Hamster på husvagns semester
Igår köpte vi en husvagn och nu ska vi ut på semester snart. Det är bestämt att Roffe ska åka med oss :). Jag har tänkt att han ska få med sig sin duna fun Bur men att när vi åker i bilen så ska han få åka i en transportbur eller ja låda. Tror ni det är rätt sätt att hantera saken? Har någon några tankar och idéer? Jag skulle eventuellt få en hamster vakt men vill helst ha honom med då ingen jag känner är van vid hamstrar. Han blir för övrigt inte stressad av transport Bur utan brukar sova så sött utan klagomål. Tankar och åsikter?
Anna och taxen Max
jag brukar ha mina i transportbur ^^ känns alltid snällast mot dem! då saker i buren kan flytta på sig under bilresan o skada hamstern! sen är det bra om han har något att knapra på i transporten + gurka för vätskans skull ^^
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Varför kan han inte vara i sin Bur i husvagnen?
det kan han om man tar ur i stort set alla grejer då de kan fara runt i buren om man åker i en rondell eller liknande och han kan då skada sig om de åker på honom !
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Tror inte det allra blir bra att ha honom i den stora buren i husvagnen när man kör. Blir nog lätt att han kastas omkring eller får saker över sig. Nu får vi se hur det blir med semester överhuvudtaget. Upptäckte en liten läcka i husvagnen vi köpte igår. Visar sig att vi kanske måste byta hela taket. Har fått riva ur halva taket idag med tillhörande myrbo och får väl se hur resten ser ut. Känns väldigt tråkigt just nu. Istället för att köpa grejer får vi se hur mycket detta går på och om vi överhuvudtaget kommer iväg någonstans :( inte min dag idag.
Anna och taxen Max
Vi har med oss vår hamster i husvagnen. Under färden är hans Bur i husvagnen i en av barnens sängar. Buren är inkilad så den inte kan flytta på sig. Hamstern mådde bra när vi åkte till Öland sist. Det var inga problem alls. Tycker det är bäst att dem åker i husvagnen där det är tyst och lugnt. Sätta dem i transportbur bör vara ganska stressande. I husvagnen står buren på bordet på natten. Han springer i sitt Hjul och sover på dagen. Han har även fått en boll att springa i men vi har inte testat den så mkt ännu. P.s. Vi har även 3 hundar med oss på vår semester. Funkar kanon !
#5 Tack för ditt inlägg. Jag kommer nog ändå ha honom i transport Bur under färd. Även om buren inte rör sig så kan hamstern göra det. Vi har inte några barn eller hög musik i bilen så blir nog inte lugnare i vagnen. Sedan brukar han bara sova så gott när han är i transport buren så stressad är han då inte :) han tyckte jag va jobbig som väckte honom sist han var i den :). Roligt att se att fler har med sig hamstern i husvagnen. Alla skrattar åt mig när jag säger att han ska få åka med :)
Anna och taxen Max
Haha, klart han ska med! Låter ju asmysigt att åka på husvagnssemester och ta med hamstern ju! :D
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Han är ju en i familjen :) nu vet jag inte hur länge vi skulle bli borta men känns så osäkert att lämna honom till någon som inte kan något och har katt. Skulle säkert inte gosa eller hantera honom direkt och är man då borta, låt oss säga 2 veckor (förhoppningsvis mer :p) känns det väldigt elakt. Skulle dessutom oroa oss. Man kan inte direkt se om en hamster mår bra om man bara ger mat och vatten och kanske städar lite. Ska kanske köpa en liten Bur som han kan få ha i husvagnen och så får vi alla leva lite trångt och spartanskt under tiden vi är ute. Med lite Bur menar jag typ mini duna
Anna och taxen Max