Går ner i vikt snabbt, behöver gå upp!
Min guldhamster hona går ner i vikt, inte i rasande tempo men man märker att det sker skillnader. Hon får oxbows hamster pellets (rekommenderat av veterinärer) och ibland lite axa grynblandning. Hon bor i en samla 130 liter men fick nyligen en till (så hon har alltså två 130 liters samla lådor). Hon har inget Hjul men får komma ut och springa varje dag. Så vad gör jag för fel? Finns det något som får dom att gå upp i vikt lätt? Jag tänkte köpa Barnmat idag vilken sort är allra bäst och hjälper dom att gå upp mest?
Förlåt för mina 1000 frågor men jag är så orolig hon måste gå upp i vikt!
(Det är inte så att hon är pinn smal men hon har gått ner i vikt och blivit smalare!) :(
Om hon inte går upp snart så blir hon riktigt smal, så jag behöver få upp henne i vikt snarast möjligast! :(
solrosfrön brukar vara bra ^^ men ge inte för mycket bara!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#2 Okej, tack! :)
#4 Tack så mycket! Får testa ge lite nötter mm:)
Som #4 och #2 säger är det bra med nätter, babymat är också jättebra det är ju både nyttigt och lite fett!:) Hoppas det funkar så att hon går upp i normalvikt igen!
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
#6 Ja det hoppas jag med! Tack för råden allihop! Barnmaten tyckte hon om så ska ge henne lite då och då. :)