Tar inte hand om hamster
Hej, jag är lite orolig för min kompis hamster ..
Hon litar ALLTID på djuraffärerna, det är bl.a hennes fel att Muffin inte fick någon burkompis.
Jo, jag var hemma hos henne häromdagen. Det enda som fanns i hamsterns Bur var ett hus, en stock, ett Hjul, mat och vatten. Matskålen var helt fylld med spån, såg igen mat i den. Sedan när jag frågade om jag inte kunde få se den tog hon upp den, och när hon skulle släppa ner den kasta hon nästan ner den.
Sedan så frågade jag henne lite saker. Tydligen hade hon inte städat buren på hela sommaren, för hon hade varken haft tid eller orkat. Hon gosar heller inte dagligen hon får inte ens springa.
Den bor i en gallerbur, så skulle tro att den kanske gnagergaller? Hon har en DUNAFUN i garaget, men den får hon inte.
Dessutom är det en dvärg, egentligen ska ju inte dvärgarna bo själva. Men ibland blir det ju så ändå, men då tycker jag verkligen att det är viktigt att man gosar varje dag.
Jag tänker på hennes stakars hamster varje dag, har försök säga till men hon säger bara att hon inte bryr sig om den. Och ändå vill hon skaffa en hamster till.
Live
Laugh
Love 
Hur gammal är hon? Säg rakt ut: du vanvårdar ditt djur. Du måste städa buren varje vecka och ge den tillräckligt med mat och gos. Annars ska du inte ha en hamster.
Antingen är hon ovetandes om hur viktigt det faktiskt är att städa Bur och gosa, eller så är hon en dålig (i mitt tycke) person som skiter i djur, för djur är ju "bara" djur….
Förstår att du mår dåligt. Jag jobbade i hemvården en gång och fick se en stackars undulat bo själv och i en liten Bur hela tiden… Ett jättegammalt dement par som inte kan ta hand om sig själva hade alltså en undulat…
Helt enkelt en idiot som är dum i huvet. En tår trängs nästan fram ur ögon vrån nu. Stackars lilla plutten😭❤️ Där kom tåren..
Beök gärna min blogg, och kanske lämna en kommentar?♥ http://vivve.blogg.se/ blogg om foto & vardag
Låter inte som hon ska ha en till :s har du visat henne hur du sköter din hamster? Ni kanske skulle kunna gör saker ihop med båda hamstrarna. Kanske träna agility? Varför är det hennes fel att muffin inte har en kompis?
Anna och taxen Max
Du kanske kan ta och fråga hon om du kan ta över hennes hamster istället? Det hon håller på med är ju djurplågeri.
Jaa, hon har fått träffa min hamster en gång och blev helt förbluffad över hur tam hon var. Hon är 12 år. Jo, jag har frågat om jag skulle kunna gå ta över den, men nej. Enligt henne mår hamstern jätte bra, men det kan den väll inte göra?
Live
Laugh
Love 
Bara ett litet barn alltså. Vad säger hennes föräldrar? Luktar det inte i hennes rum? Det borde det väl göra…
Den står i deras "arbetsrum." Hennes föräldrar verkar inte säga något om det … :/
Live
Laugh
Love