Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 838 ggr
[RedHood]
1

En rymmande hamster: 3dje gången.

Senast vi såg lilla Mewtwo var vid 4 tiden inatt då pojkvännen bestämde sig för att sova. Då hon brukar vakna vid 9-10 tiden på kvällen så var det inget konstigt att vi inte sett henne tidigare men när klockan blev halv 11 så tänkte jag att nu måste jag ju väcka henne så jag kollar i hennes hus, aka kartong, ser jag ingen hamster. Letar runt i resten av hennes kartonger men ser ingen hamster någonstans. Då vi har både haft uppe fönster till mitt och sambons rum och öppen balkongdörr med öppen dörr till vårt rum så det första jag tänker på är att nu har hon hoppas ner från balkongen eller från fönster. Vi bor på andra våning. Men när jag kollar ut så ser jag ingen hamster. Det är vid det här laget som jag får panik och väcker min mor för att hon också ska hjälpa oss leta runt i hela lägenheten. Vi letar under Mewtwos akvarium, i och under gerbilernas Bur, under skrivbord, säng, överallt med andra ord och i alla andra rum och vrå som vi har. Jag har nog aldrig gråtit så mycket över ett djur som jag gjorde då. Jag blev helt stum, visste inte vad jag skulle göra. Pojkvännen går ut och kollar mer ifall hon ligger ute på marken men hittar inget. Nu finns det inga fler ställen att leta på så mamma går in och lägger sig och jag lägger ut massa tallrikar med mat och Färskmat till henne för jag kände på ett sätt att jag måste ju sova. Pojkvännen tröstar mig lite men jag känner nu att det spelar ingen roll om hon lever eller är död, bara vi hittar henne. Jag är påväg att lägga mig för att sova när mamma ropar på oss. Hon står inne i sitt rum med garderobsdörren öppen och säger att hamstern är där inne. Till slut så ser jag ett beigevitt ansikte med stora ögon och ögon titta fram. I över 12 timmar har hon varit i garderoben utan att vi har vetat något. Problemet är bara att hon måste kommit in från min och pojkvännens garderober och sen något hål in till mammas, ska undersöka det imorgon. Nu är en hungrig och rädd hamster tillbaka i sin Bur och trycker i sig allt hon hittar.

The Idizen
0

Ojdå, men vilken tur att ni hittade henne!

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

[RedHood]
0

#1 Ja, verkligen! Tidigare har hon rymt mitt i natten så jag har vaknat och då är hon bara i mitt rum men nu kunde hon varit överallt!

[RedHood]
0

Det har nu gått tre agar sen hon rymde och hon har fortfarande inte blivit sig själv igen. Blir orolig :/ Hon är väldigt försiktig i vanliga fall men hon blir nu rädd för allt och vill inte ofta komma upp. Jag försöker prata med henne så mycket jag kan och försöker göra allt jag kan för att hon inte ska känna sig ensam och oälskad. Bör jag vara orolig? :/

[RedHood]
1

Kan någon ta bort inlägget? Ändå ingen som läser eller svarar på mina frågor.

Anna4077
0

När Roffe rymde var han som en vild hamster ett par dagar. Precis som han inte hade träffat oss tidigare. Det går över :) man får bara fortsätta som inget här hänt kanske lite försiktigare så man inte skrämmer hamstern i onödan. Jag tror det är det "vilda" instinkter som kommer tillbaka när dom rymt. Jag tror inte du behöver oroa dig.

Anna och taxen Max

Anna4077
0

Ge lite extra gott i handen så kommer det tillbaka igen

Anna och taxen Max

[RedHood]
0

Hon blir inte riktigt galen utan vara överförsiktig :/ Hon är väldigt försiktig i vanliga fall, till exempel varje gång hon vaknar så måste hon lukta på allt och rycker jätte mycket. Hon har än inte blivit "normal" men det går väl framåt. Hon har fått ett nytt hus och ny mat idag och massa gos så får jag hoppas det blir bättre snart. Oftast när jag lägger mat i handen så biter hon mig i handflatan för hon tror allt är mat XD

The Idizen
0

#7, jag har samma problem med mat i handflatan, haha. :D Men håll i maten då satt h*n kan ta den utan att typ sitta i din hand.. Om du förstår vad jag menar. ;)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

[RedHood]
0

#8 Bra idé men hon bara klättrar på mig och vill upp då XD så fått jag har min hand nere så vill hon upp, hon förstår inte riktigt att man kanske ger henne mat eller Sand eller byter vatten osv XD