Bortskämd hamster!!
Willy har blivit VÄLDIGT bortskämd och kräsen med maten! Jag vill att han ska få i sig protein å då började jag med att ge honom barnmat(kötträtter)
Det åt han men sedan så har jag köpt en STOR påse kattmat(torrfoder whiskas) Naturligtvis så gillae han det inte… Nu står jag här emd en hel påse jag inte vet vad vad jag ska göra med.. Ok då kanske han gillar blötfoder då så då prövade jag Whiskas blötfoder och Guess What?! han åt inte det heller!😕
Kokta grönsaker såsom morötter,blomkål, broccoli och ärtot går hur som helst med samt färsk persilja… Har någon härinne tipa hur man kan få en redan kräsen hamster att INTE vara så kräsen och bortskämd🤔
Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer
Han e inte riktigt fullvuxen ca 3 månader e han :) Eftersom dom även äter kött i det vilda trodde jag han var tvungen att ha det😞 Man vill ju sin hamsters bästa lixom ^^ Tack för ditt lugnande svar
Har du provat med typ nötfärs? Kokt eller rå.
Mjölmaskar brukar också vara uppskattade, finns på djuraffärer.
Sen finns det proteinrika grönsaker också. Googla, kommer inte på någon såhär på rak arm.
//Jessie
han kanske inte gillar det ? vissa saker älskar endel av mina o tycker mindre om andra saker!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Samma sak med vår lillskit.. Han plockar ut det han gillar och lämnar resten.. Han äter upp all Färskmat han får och det verkar han vara nöjd med.. För oftast är han aldrig hungrig när vi tar ut honom.. Han hamstrar inte ens maten.. han tar upp de o kastar iväg de.. "knäppskalle"
Men ibland så är han hungrig.. Men då kommer han fram eller försöker komma upp i buren igen haha.
Antar att han käkar i lugn och ro under natten..
MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.
Medarbetare på hamster.ifokus.se
sånt är så tråkigt :/ ruby var så också ett tag, men det gick över. det enda hon åt då var gurka, ruccola och sallad…
Får jag fråga varför du kokar grönsakerna? Min hamster gillar dom bäst råa :) faktum är att han knappt äter några grönsaker som varit frysta eller kokta. Det ska vara rått säger han ;)
Anna och taxen Max
Whiskas torrfoder är inte bra för katter, och inte heller för gnagare har jag hört.
Grönsakerna bör serveras färska. När du kokar dem så försvinner alla vitaminer och det nyttiga.
Jag brukar alltid tänka om hamstern kan hitta maten han får i det vilda. Ett exempel, äter hamstrar kokta grönsaker i deras naturliga miljö? Nej, det gör dem inte.
Istället för kattmat kan du ge honom mjölmask och andra insekter.
#3 Jag ska försöka ge han nötfärs(hoppas VERKLIGEN han gillar det) Mjölmaskar däremot kmr inte in i min lya… Never ever. Möjligen torkade isf :)
#4 Det e rätt uppenbart att han inte gillar't Barnmat däremot gilla han (om jag blandar i grönsaker i)
#5 haha låter exakt som min Willy <3
#6 ja, det e tråkigt när de e kräsna man vill ju att de ska få i sig allt de behöver.
#7 Willy älskar råa grönsaker..men ja ger han även färsk persilja, ärtor, och morötter.
#8 Jag kokar dom inte utan när vattnet börjar koka så anser jag att grönsakerna e färdiga å att inte det nyttiga försvinner :) Men jag ger även färsk persilja å morötter.
Var ute för samma sak, köpte en stor förpackning hundgodis som jag trodde skulle vara jättebra (protein och tandträning) som hon ratade stenhårt :/ som tur var hade jag en kompis med hund, som fick alltihop.Hon var också väldigt kräsen när det gällde torrfoder och åt bara en viss sorts (självklart jättedyr) pellets. Men hon älskade keso och röda linser om du vill ha tips på proteinrik mat som inte är kött (köttfärs var ju namnam annars).