Få röra på sig mer
Hej! 😃
Jag känner att Muffin har massor av energi och bus över, och även att hon inte får någon bra möjlighet att göra sig av med all extra energi. Känner mig ganska hemsk.. ;_;
Hon har en lekhage, en boll och ett Hjul.
Hjulet används konstant varje natt och det är väldigt få pauser, skulle tro att större delen av natten ägnar hon till att springa i hjulet.
Lekhagen är inte så intressant, först går hon runt och nosar och tittar sedan går hon in i någon kartong för att sova.
Bollen tycker hon är rolig, men den fastnar överallt nästan. Och så är det ju så att många bollar har dålig kvalité och locken hoppar av, har hänt Muffin någon gång.
Därför behöver jag tips på hur jag kan inreda buren satt fler saker än hjulet ska bli intressant, hur jag och hon kan umgås mer och leka tillsammans och hur jag ska kunna låta henne springa fritt mer.
Jag och Muffin behöver verkligen svar fort, kram. 🙂
Live
Laugh
Love 
Du har inget rum Du kan hamstersäkra och sen låta honom vara lös,det tycker min hamster är det bästa! För där finns det både nya saker att upptäcka och massa yta att springa på.:)
Jag har samma "problem" som du, jag brukar släppa ut henne i mitt rum. Men det har hon också tröttnat på :/
#1, jo eventuellt mitt rum.. Men sladdarna är ganska poppis att gnaga på.. Sedan finns det ett litet hål, hur kan jag hamstersäkra det?
Har länge velat släppa ut henne så, men jag är så orolig att hon ska försvinna. :((
Vad ska jag göra om hon försvinner?
Live
Laugh
Love 
#2 det finns inget annat rum då, så hon får lite nytt att utforska?
#3 kanske med något kartong bit? eller sätta för något tungt. om du har uppsikt över henne hela tiden så är det ingen fara, med sladdarna. OM hon skulle smita kan du läsa lite här på sajten om tips när hamstar försvinner, det finns massor av trådar. Det kan du göra innan du släpper ut henne🙂
#4, ja jag borde kanske läsa lite först. :)
Live
Laugh
Love 
vad har du i buren just nu?
jag kan ge dig tips på det du inte har som är poppis, så jag återkommer!!😃
Använd badkaret ! Lägg i massa saker som är gnagtåliga. Låt henne springa av sig där. Ta inte i hjulet. Det kan hon springa i sedan du sätter tillbaka henne i buren. Jag använder en Samla låda var 3 e dag och de andra dagarna badkaret till min hamster för att aktivera honom och göra det så intressant som möjligt. I badkaret lägger jag i underdelen på dunaburen så han kan gå in och lägga sig på morgonen själv. Sedan lyfter jag bara ur underdelen och sätter på¨överdelen igen och sätter honom på sin plats. Är han i Samla lådan på natten lägger jag i hans hus och Hjul. På morgonen lyfter jag ur hans hus och sätter in den i hans Bur igen. Jag måste flytta honom till hans Bur för att han skall få lugn och ro för barnen. Han står dock i barnens rum och är van vid alla förekommande ljud. Detta funkar för oss och hamstern verkar nöjd :-)
Roffe är också jobbig att motionera men jag brukar strö ut lite frön i hagen så han får gå och leta efter. Jag är också börjat stör ut mat i buren på nätterna och ta ut matskålen över natten så han har något att göra. Funkar ganska bra även om han gärna vill ut på nätterna och upp till mig eller min sambo. Byggt ut så han har en stor Bur också just eftersom han är jobbigt att motionera.
Anna och taxen Max
#6, hon har en dunabur som jag tagit bort övervåningen på. Just nu har hon ett ganska litet hus med 2 våningar, en bro som hänger i taket, ett Hjul, en kapok banan, 2 st toarullar, en godisstång i taket, en massa pinnar och självklart mat, vatten och sandbad. :)
#7, jag bor i hyreslägenhet utan badkar därför har vi häller ingen möjlighet tyvärr att köpa ett. Men skulle verkligen vilja ha ett så hon kan springa där i.
#8, Vet du hur man kopplar en duna till en SAMLA?
Live
Laugh
Love 
jag har en duna fun Bur så jag drog bara ett rör ner i en samla. gjorde hål i locket så jag kunde ha lock på. vet inte hur man gör med en vanlig duna Bur utan rör. vet inte om man kan ha buren öppen (liksom ta bort öppnings luckan) och dra ett rör från öppningen och ner i en samla och sätta något typ av annat lock för att hindra rymning. kanske?
Anna och taxen Max