Nu har Willy kommit hem! MEN...
Jag har en gallerbur å det första han gör e å bita på gallret som en galning!! Det kan knappast vara bra! Tror ni det ger sig allt eftersom han bor in sig eller e detta ett beteende som e svårt att bli av med? :(
Annars e han jättepigg och inte alls rädd snarare övermodig ;) och så bits han heller inte! Bara smakar på fingret men ej hugger.
Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer
Det är inte bra att hamstrar biter på galler och oftast så brukar dom fortsätta med det..i alla fall vad jag vet.
Jag har bara duna, akvarium och samla till mina hamstrar så då finns det ingen risk att dom börjar bita på något galler.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Åh nej! =( Då måste jag byta till antingen Dun elr samla mao =/
Min hamster bet också lite i början, men det försvann efter kanske två veckor.
Se till att ha aktivering, vad har du i din Bur? :)
Han har inte alls särskilt mycket! Vill inte börja med Hjul än…. men jag tänkte göra leksaker ikväll när han vaknat å undrar om ni/du har något tips på leksaker :)
Jag skulle vilja aktivera Willy på golvet men vill vänta i några dagar först! men som sagt han är varken aggressiv eller rädd! Utan han är framåt,positiv och väldigt aktiv!
Kan passa på att nämna att jag strör över maten i spånet så han får leta efter den! Hamstrar blir ju inte serverade på fat i det vilda…så jag försöker göra så han får ett så naturligt hamsterliv som möjligt plus att det e stimulerande.
Bra att du ej börjat med Hjul i buren, men det är ingen fara om du har det framme när han blir aktiverad. Men när man fpr en hamster ska man låta dem boa in sig i buren ett eller två dygn, så ta inte upp honom nu redan första dagen.
Här finns en bra artikel med tips på leksaker man kan göra själv!
Nejdå det ska jag inte! Han söker självmant kontakt med mig! Ingen rädsla eller blyghet ö.h.t så fort man ska ge mat eller sätta in något i buren å han e vaken så söker han sig direkt till handen/kontakt med mig :) Så jag har inte tvingat honom skulle aldrig göra utan det e han som söker kontakt med mig xD.
Jag har gjort iordning ett gammalt mjölkpaket som jag ska sätta i buren plus att jag har gjort iordning en kartong med en massa hål i både i väggarna å ett i taket :) Går det bra att använda ursköljda mjölkpaket?
Det går jättebra att använda mjölkpaket. :)
Vad bra! :D Jag har gjort en tunnel av ett mjölkpaket nämligen
Willy har nu varit här i knappt en halvdag men är ändå HYPERAKTIV som få! Gnager på galler springer runt(dock inte stressad eller nervös) Han uppsöker som sagt kontakt själv när man ger mat o.s..v(Absolut inte bitig!) kan man aktivera han imorrn kväll?
För han skulle VERKLIGEN behöva det just för att han e så hyperaktiv!! Han har sovit ätit och druckit i buren å verkar trivas! men som sagt så vill han ha mer utrymme trots att buren e stor? Man e ju rädd att han ska skada sig =(