Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 13489 ggr
Michaela-N
0

Hur bor eran hamster? del 7

Fast att det egentligen heter "er" och inte eran så var det dags att fortsätta den spännande och populära trådserien med en ny tråd. Detta är alltså del 7. Här bidrar du med bilder på dina hamstrars burar - inte på dem själva som jag missade där i förra tråden Flört

Länkar till de förra trådarna finner ni här under:

- Hur bor eran hamster?

- Hur bor eran hamster? del 2

- Hur bor eran hamster? del 3

- Hur bor eran hamster? del 4

- Hur bor eran hamster? del 5

- Hur bor eran hamster? del 6

Det är bara att starta igång Glad

[Sniff]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Simon bor inne på toaletten, buren står öppen så han kan gå in och ut som han vill. Skrattande

[Sniff]
0

Idun bor i ett akvarium i mitt rumSkrattande

Och jag vet, min mobilkamera suger, min kamera är trasig och syrrans är hos pappa… Obestämd

TildaH
3

#1 Akta bara så han inte hamnar i toaletten, de kanske låter helt omöjligt men jag vet en tjej som förlorade sin hamster på de visetRynkar på näsan

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[Sniff]
0

#3 Jag är livrädd för det… Men det borde vara ganska svårt att klättra upp för den? Han har inget han kan hoppa från/ klättra upp med hjälp av.

CamillaS
0

#4 Kan du inte bara stänga toa locket, eller finns det inget?

TildaH
0

#4 Jag tycker de borde vara omöjligt, men tydligen…?

#5 Det hjälper inte, tjejen som drabbades hade stängt lock, de var därför hon inte kollade där förens de var för sent…

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[Sniff]
0

#5/6 Det finns ju en springa mellan sitsen och stolen, så det går nog för en hamster att ta sig igenom där. Men det brukar vara stängt ändå. Men jag fattar inte hur hamstern kan ta sig UPP för stolen, då måste den ju ha sugproppar på tassarna eller något…!

Novis10
0

Ja det fattar inte jag heller.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

CamillaS
0

#6 Oj, ne fy vad läskigt!Förvånad

[KilledbySnape]
0

Imorgon kväll flyttar mitt lilla spöke in här:

Preliminär inredning, men nåt sånt. Skrattande

HamsterMarie
0

Här är den stora buren som Kokos bor i :)

goldenhamsters
0

BNY's nya Bur. Hans päls fastnade i hjulet när han sprang och han var en riktig hjul-beroende hamster så nu har jag tagit bort hans Hjul. Jag ska köpa ett stort wodent wheel Hjul till honom. På bilden har han det lilla Sand badet, fast har bytt ut det till en stor glassburk full med massa Sand som går att gräva i.

Mvh Alicia.

goldenhamsters
0

Jag ska hämta hem en silver sobel tjej imorn, och hon ska få bo här Glad Fast hjulet är ganska slitet så hon ska väl få ett nytt Hjul sen.

Mvh Alicia.

goldenhamsters
0

Detta är Ellas Bur :)

Mvh Alicia.

goldenhamsters
0

Här är alla burarna tillsammans, just nu är det 5 burar. Orkar inte visa upp de andra 2 som inte är uppvisade Tungan ute

Alla burarna sitter tätt ifrån så ingen Bur står för nära badkaret ifall det skvätter vatten.

Mvh Alicia.

[Sammyfasth]
0

Detta är mistys Bur hon har 1 trähus, ett Hjul och en ''plast bostad'' det tillhör buren tycker inte om den egentligen men tyvärr så kan ja inte ha vattenflaskan någon annanstans eftersom det är meningen att vattenflaskan ska sitta där xD… 

Annars är den stor och rymlig för en liten dvärghamster ;) 
*Duna buren med lock på*

[Sammyfasth]
0

Utan locket på :)

blixten är grymt jobbig !! XD

Candela
0

Jag har funderat på det där med att ha buren i badrummet. Hade likadant som #1 med min förra hamster, när jag bodde i en annan lägenhet. Han fick springa fritt i badrummet och hade buren öppen ifall han ville krypa in.
Då hade vi dusch där - men om man har badkar, finns det då inte en risk att hamstern kryper ner i avloppshålet? Förvånad

goldenhamsters
0

#18 Jag har en strumpa i avloppet, fast för några månader sedan hade jag inte det och ingen hamster fick tanken på att springa ner i ett illakuktande blött hål. Fast har en strumpa där nu för säkerhetens skull Flört

Mvh Alicia.

Linda3046
0

Tutte bor i en 130l SAMLA nu då han började gnaga galler. I buren har han för tillfället tre trähus (det största bor han i), 3 träbroar, en trämatta som jag hänger upp i gallret, sten, två matskålar, flaska, en IKEA burk som jag har lite Sand i och en blomkruka Skrattande Han ska få ett Hjul senare, då de hjulen jag har nu sliter väldigt mycket på pälsarna :/

Linda3046
0

Andra sidan :)

Linda3046
0

Och här har jag lyft lite på trämattan så man ser lite mer av inredningen på andra sidan ^^

UlrikaD
0

Men blir det inte väldigt fuktigt i badrummet? När jag har duschat så är det ånga överallt.

goldenhamsters
0

# 23 Hm, det har jag visst inte tänkt på. Har bara ingen annanstans att lägga dem i eftersom på övervåningen där badrummet är så är badrummet det enda rummet som är varmt eftersom det har värmegolv på vintern och de andra rummen är dåligt isolerade och blir rätt kyliga. Där nere bland sovrummen får de inte plats och dessutom får jag inte ha dem där eftersom de låter för mycket. Jag hade 2 burar i tvättstugan förut, men det var max vad som finns plats och nu har jag dessutom större burar så skulle aldrig gå. Och dessutom så har vi en hund som älskar att valla mina hamstrar och hon står i timmar och dreglar på riktigt framför buren så det blir världens största pöl på golvet! Om man glömmer stänga dörren någon gång.

Vi har en dusch där nere som de flesta använder, nu på vintern kanske någon badar en gång i veckan. Och burarna är ju belägna på marken, och ånga och värme åker ju uppåt.

Ifall de rymmer så är de ju fast i badrummet, det är det som är bra med badrummet. Och så har jag två katter som jag kan tänka mig hoppa upp på burarna m de står i vardagsrummet. Och en av mina SAMLA lådor har inget lock.

Mvh Alicia.

Trixies
0

Tindra bor ganska enkelt ------->

Trixies
0

Fast saltstenen och hjulet är nu borta

MaaariaS
0

Va kul att denna tråd har vaknat till liv igenGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Michaela-N
0

#27 Tycker jag också ;)

ella99bella
0

tycker det är en kul tråd så jag "väcker" den!

Mvh/Ellen<3Glad

Michaela-N
0

#29 Det var en bra idé tycker jag!

NaDa...
1

Här bor Brage, men inredningen är ändrad nu (ändrar varje kväll). :)
Han bor i mitt rum, och har ett gäng sugfiskar som grannar. ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

HamsterMarie
0

Lekhagen.

NinjaKakan
0

Såhär bor Kakan den allmäktige ^^ Under allt papper i hörnet så ligger en Kaka som sover i sin toalett låda xD

NinjaKakan
0

OCH det är inte blod på pappert :P Det är hallon som färgat av sig :P Ska plocka bort den genast xD

Och såhär bor Mc Muffin/Fluffin. Gammal bild så där är inget Hjul i nuläget ^^

Sarah!
0

#7 Finns det en springa där? Inte på våran toa men man kan lägga en bok på toan kanske?åFlört

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Charlie2006
0

Mina bor såhär, orkar dock inte gå igenom varje Bur och fota. I träställningen bor Hope och hennes bebisar, under bor en stor flock möss, under dom bor Frigg. I plastlådorna bor 2 flockar hanmöss, i antonius lådorna bor Oxelia, Ginova, Sebastian, Edensaw, Franklin, Bebis och Brage. I akvariumet över antoniusstativer bor Corvette. På andra sidan rummet bor en musflock.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[VillePille]
0

Suddig bild menmen. Här bor Ville ^^

Frosstis
2

såhär bor min hamster :D

[VillePille]
0

39# WOW! :D

Frosstis
0

#49 tack :D eller nu vad man ska säga.. x)

mjuhm
0

Här är mina burar. Den stora gallerburen med massa papper på, ska egentligen också vara med ^^

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

mjuhm
0

Här bor Ayline & Angie.

Egentligen hade jag velat ha mer i den, men dessa är inga klätterapor, om det inte är en arm dom ska klättra på ^^

mjuhm
0

Här bor Dante & Birk.

Först deras gallerbur.

mjuhm
0

Sen deras plastlåda som sitter ihop med gallerburen.
Dessa killar är inga klätterapor dom heller. Dom håller sig mest i husen:P..

mjuhm
0

Beatrice & Liebe bor här. Dom bor i en stor fågelbur, men jag har satt tidningspapper på gallret så dom inte ska kunna klättra. Sen har jag ett Hjul till Liebe så hon inte ska bli så rastlös. Det hjulet har jag satt på en höjd, där inte Beatrice ska kunna komma upp :)

Här är ena delen.

mjuhm
0

#46 Oj, så dålig bild..

Här är andra delen.

mjuhm
0

#47 Ni som vet, så ser ni hur blodig deras stege är.

För er som inte vet så drabbades Liebe av blodiga flytningar så, då vet ni varför deras stege är sådär.

Och om ni undrar vad det är för lapp som hänger där på bild #46, så är det en lapp till pappa så han skulle veta hur han skulle ge medecinen åt Liebe.

farthinder
3

här bor mina små vintervita honor, Judit och Judit.
Har fixat ett litet grävberg åt dem (närmast i bilden) och skärmat av med en träbro så de inte får massa spån i sandskålen :)

/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus

Flöffo
0

Här bor min hamster Skrattande inredningen byter jag en gång i veckan så det ser inte alltid ut så Flört

//Flöffo

ella99bella
0

#50 är det en dvärghamster?

Mvh/Ellen<3Glad

Flöffo
0

#51 jaa Flört

//Flöffo

ella99bella
0

#51 har den ingen kompis?Glad

Mvh/Ellen<3Glad

Flöffo
0

#53 nej ingen just nu,men min mamma sa kanske när undulaterna har blivit tama.Men jag ska övertala henne för att han ska få en kompis!Min lilla Bonny (^.^)

//Flöffo

ella99bella
0

#53 okej skynda!Flört

Mvh/Ellen<3Glad

Flöffo
0

#55 ska försöka!Flört men han är  9 månader just nu och det tar nog två månader till innan han får en kompis Obestämd tror du han går ihop med en till hamster eller är det för sent?

//Flöffo

Frosstis
0

jag tror inte det är försent så länge han får en ung kompis :D

ella99bella
0

#56 det borde gå men jag är inte så bra på dvärgar…Glad

Mvh/Ellen<3Glad

Adrina
2

Älskar denna tråd, så roligt & kolla på hur alla bor. Mycket insprationsrik!

Flöffo
0

okej, vad bra Glad han springer runt på soffan här med mig.Han vill nog skriva något för att springer på tangent bordet.Men han är så lätt att det inte blir några bokstäver Flört Men han hälsar så mycket

//Flöffo

Nathalie91
0

Hyresgästen har däremot inflyttningsdatum först nästa vecka. :) haha.

http://nathalie.blogg.se

Cafesinner
0

Min Yuki bor i ett stort akvarium på ca 330 liter… Jag varierar inredningen ungefär varannan vecka. Köper nya saker efterhand (studiebidrag, heh) och använder äggkartonger och annat "kul" :)

Så här ser buren ut just nu, har precis möblerat om.

Cafesinner
0

Uppifrån…. Med en liten pälsboll som äter kvällsmat/frukost beroende på hur man ser det;)

Inredningen:

Böjbart/utdragbart rör från Zoomagazinet Bit av äggkartong Lådan (med hål i sidan) som hans motionsboll kom i. Kul hus tycker Yuki:) Hjul Pringles-rör Sandbad (som han använder främst som toalett) Matskålar Fodrad hamster"säng" Stege (som han gärna går igenom men inte är så glad i att faktiskt använda som stegar ska användas…haha). Gnagpinnar Hushållspapper Spån Sugproppsflaska Ja, thats about it just nu:)

Emmmie
0

Galilee´s Bur. Ganska stor tycker jag; 100x50 cm, men mitt lilla troll håller inte med. Vill ha hela huset att springa i, mycket äventyrlig hamster:)

Emmmie
0

Uppifrån:

NinjaKakan
1

Här bor Mc Muffin Fluffin. 130 l samla, och det som hänger i burtaket är en gunga ;)

NinjaKakan
0

Och här bor Kakan. I en mindre samla, kommer inte ihåg hur den ser ut. Har husbrist för tillfälligt så hon har fått ett upp och ner vänt plasthus utan tak med fönster och ingång.

Zorro_Tiger
0

*tass*

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Hamsterlycka
0

här bor Wilgot! :)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

mau5
1

Puppy och Pussy bor i en 70x40 stort akvarium och dom älskar det :)

DenLillaTofflan
0

#65 JÄTTE fin Bur en liten fråga bara vart köpte du det  blå röret? skulle vilja ha ett sånt Cool

#JÄTTE fin Bur du med! Cool

DenLillaTofflan
0

Oj skulle stå #70 längst ner Skäms

NinjaKakan
1

Kakans Bur ser ut såååhäääär ;D

NinjaKakan
2

Och Mc Muffins Bur ^^

Slugawoo
3

tvåvånings samla lådor för mina hamstrar

[Emma--]
1

Här bor Elmer

[Emma--]
0

Här bor Ester.

Jag vet att det blev en hemskt ful Bur, men det gav lite mer yta Tungan ute

saffran123
0

Här bor Saffran :D

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

saffran123
0

Här bor Liten, det finns igentligen en övervåning men han gillar inte den ^^ så, han bor såhär för tillfälligt :DD

//Fanny Cool

saffran123
0

Här bor systrarna Peppar & Curry, dom små busrackarna :P Buren är dock dubbelt så stor i verkligheten.. Hehe, det finns även en övervåning!

//Fanny Cool

saffran123
1

Och sist men inte mins har jag inrett till alla små hamsterkillar när dom blir ca. 3½-4 veckor gamla ^^ Men sedan ska lilla älskade Tosselilla bo där! (TosseLilla ska den som jag ska spara ur kullen heta^^) …

Dock kommer jag att ändra inredning, hänga in en klättersakomojj i taket och annat ;D

//Fanny Cool

Frosstis
0

saffran123: man ska inte ha hö till hamstrar :) Det kan skada deras kindpåsar.

goldenhamsters
1

#82 Beror på vad det är för hö. Det är mer hårt hö och halm som man inte ska ha. Jag har haft hö till mina hamstrar, mjukt hö då och det skadar inte. Dock så var det inte alls populärt Obestämd.

Mvh Alicia.

saffran123
0

#82: Som #83 säger så är det där "mjukt" hö, och alla mina hamstrar älskar det ^^ Eller älskar och älskar… Dom brukar gömma sig i det och typ, leka och klättra :P

//Fanny Cool

[SelmaP]
0

*väcker*

fina burar ni har, jag kan däremot inte ta bild på mina burar just nu, (är inte hos mamma där jag har mina hamstrar). men det kommer :))

komigen, skicka lite fler bilder, från sidan/uppifrån osv. det är kul att se. man inspireras liksom ((:

kram // selma.

goldenhamsters
0

Har bara en ny Bur, och det är på Hoppetoss och Fidelis bebis och dräktighetssäkrade Bur. Det är därför det är så tråkiga leksaker däri, inget Hjul och inga hus får de ha.

Men de får massor av sågspån att gräva i, 10-15 cm. Så de har gjort bon lite överallt i buren nu Tungan ute.

Mvh Alicia.

DenLillaTofflan
0

*puttar upp* :)

Adrina
3

Kastellis egenbyggda hyll-bur.

DenLillaTofflan
0

#88 wow! :D

MaaariaS
0

#88 JättefintGlad

Vart har du köpt dom där tunnlarna???

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Adrina
1

#89-90 Tack, det är slangar från en gammal damsugare, så buren kostade mig faktiskt inget att göra då vi redan hade allt, den gamla hyllan stod på viden och skräpade.

Rebornbabyn
0

Puttar upp denna tråden då vi kanske har gjort om burarna! 😉

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

J0ssan
0

Har en fråga om samlarlåderna. Hur djup och bredd är en samlar låda som kostar 150? :)

[Nisseplupp]
1

Mina små damer Brownie och Nirvana bor såhär. De har 3 mus tjejer till grannar också 🙂

Dvärgis1234
0

#63 haha gillar din hamster också det "huset"!! gjorde ett inlägg om det här för ett tag sedan då jag tror att fler skulle uppskatta det !!

http://hamster.ifokus.se/discussions/51c08f40ce12c4216300015e-tips-pa-enkelt-hus

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.