Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 512 ggr
Tipsi3
0

Frågor om guldhamstrar! ;)

Jag tänkte skaffa mig en guldhamster i vinter, så jag undrar om ni har lite tips eller råd om dem?  Sen har jag också lite frågor:

1. Jag har läst att hamstern blir skygg om den har ett hus när den kommer till sitt nya hem, att den bara gömmer sig hela tiden, stämmer det?

2. Hur ska man inreda buren på bästa sätt? 🙂

3. Vilken mat är att rekomendera? Jag har haft gerbiler och gav dem då pretty pets pellets för hamstrar och gerbiler, lite frön och havregryn. Funkar det för guldhamster?

Tacksam för svar!

//Tindra❤️

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Rebornbabyn
0

Hej! Vad roligt att du ska skaffa en guldhamster. ❤️

Ang. huset så tycker inte jag att det stämmer. Mina hamstrar har alltid haft hus och de har blivit hur tama som helst! :)

Tror det finns en tråd om det här någonstans.

Här är tråden: http://hamster.ifokus.se/discussions/518f52e98e0e7435160006ae-hus

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Tipsi3
0

Ok, tack ;)

-Toulouse Cola Fanuel-

Rosie00
0

Hej jag har en guldhamster hon heter Rosie och ja när jag fick henne så sov hon ganska mycket sen efter ett tag pratade jag med henne mycket hon blev tam jätte lätt men det visste inte jag fören jag håller i henne :)

Tipsi3
0

Ok, då har jag nog hus från första början 🙂

-Toulouse Cola Fanuel-

Whitedarkness
0

Tänk bara på att inte ha för litet hus och inte ett hus av plast. :)

Tipsi3
0

Ok! Men jag har en fråga till: Jag har gjort ett hus själv i trä som är 15x10 cm, men läste kort därefter att de måste ha ett hus som är 15x15! Kan jag ha huset till hamstern när den är en liten unge, då är de ju inte så stora? Sedan skaffar jag såklart ett större när den vuxit, men det vore synd att slänga för jag är riktigt nöjd med huset!

-Toulouse Cola Fanuel-

cookiedough101
0

#6 det går nog jättebra :) Angående hus ( jag vet att du har det nu ) så är det lag på att man måste ha hus ;)

Tipsi3
1

Det vet jag, jag emnade bara den första veckan! Fast jag tyckte lite synd om hamstern ifall den inte skulle ha ett hus så jag ville höra med andra från iFokus! 😉

Jahapp, nu är det bara att vänta tills det blir vinter, mina föräldrar vill inte att jag skaffar hamstern innan dess. De måste ha något TråkigaFöräldrar-Virus! 🤦‍♂️

-Toulouse Cola Fanuel-

Tipsi3
0

Hur lyckades jag skriva emnade istället för menade!? *suck*

-Toulouse Cola Fanuel-

Tipsi3
0

😃

-Toulouse Cola Fanuel-

[chibii]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej! igår så tog jag mina 2 akvarium so var ca 60 liters och satte ihop dem men några rör och om man har akvarium så rekommenderar jag att man fyller ca 1-1,5 dm bedding från botten upp så att de kan gräna och ha kul för min hamster älskade det :)

akvarium 1: har jag en toalett i ena hörnet och ett rör på marken som hon kan gå igenom  och ett savic rolly Hjul sen så bredvid hjulet så går röret till hennes andra akvarium.

ajvarium 2: så har jag ungefär lika mycket sågspån som i akvariu 1 (1 dm) och sen bredvid röret så lade jag en låda med 2 hål i som är proppfull med sågspån och där brukar hon gräva ner sig och sova så det är hennes hus kan man säga  men ibland brukar hon stanna mitt i röret och sommna där :D men sen så ligger det en tegelsten med tuggleksaker på och vatten flaska och matskål sen bredid ett litet sandbad :) 

men alla som ska skaffa hamster skaffa inte en gallerbur som jag gjorde för min hamster ÄLSKADE att gnaga på gallret och leva om så att jag blev galen om nätterna och att gnugga citron eller matolja hjälpte inte så mycket. men alla hamstrar är ju inte galler bitare som min systers hamster. hon biter ju inte på sitt galler. 

nu kommer säkert någon säga:du hade säkert för iten Bur eller : du måste hålla i henne och ge henne uppmärksamhet eller : hade du ens något åt henne att tugga på ?

men såhär såg min gallerbur ut för 1 månad sen men jag flyttade om i den varje vecka så hon skulle få variation men då hängde hjulet på gallret vilken inte var bra för det gullade varken min hamster eller jag för gallret skramlade då hon sprang där men sen skaffade jag ju ett savic rolly stand så att jag kunde ha hjulet på botten av buren :)

[chibii]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är min gammla gallerbur