Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1922 ggr
cookiedough101
0

Vilken kattmat ger ni?

Hej! Mitt tidigare inlägg slutade lite "tragiskt", det blev bara en massa bråk😕

Så nu undrade jag, ni hamsterägare som ger er hamster kattmat, i hur stora mängder ger ni? Vilken smak är bäst? Något bra märke?

Jag kommer självklart inte ge min hamster kattmat ofta, utan tänkte kanske lite då och då någon gång.

Jag vill bara ha kommentarer som svarar på mina frågor, så att inte samma ska som tidigare händer igen. Hoppas ni kan respektera det🙂

Scorpio97
0

Själv ger jag hundmat, dock mer som godis. Frolic ger jag då, eftersom vi har det hemma som godis åt hunden (och den är enklare att dela i småbitar än den vanliga hundmaten)

//Jessie

cookiedough101
0

#1 tack 😛

Tipsi3
0

Ja, hundmat funkar bra! Dock till mina gerbiler (Förlåt om det bara hamsterägare du ville höra från, men de åt precis samma saker som är rekommenderat för hamstrar :) ) Men kolla bara innehållsförteckningen så avgör du själv vad som är bra och inte :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

cookiedough101
0

#3 nänä, du får inte skriva! Jo, såklart du får. Visste bara inte om man kunde ge det till Gebriler också😊

Tipsi3
2

#4 Haha, jag går på saker så lätt! Så mig är det lätt å lura, när du skrev att jag inte fick skriva så blev jag så tänkte jag "ånej! Jag har förstört hennes tråd! kunde pusta ut när jag läste det som stod under xD Jag e lite överdriven av mig ibland…

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Imasy
1

Whiskas skulle jag inte ens ge till mina katter, bland annat för att jag anser att det är för mycket salt i det.

En matsort som faktiskt håller kvalitet är ganska så dyr, och jag skulle aldrig lägga de pengarna på att köpa det till hamstern, eftersom de hinner bli gammalt innan det är uppätet.

Vill du tillsätta kött kan du väl annars ta från din egen mat eller köpa Barnmat på burk, så länge det inte är för kryddat.

Dominic340
0

#4 Oj Min hamster gillade inte whiskas å tur var väl det! :)

Barnmat tkr jag e bra! det gillar min hamster, jag brukar ta Barnmat som e för bebisar på 4 månader… eftersom ju mindre barn ju känsligare e dem för starkt kryddad mat så då tar jag den säkra vägen före den osäkra. :)

Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer

http://willy-the-killer.bloggplatsen.se/

Imasy
0

Iof så kan man ju köpa 400 grams påsar med kattmat, men ska ni absolut ge kattmat så köp den isåfall på en djuraffär.

Det finns ju en del Foder som håller kvalitet, så som Iams, Orijen mfl. En sån där liten påse brukar väl kosta omkring en femtiolapp tror jag. Håller man koll i djuraffärernas egna reklamblad kan man ibland hitta nåt rabatterat prova på erbjudande.

Egentligen så tycker jag det är lite "komiskt" att man pratar om kattmat när man vill tillsätta kött, för jag anser att kattmat, dvs torrfoder inte är kött på långa vägar.

Om jag hade kunskapen och om utbudet var större där jag bor, så hade jag barfat mina katter.

[Iyen]
0

#1 du är medveten om att frolic kanske inte är det bästa att ge?

Scorpio97
2

#9 Ja, men eftersom jag ger så liten mängd (ger kanske en per månad eller så, på två hamstrar) så anser jag att det inte är så farligt. 

Jag ger hellre nötfärs eller liknande när jag vill ge något proteinrikt.

//Jessie

Annisch
0

Jag blandar i lite kattungefoder i hamstarnas matblandning - den jag har nu är från Eukanuba men tidigare har det varit Iams. Köper de minsta påsarna, eftersom det går åt så lite. :)

Sedan får de kött i form av Färskmat då & då.

Dominic340
0

Vad e det i Frolic som inte e bra? för mkt salt?

Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer

http://willy-the-killer.bloggplatsen.se/