Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 684 ggr
chokladtassen
4

Ska bli med guldhamster!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är så glad ska hämta hem en hamsterhona på 1 år på söndag om det går enligt planerna!

Vad ska jag tänka på nu när jag tar hem hon? 😃

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

lydia.L
0

Åh vad roligt! Du ska tänka på att ha allt iordning tills hon kommer hem Bur,mat mm. Annars är det väl inte så mycket annat :) Lycka till med din hamster!

Lydia & Tindra Glad

chokladtassen
0

#1 Japp, redan fixat! 😃 Det är min första hamster (hade en när jag var typ 5 år så kommer inte ihåg den haha)

Anna4077
0

Tja du ska tänka på att hamstern behöver sandbad och toalett (alltså 2) med chinchilla Sand eller finkornig sandlådesand. Bra mat. Jag rekommenderar hamster complete eller hamster selective. Hamstern vill också ha grönsaker gärna varje dag. Motion med. Träbitar och kartong att bita i och leka med. Ta det lugnt första tiden med henne och första dagarna bör man inte ens röra hamstern. Sen kan man börja med att ge den godis gärna i form av grönsaker från handen så hamstern vänjer sig vid dig och din lukt. Välkommen till hamster världen?

Anna och taxen Max

chokladtassen
0

#3  Tack så mycket 😃

lydia.L
0

Och kom ihåg att om du ska ha ett Hjul i buren så ska hamstern kunna springa utan att behöva böja sig så MINST 18 cm i diameter. :)

Lydia & Tindra Glad

Anna4077
0

Inte något Hjul fören 5månader.

Anna och taxen Max

chokladtassen
0

#5 #6 Hjul är redan fixat, och skulle det vara för litet så köper vi ett större. Hamstern jag får hem är 1 år. 😉

Anna4077
0

Ja just det :) är inte min dag idag

Anna och taxen Max

chokladtassen
0

#8 Haha xD

chokladtassen
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har hon kommit hem till mig! hon är född 2 december 2012 långhårig guldhamster creme.

Super go päls, känns som bomull 😍