Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 716 ggr
Hamsterr''
0

Duna bur?

Hej! Jag berättar hela storyn för er på en gång så ni lättare förstår. I oktober förra året skaffa jag min andra dvärghamster, för att min första dog efter 1,5 år. jag hade tidigare haft en Bur vid namn natura George (45x27x20cm) Jag tyckte dock att den var alldeles för trång så jag köpte en mycket större Bur. Personalen på arken zoo sa att det skulle funka perfekt med den buren. Nästa morgon när jag skulle se till om min hamster var i buren såg jag henne inte! Jag började gråta och letade allt jag kunde, och som tur hittade jag henne. Jag satte henne i den gamla buren och "inspekterade" den nya buren. Då såg jag det. Gallret hade fått ett litet "hål" typ som att det hade böjt sig på ngt sätt. Jag fick säga adios till buren och fick pengarna tillbaka. Fram till idag har hon levt i den gamla buren. Nu ska jag köpa en duna Bur. Antagligen en duna fun. Är det några här som har erfarenhet av dunaburar med dvärghamstrar? Smiter de lätt? Är gallret lagom "tätt?"

Rebornbabyn
2

Duna burar har bara galler i "taket" av buren, så jag tror nog inte att de kan smita där ifrån.

Men jag är inte säker för jag har såna till mina guldhamstrar. :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[etsan]
1

#1 Duna fun har galler mellan våningarna! :) Jag tycker det personligen är bättre med en samla eller en stoor duna utan galler, men duna fun funkar :) de smiter inte, men de kan bli rastlösa ;) så köp hellre en stor duna eller en samla plastlåda 130L. :D