Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 713 ggr
michellan97
0

Gnager på gallret!

Min guldhamster är helt tokig på nätterna då hon gnager på gallret jääättemycket! Hon har inte gjort detta förut (iaf inte såhär mkt), det är nåt hon börjat med ganska nyligen… Jag har läst att hamstern kan göra såhär om den är uttråkad eller inte har nåt annat att bita på. Men hon har både sånhär "matpinne" morot och toarullar + ett sovhus, ett typ lekhus/sovhus och gunga, så jag vet inte vad hon tycker fattas..

Så om det är nån som har liknande problem eller vet nån roligare sysselsättning än att bita på gallret, kommentera gärna! :) ;)

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

Fiona1234
0

Är hon ute i en lekhage eller liknande på kvällarna? 

Om detta stör dig kan du ju fundera på att byta Bur till en samla låda. Min ena hona kan gnaga jätte mycket ibland men sen så vissa dagar så gnager hon inget alls.

Du kan testa strö ut maten i bottenmaterialet som sysselsättning 🙂

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

michellan97
0

Jag har faktiskt funderat på att köpa en större duna Bur så hon har mycket yta att röra sig på, men antingen är buren så himla liten eller om den är större så har den inga "våningar", "rör/trappor" mm…. ganska synd tkr jag 😐

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

Alexxiis
0

Jag rekommenderar precis som #1 Samla lådor, dom är stora, billiga, hindrar hamstern från att skvätta mm… Sedan sa du att du ville ha Våningar och rör mm, rör hittar du ju i djuraffärer och våningar kan du bygga och sedan fästa 🙂 http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80102976/#/90102971

thea_thea
0

#2 Hamstrar ska helst inte ha för mycket våningar och så, då dom inte har någon höjdkänsla, men en våning kan ju vara kul :) Vad gäller rör så tycker inte jag om dom plaströren man köper i djuraffärer men aja… Min hamster gnagde på gallret som en galning innan, men nu har ajg bytt till samla och ahn älskar det!

Emel
0

Utöver större Bur och så, köp ett Hjul. Antingen kan du ha det i buren alltid eller några timmar på kvällen.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Fiona1234
0

#5 Tillägger där, om din hamster är 5 månader eller äldre kan den ha Hjul.

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus