Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2032 ggr
Bine93
1

Zooplus.dk

Hej!

Undrar om någon vet hur det funkar att betala på Zooplus.dk :)?
Om man har en bankdosa och bankkort, kan man betala som man gör på svenska internetsidor?
(Hoppas ni förstår hur jag menar…)

Eller måste man ringa banken och trassla och grejer :P?

Har nämligen hittat en del roliga grejer där som var ganska billigt :).

Lojs
0

Jag har beställt från zooplus.com med mitt mastercard och det var precis som vanligt, med kortnummer osv.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[zippo92]
1

Jag betalade som vanligt, och det funka :) Grejerna kom iallafall ;)

jossa5
0

Ser ut som att du gör som på svenska sidor. Provade inte att shoppa något, men dom har ju Paypal och betala med bankkort, och då bör det funka som på svenska sidor. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Bine93
0

Okej tack då ska jag pröva :)!
Kommer grejerna direkt hem till mig? Bor nämligen i trappuppgång där man behöver en speciell tag för att komma in :P

Har någon erfarenhet av en såndär gallerlekhage med 8 delar man kan använda för att rasta smådjur i :)?
Har länge funderat på att skaffa en sådan och de hade den lite billigare där nu…

Bruden-Mbuti
0

de finns ju under se också

http://www.zooplus.se/

Bine93
0

Det var lite annat jag kikade på med :P

Det kanske bara är jag som tycker men zooplus.dk känns billigare än zooplus.se?

Bine93
0

det finns två olika leveransgrejer att välja på, DHL och Post.. Båda kostar samma :P Spelar det någon roll vilken man kryssar i?

annakarin_li
0

Gallerhagen fungerar säkert bra på dvärghamstrar. Men min guldhamster klättrade över på 10 sekunder eller hakar av gallren och smiter ut 0:)

Bine93
0

Hehe okej :) nu har jag beställt en iaf så hoppas mina små dvärgisar uppskattar den :)

Twisted_T
0

Betalningen är som det brukar vara när man beställer på internet.

De ringer på porttelen. Gjorde de här i alla fall. Och så kommer de upp till dörren med det om det är småsaker.

Är det tyngre burar så får man bära det därifrån (vet ej hur det ser är med hamsterburar, beställde nyss en voljär på 33kg och fick bära den själv 3 trappor upp).

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Bine93
0

Betalningen var som på internet :).

Jag tror faktiskt inte att min trappuppgång har en porttelefon :P

Okej men så stora saker har jag inte beställt ;). Usch vad hemskt att bära så tungt :P.

Twisted_T
0

#11 Ok men då ringer de nog till mobilen :) Ja den var väldigt otymplig med.

// Linn

Bine93
1

okej :)
Usch de va inget vidare kul… Om jag skulle köpa något större är det tur att det finns hiss här… Skulle inte känna för att bära något tungt upp till 9:onde våningen :P

Twisted_T
1

#13 Haha nej det förstår jag. Hemska tanke.

// Linn

Bine93
0

Haha ja verkligen ;)

Nu står det "transporten kan plockas upp av mottagaren"

Men det står inte vart jag kan hämta ut den :S??

Twisted_T
0

#15 Det kan krångla så ibland. Jag ringde Schenker som tog hand om beställningen när den kom till Sverige. Så fick de hjälpa mig med krånglet :) Hade dock en stor Bur som sagt. Vet inte om Schenker tar över de små sakerna med eller om DHL kör dem hela vägen.

// Linn

Bine93
0

okej..  :/

Innan det så stod det "mottagaren har inte hittats och anmälts." Konstigt med tanke på att jag vart hemma hela dagen… :P

Vet inte heller, kanske kan tänka mig att den skulle lämnats in på någon postgrej inärheten. Dock så brukar jag få sms isåfall där det står vart jag ska hämta ut paketet… 
Vill ju gärna ha grejerna när de är här, eller här inärheten :P

Twisted_T
0

#17 Ja. På min stod det att de inte hittade adressen först. Fick ringa Schenker och de frågade efter adressuppgifter osv. Hade angett allt rätt men hade ändå blivit krångel.

// Linn

Bine93
0

då kanske jag får ringa också då…

Vet dock inte om Schenker tagit över paketet för det står inget om det :P Så kanske får ringa DHL då :P

Twisted_T
0

Aa prova DHL först :)

// Linn

Bine93
0

deras hemsida är så himla knasig… Plus den är på tyska :P Fattar inget och numren är jättekonstiga :P

Twisted_T
0

Ring till Svenska DHL och kolla :) De säger nog om det inte är de som skulle ha det. Annars brukar de kunna söka på utländska nummret som man fått att söka på med :)

// Linn

Bine93
0

Okej det kan jag göra :P finns massor med olika numemr där med men ska nog prova 0771- 345 345 :P
Men får nog ringa imorn då :P

Twisted_T
0

Ja prova det. Är det fel nummer så kommer de att koppla dig vidare eller ge dig rätt nummer. Så det är ju inte värre än så :)

Imorgon är det dock Lördag så tror inte de har kundtjänsten öppen. Men jag vet ej.

// Linn

Bine93
0

nej det har du nog rätt i ><

WilmaP
0

Måste bara fråga så att jag vet säkert, visst är det så att på "dk" så står priserna i danska kronor, även för oss?

Bine93
0

#26 ja det stämmer :) Jag använde valutaomvandlare för att få fram hur mycket det skulle kosta :)
Iaf antar jag det, eftersom priset inte var samma när jag skulle betala med kortet som visades i kassan :P (luddig förklaring men jag hoppas ni fattar)

Twisted_T
0

#26 Ja de är i danska kronor. Så det blir ju lite dyrare för oss i Sverige :) Men inte så farligt.

// Linn

Bine93
0

#28 så mycket dyrare tycker jag ändå inte att det blev :)
jämförde lite priser på de saker jag ville köpa från "dk" till "se" och det mesta kostade antingen nästan samma eller mindre :)
Jag köpte sex grejer(hus, tunnel,trägrejer), en såndär hamsterhage och gerbilmat. Det kostade (med frakt) ca 350 :)

Twisted_T
0

#29 Ja självklart, Zooplus.se är dyrare med det mesta :) Jag tycker Zooplus.dk har bra priser :)

// Linn

Bine93
0

Yes :) Ja de har de verkligen :)!

[haziza]
0

inga problem man väljer betala via banköverföring så väljer  man utlandsbetalning bara maila zooplus.dk och prata vidare med dom så guidar dom dig bara köpa på mvh

[RedHood]
0

Har en liten fråga när det gäller zooplus.dk. Jag försökte köpa mat därifrån för ett tag sedan men när jag väl skulle betala så stod det att jag var tvungen att köpa för (tror det var) 200 kr och det känns inte rimligt när man bara ska köpa mat…var det något fel bara för mig eller är det så för alla? Testa den svenska också.

Bine93
0

#32 tråden är rätt gammal ;) Så vet hur det funkar nu :).

#33 nej det är så för mig mid tror jag.. De har väl en ordergräns på 200? Vet någon mer sida som har det :)

[RedHood]
0

#34 Usch va jobbigt :( Förstår inte varför man har det så….

Grodan
0

#33 Zooplus.dk har 149 Danska kronor som lägsta order. På det kommer sedan frakt.

Handlar du för minst 299 Danska kronor får du varorna fraktfritt.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[RedHood]
0

#36 Har inte riktigt dom pengarna att lägga varje gång jag ska ha mat :/