Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1468 ggr
JuliaSK
0

(S) 25/8 springhjul + hyllplan

Hej! Jag beställde förra veckan ett Hjul samt ett hyllplan till min dvärghamster som visade sig inte passa alls. Hjulet var på tok för brett och stort för min mini-duna och hyllplanet passade inte alls min Bur. Innan jag börjar skicka tillbaka allt tänkte jag höra om någon istället är intresserad av att köpa det? Hjulet är 20cm i diameter och väldigt brett: 70kr Hyllplanet ska passa en mini-duna men ej rundade kanter: 70kr Finns i Linköping!

JuliaSK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på hjulet:

JuliaSK
0

Och en till:

JuliaSK
0

Och hyllplanet:

Anix
0

Inte intresserad, men vill tipsa om detta hjul: http://www.teddytassen.se/webbshop/hamstermus/hamstermusleksaker/springhjulbollar/hypno-running-space-930.html

20 cm i diameter väldigt säkert, smalt och tystgående! Rekomenderas varmt! :)

Rebornbabyn
1

Jag har ett sånt Hjul och ett sånt hyllplan i min Duna-mini. :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

JuliaSK
0

Men du måste ha det mindre hjulet? :) alltså när jag ställde det där hjulet i botten så nuddar det taket 8)

Rebornbabyn
0

#6 Haha, nej! Jag har 20 cm i diameter.

JuliaSK
0

Haha huuur?? På bilden sitter inte hjulet på sina fästen, men när det gör det så nuddar det taket UTAN Bottenmaterial :P

Rebornbabyn
0

#8 Hehe. Är det en Duna-mini du har? För modellen ser inte ut som min. 😮

JuliaSK
0

Alltså jag trodde jag hade det men tydligen inte :S min har liksom mer bågiga kanter :)

Rebornbabyn
0

#10 Det kanske finns olika modeller av Duna-mini då?! Min Bur ser ut såhär:

JuliaSK
0

Alltså antagligen är nog min Bur någon annan typ av Bur :) som sagt inte lika kantig! Jag som så gärna skulle vilja ha en hylla där i :/ Vad fint du har det! :)

Rebornbabyn
0

#12 Kanske det. Tack! 🙂

panini
1

Tror att din Bur är en gabber Bur, har en likadan. Och #11 så ser du att fästena inte är likadana på TS Bur ;) Men TS, kan du inte använda hjulet i lekhagen (om i har en)

JuliaSK
0

Vi har redan ett mindre Hjul + ett tefat i lekhagen så det får räcka ;)

panini
0

Jaha ;)

The Idizen
0

Tror att du har den lite äldre modellen, ska finnas något liknande till den. ;)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

JuliaSK
0

Ingen är intresserad alltså? Det är ju väldigt bra pris på dem jämfört med i affär… Men då skickar jag väl tillbaka då :)

wildalia
0

Synd att du inte kan använda hjulet. Jag tycker att du skall sända det tillbaka det och BYT till en strl mindre. 20-21 cm är till guldhamstrar. Jag har oxå ett sådant Hjul i min Duna Bur som är 53 cm lång. Duna är ett märke. Har sett flera burar som liknar Duna men dem är inga Duna utan just bara en Bur med täckt plast över. Min hamster byter burar. Just nu är han i samlarlåda och på dagarna ( när han sover) är han i dunabur. Jag lyfter bara över han när han sover i sitt hus . han verkar tycka det är kul och tryggt att hans hus alltid är med.  Jag har ett annat trähjul oxå. Jag byter Hjul titt som tätt för att dem olika hjulen har olika spring i olika material. Min hamster verkar tycka om att jag byter Hjul imellanåt. De gul/blå hjulet är INTE tyst heller. Det kan studsa i buren har jag märkt och kan föra en hel del oväsen. Trähjulet är därimot helt tyst. Så skicka tillbaka hjulet och BYT det bara.