för mig att jag läst att det inte är bra? Vad ska man ha till toan? Sen har vi ett trähus, 2 matskålar, en vattenflaska, ett Hjul (när kan de börja använda Hjul?) lite rör och sen blandad mat vi köpte på lösvikt i djuraffären som ligger i frysen sen igår.

Är det något jag glömt? ja just det, botten material har vi köpt alspån.. bo material kommer bli toa papper vi slänger in..

Bine93
1

nej klumpbildande kattsand är inte bra, har för mig att de kan tugga i sig klumparna eller liknande?
Använd chinchillasand, det funkar jättebra :)

Hjul ska de ha när de blir 5 månader har jag för mig, när de är färdigvuxna :)

ebbamedruby
0

Något som kan vara bra att ha är något att gnaga på. De kan ju gnaga på huset också men om du inte vill det kan du stoppa in en gren :)

Plingen85
0

Köpte matpinnar eller vad det nu heter idag som man kan hänga in på buren =)

Plingen85
0

Sandbad det är inget hamstrar har? Har för mig att någon gnagare har det för att tvätta sig?

Tipsi3
0

Jo, sandbad har de! Hämtade min Toulouse ur samma kull igår, och hon älskar sandbadet…. 😂

Ha en vattenskål också! Det är de vana vid! :)

Förresten, när jag skulle hålla i nån av tjejerna klättrade Holly upp, hon är bedårande 😍

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Bine93
0

Mina har Sand i en matåda/glasslåda. De använder den både som toalåda och tvättsand och gräver i den, man får ju byta Sand då och då. 🙂

I min mening är vattenflaska bättre än skål, skålen har de lätt för att gräva i massa spån i och såntdär 😛

Fiona1234
0

#5 Haha, typiskt Holly att slänga sig upp på armen ;)! Tindra fick en flock med hamstrar klättrandes på sig haha :)!

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Tipsi3
1

#6 Ja, visst är det bra med plastlådor? När jag upptäckte att Toulouse gillade att gräva diskade jag ur en pepparkaks låda 😂

Men det är lite riskabelt att ha vattenflaska och ingen vattenskål när den är van vid det ;)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

jentrjenny
0

Oj jag har inte vattenskål till Ralf! Har vattenflaska men funderade också på hur han skulle förstå att det va vatten i flaskan… ska jag ställa in en skål med vatten?

Fiona1234
0

#9 Ja, en skål med vatten :)

jentrjenny
0

Här ställt in en skål nu, han nosade lite på vattnet så nu vet han nog vart det finns iaf :)

Plingen85
0

Ja Holly är så jäkla söt! Skulle slänga ner lite mat i buren påvägen hem och direkt upp för handen ur buren. <3

Sov nästan hela resan hem annars, och inspekterar sin Bur nu, så har stängt till rummet så hon får vara ifred =) Har 2 toaletter till henne där me då kan jag ta en som sandlåda då, så får jag också ta och fixa en skål med vatten! För har bara en vattenflaska nu

Plingen85
0

köpte en kartong hamstersand jag hittade på zooaffären till toan, men då ska det alltså inhandlas chinchilla Sand imorgon!

Fiona1234
0

#12 Kul att hon mår bra! Skålen skulle du behöva sätta in på en gång då de ej har vattenflaska och vet inte hur de fungerar. Så sätt in skål så fort som möjligt :).

Plingen85
0

Den står där inne hos henne och hon har luktat och gått i den så hon vet nu vart den är ;) Lär dom sig att använda vattenflaska eller blir det skål? Isåfall måste vi köpa en annan skål haha, tror den jag har nu är lite i det största laget

Däremot huset vi köpte till henne är nog för litet haha så la in en kartong med hål i åt henne nu.

Fiona1234
0

Hon har aldrig använt den så tror nog inte hon gör det nu heller… Du kan ta en liten skål ni har hemma då hon måste ha vatten nu ikväll i skålen, de kan blir törstiga av att åka transportbur också :).