Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 904 ggr
Delentha
2014-01-28 10:48
0

Köpa hamster

Jag funderar på att köpa en hamster vad ska jag tänka på?

Finns det någon bra sida att läsa om hamstrar?

Jag är cool

Emmaslindh
2014-01-28 11:02
2

Tänk på Att undvika djuraffär då dessa oftast är från grossister och inte har lika bra livskvalité som från uppfödare. Sen måste du tänka på om du vill ha guldhamster eller dvärghamster, om du har tid för att ha hamster och om du har någon som kan passa hamstern om du måste bort. M.M. (läs runt här på sajten) 

Här på Hamster.ifokus finns massor med bra trådar att läsa om allt som har med hamstrar att göra! Även på svenska hamsterföreningens hemsida :)

❤️ Älskade husdjur 

rost
2014-01-28 16:55
0

Sök på Google. ( bra för hamstrar) (dåligt för hamstrar) och även här på hamster i fokus. :)

[Dvärgarismylife]
2014-01-28 17:04
1

Köpte min lilla Bosse på en djuraffär. Gemförde alla djuraffärer i stan och köpte han på Grizzly. Tyckte helt klart att dom verkade seriösa. Tänk på att köpa en laglig Bur och undvik gallerburar då skaderisken i en sån Bur ar stor. Lycka till🙂

Erica❤
2014-01-28 18:29
0

Sök upp mycket fakta man kan hitta väldigt bra sidor med fakta på internet eller kan du köpa en hamster bok sen kolla upp vart du ska köpa den och så kan du kolla vilka grejer hamster behöver rekommenderar inte en galler Bur för om hon/han biter på gallret kan hon/han få skador köp inte heller galler Hjul för dom kan få bumberfot (stavning) kolla också om du vill ha en tjej eller en kille tänk på om du har tid att ha en hamster och om du kommer forfarande gilla att ha en hamster ända tills den dör så du inte tröttnar efter ett litet tag och säljer den.

rost
2014-01-28 19:27
0

Man kan ju alltid göra hamstrar tama, guldhamstrar är den lättaste hamstern att få tam! Du behöver bara prata med henne/honom, ge mat från handen till den,  gosa med den var/varannan dag o.s.v… Du kan läsa mycket här på hamster i fokus. Du kan också få mycket tips :)

Delentha
2014-01-28 20:33
2

Jag har pratat lite med en uppfödare men jag är fortfarande inte helt säker.

Hur är det att ha hamster?

Jag är cool

thea_thea
2014-01-30 08:20
0

#6 UNDERBART

Tipsi3
2014-01-30 17:48
0

Här på Hamster/svenska hamsterföreningen -iFokus kan du hitta massor, sök bara på det du vill läsa om i "sök på sajten" :)

På SHF:s (Svenska hamster föreningen) hemsida finns det massor med fakta om hamstrar, listor på registrerade uppfödare mm ;)

http://www.hamsterforeningen.se/

Dessa sidor är verkligen att rekommendera, själv ska jag skaffa hamster och har lärt mig nästan allt jag kan om hamstrar där 🙂

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Lilahnee
2014-01-30 20:31
0

Det är jättekul att ha hamster! Jag är student och för mig passar hamster perfekt. Eftersom de sover om dagarna behöver man inte ha dåligt samvete för att man inte är hemma, och lagom till att man kommer hem till kvällen så vaknar de. De är roliga att titta på och väldigt sociala! :D Dessutom är de lättskötta och kostar inte så mycket i månaden, förutsatt att inget händer. En annan fördel är att det är lätt att lämna bort buren till familj och vänner om man ska resa bort, och sen lever de inte så länge vilket gör att man inte binder upp sig för så lång tid framöver (även om det också är en nackdel då man blir väldigt ledsen när de dör). Så go for it!