Springer snett
Har märkt att min hamster sringer snett när han springer i hjulet så han slår i huvet på sidan hela tiden. Varför gör han så?
Fick han för ca 2 veckor sen av en kompis för hon inte ville ha kvar honom så jag vet inte mycket om han.
Oj! Jag har det största hjulet, det djuraffären kallade för råtthjul…
Finns det några mått man kan gå efter?
Hur gammal är hamstern? Sen kanske han bara inte trivs med hjulet utan skulle må bättre av något annat tex tefat, boll på ställning. Den finns finns mått men det får någon annan ge dig. Jag är så dålig på att komma ihåg siffror.
Anna och taxen Max
En dvärg bör ha minst 12 cm tvärs över, men bäst är nog 17 cm. En guldis ska ha från 21 cm tvärsöver till 30 cm, tror 28 cm fungerar bäst. Dom ska kunna springa med rak rygg, annars kan dom få ryggskador…
Fast i tefat springer min dvärghamster jättesnett! Var tvungen att ta ut det! :S det kan inte vara bra för ryggen…han sprang typ U-formad samt i sidled! Inget för min Kurt…
#5 inget för min heller men det är så individuellt vad hamstern gillar
Anna och taxen Max
Jo sant! Man får prova sig fram :)
Tusan, tror hela min Bur är för liten. Fy vad jag ogillar djuraffärer.
Får väl åka förbi ikea i helgen och försöka hitta något där istället.
Så även hjulet är för litet alltså? Tråkigt :/
Var kan man hitta Hjul o sånt på nätet? Jag har nämligen det största hjulet från djuraffären vid mig och det händer väldigt sällan att jag tar mig in till stan.
Finns mängder av djuraffär online. Googla :)
Anna och taxen Max
#12 www.cyberzoo.se
www.zooplus.dk (jag föredrar att handla på den danska sidan eftersom det är billigare priser)
ja det finns hur många som helst.
//Sara