Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 978 ggr
Hamsterr''
1

Duna Fun vs SAMLA 130l

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla "gnagare" därute!! Jag ska köpa en ny Bur till min dvärghamster Doris. Jag har två att välja på. Antingen en Duna Fun eller en SAMLA låda (130l) från Ikea. Jag vill gärna få experthjälp här för att jag plågas varje gång jag ser henne i den trånga buren vi har nu :/ Så, vilken är bäst?

Hamsterr''
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Duna Fun:

CatchFatch
0

Jag har själv inte hamster och har aldrig haft men tänkte tipsa om akvarium? :) Då ser du också mycket bättre än tex genom en samla, de kan inte bli sönder bitna osv.

Annars skulle jag nog säga en samla låda. Om du verkligen vill ha hamster rör så kan du ju göra hål i samla lådan och sätta fast precis som på duna fun. :)

Duna fun säger jag Nej till eftersom att de har galler och hamstern kan börja bita på det som en dålig ovana och de kan fastna med sina tassar. :)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

DwarfHamster
0

Sådan Bur precis har jag.. #2

Jag skulle nog säga att samla är bättre!

Rebornbabyn
0

Själv har jag vanliga duna-mini men jag funderar på att köpa samla-lådor istället då de verkar så bra. Så jag skulle nog tipsa om Samla. 🙂

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Bine93
2

Jag skulle nog säga samla, har flera sådana själv och de är jättebra :)

Hamsterr''
0

Hej. Tack för alla hjälpfulla svar!! Det får bli en sådan förvarings låda! Kan tyvärr inte åka till IKEA just nu.. Någon som vet om de säljer likadana lådor på t.ex Claes Ohlson??

Frosstis
0

Japp de finns på clas ohlsson! Dock lite mindre men de funkar utmärkt ändå :)

De enda nackdelarna med samla lådor är att de är så grymt fula, man ser inte igenom och de tar så mycket plats.

Kokolandia
1

Jag säger Samla! För i Duna Fun är det lätt hänt att hamstern börjar gnaga galler :( Det har hänt mig varje gång jag har försökt ha en hamster i en Duna Fun.

Tips till Samla! Om ni tycker att den är ful.. Varför inte måla utsidan? ;) Måla gräs, träd, kvistar, grenar, blommor m.m. :) Så blir den både snyggare för er och hamstern :)

[etsan]
0

Samlaabsolut! Samla is so good!

wildalia
0

Jag har Samla som lekbur. Den är alldeles för stor och ganska tung och otymplig.
Det är inget man stuvar undan precis. Förstår inte hur ni kan ha flera utav dem. Som lekbur är den bra men som " vanlig" Bur tycker jag inte om den. Som sagt alldeles för stor och tar för mkt plats, jämför men en Bur eller akvarium, som dels är smalare. Min åsikt !