hjälp!!
Hejsan! Jag har två mysiga campbellkillar på snart ett år vid namn Yoda o Solo. Nu har Yoda gått ner 20gram på två månader. Min sambo var med båda hos veterinären för att få medicin mot kvalster dom har haft och trodde kvalstren var skälet till viktminskningen men det verkar inte vara det. Solo däremot mår toppen och väger bra. Yoda äter normalt ska jag även tillägga och vi blandar våran egen mat till dom så vi håller ju koll på vad de får i sig. Är det någon som vet vad det kan bero på?! Är orolig för min lilla knobb:(
Har du koll på hur mycket Yoda dricker? Ifall det är extra mycket eller så? Eller om han springer mer i Hjul om du har det?
Det är så mycket det kan vara, så det är svårt att utesluta något såhär rakt av.
Har han fortsatt gå ner efter att kvalstren försvann?
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Han dricker normalt och hjulet har vi tagit bort nu när han inte verkar må bra. Innan så sprang han lika mycket som brorsan. Det lustiga är att det bara är han som gått ner i vikt o är svag. Solo är pigg och alert. Ja lite grann:( vet inte vad som kan ta fel. Han äter ju liksom bra..
Hm, det låter ju jättekonstigt! Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer, men hoppas att det vänder så att pojken får gå upp igen och må bra!
Mvh,
Jaa det är verkligen konstigt. Får väga han om några dagar igen och har han gått ner mer så får vi åka till veterinären och se vad dom säger där:(
Har ni bra veterinär hos er? Annars skulle jag nog råda att ringa till Roslagstulls djurklinik och prata med dom. Dom ska vara bra på smådjur, och kan ju även hjälpa lite över telefon. :)
Mvh,
Jo då en smådjurklinik har vi men bra tips så ringer till roslagstull om han blir sämre:) tack för tipset!!
Hej.
Hur har det gått för Yoda? Vår hamsterkille har i höst gått ned från 79 gram till 49 knappt tre månader. Vi har såklart varit oroliga men samtidigt har han verkat pigg och fräsch på alla andra sätt. Men från att ha varit rätt slö och lat har han blivit otroligt pigg och energisk och samlar mat som en galning. En uppfödare menade att det kanske har med årstiden att göra. Att han istället för att äta som han ska bara samlar inför vintern…
Hej! Han blev bättre ett tag men började gå ner igen… Vi var hos veterinären igår och hans tänder var jätte långa och så är hans bett snett. Troligtvis genetiskt trodde veterinären då han bror mår bra.Vi har inte lagt märke till hans tänder innan och att det kunde ha varit hans problem då han ändå ätit bra. Men då har han ju säkert bara lagrat maten i kindpåsen sen spottat ut det och vi inte märkt något Men nu är tänderna fixade och ska köpa Barnmat idag så att han får i sig mat enklare för jag antar att han är lite öm just nu och äter därför inte av den vanliga maten. Tycker så synd om min lilla bubbe. Om jag vore dig skulle jag nog kolla tänderna även om det kanske inte är det. Men för att vara på den säkra sidan:)