Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 756 ggr
Amun-Ra
0

AKUT HJÄLP SÖKES

Hejsan!

Nu är det som så att jag söker AKUT temporär boning till mina tre guldhamstrar.  Wiis brukar normalt ta hand om dem till jag åker över! För nästan en månad sedan skulle hon till New York och skulle vara där en vecka. Men hon har inte hört av sig eller svarat i telefon och ärligt talat börjar jag bli orolig att något hänt henne där. Hon skickar inte äns svar med telefon äns.

Så eftersom jag inte hört av viis vilket jag hoppades, så tog en annan tjej hand om dem de har varit hos henne 1-2 dagar. Nu är problemet den att hon säger att jag måste senast åka över så att jag är i Stockholm på torsdagen, för hon skall till Usa, snart troligen redan till hälgen! PROBLEMET är det att alla färjor är fullbokade och inte förrän tidigast fredag finns det hyttplatser igen!

Så Jag behöver AKUT HJÄLP från någon snäll människa från Stockholm som sedan kan ta hamstrarna till vikingterminalen…

SNÄLLA NÅGON, HJÄLP MIG!!! Gärna någon som inte har hamster och som inte besöker djuraffärer med djur. Eller någon som har en hamster från uppfödare men som kan ha mina hamstrar temporärt i badrummet, inte i samma rum som sin hamster. Vill undvika att få in papova smittan till Finland…

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

pinku
1

Jag skulle gärna hjälpa dig, men vet inte hur lämpligt du tycker det blir?

Jag har en guldis från djuraffär, men han har bott hos mig sedan September förra året. Han var på utställning den 1/6, utöver det har varken han eller någon annan i familjen ens varit i samma rum som en annan guldhamster. Dina hamstrar skulle absolut isf stå i ett annat rum.

Sedan beror det lite på tider och sånt också, när de ska lämnas, hämtas osv…

Men jag menar bara, är läget riktigt akut så ställer jag upp!

pinku
1

Ska väl tillägga att det är inga lyxboenden jag kan erbjuda, har bara lediga dvärghamster-burar just nu, men mat, vatten och sovplats kan jag absolut tillhandahålla!

Amun-Ra
0

Ok! Tror nog att det skall kunna gå! Han är ju över 8 månader och inga papova tecken under den tiden. Så jag tror att det skall gå bra. Du kan ju ha dem i badrummet, sedan för att vara på den säkra sidan tvätta händerna när du ger dem mat!

Kan du pma din email adress så kan jag maila tjejen att du kan ta hand om dem tills de har transport hem.

Angående burarna så gör de inget! Så länge det inte är habitat trail Bur!🙂 De klagar nog inte så mycket så länge de slipper vara i en transportbur…

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Bruden-Mbuti
0

tomma gallerburar har jag som jag kan låna ut.

angående smittorisk så måste man göra mer än bara tvätta händerna. klädbyte ,inte ta mat ur samma foderbytta(ta ur mat å ha i en egen burk till karantändjur. ha burken i deras rum). inget som är i kontakt eller finns i karantänrummet får lämna rummet, smitta kan ske via luften.

karantänrum=rum där man har andras ham,sjuklingar etc.

Tazzar
0

Skaffa Virkon S om ni är oroliga för smittan. Det är det enda medel som tar viruset. Finns på exempelvis Granngården och kostar en summa men är väldigt, väldigt drygt.

#1 Du har haft honom hemma i 9 månader, så karantäntiden SHF rekommenderar har gått ut. 🙂

pinku
1

#4&5 Tack för tips och hjälp! Gallerburar är det jag har hemma, tre stycken, så jag behöver inte låna, men tack ändå! Virkon S har jag också hemma, kommer aanvändas :)

Bruden-Mbuti
0

är det ikväll Amun-RU kommer över och hämtar hamstrarna eller nästa v?

pinku
0

Det blir nästa vecka

Bruden-Mbuti
0

bra då kanske jag kan åka in å hejja 🙂