Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 4286 ggr
Cafesinner
2

Får hem en flicka:'))

**Uppfödaren är Wellcraft @ iFokus och bilderna längst ner är tagna av henne.

**Åh gud jag är så lycklig! Yuki ska få en roomie ^__^
Hittade först en hapistjej i Umeå, vilket var lite långt.. hon gjorde dock mig fast besluten att det är en hona jag vill ha om jag skaffar en till. Snokade igenom hela blocket och forumet och hittade helt underbara Destiny, som jag nu skall få köpa. Har till och med hittat transport från Norrköping till Göteborg runt den 12e-13e februari! :'33
Resten av Destinys kull såldes till djuraffär, men hon var lite för skygg. Hon är ingen nybörjarhamster men väldigt lugn och mysig när hon känner sig trygg. Perfekt för mig:)
Har hittat ett akvarium på 120L, inte lika stort som Yukis men räcker gott och väl. Är helt pirrig i hela bröstet!
Skall ut nu strax och kolla in Hjul och lite annat hos Zoomagasinet. Köpte två supersöta matskålar igår.. och har trähus, oöppnad kapok, spån, vedträn och lite annat. Skall köpa Hjul, vattenflaska, tunnel och något mer skojj ^__^ åh LYCKA!!!

jossa5
0

Va roligt! Söt tjej det där! Hoppas hon kommer trivas hos dig!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Cafesinner
0

Tack:') Visst är hon. Klart det fof kan bli förhinder men hoppas allt går vägen!^_^

Cafesinner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sötis-skålarna jag köpte på Åhlens igår ^__^<3
Tänker hjärtskålen till kraftfodret och den blå till färskmaten!

Unicornpopcorn
0

åh så fina :D

hon är så sööt :3

Cafesinner
0

Hihi visst är de! Det är så bra med hamstrar för man kan hitta tillbehör i andra affärer än djuraffärer. Tror skålarna gick på 25 tillsammans eller något sånt:)

Hamsterlycka
0

haha antar att hamstertjejen i umeå var Zafrina Flört Grattis iallafall till en otroligt söt tjej!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Cafesinner
0

Haha ja:)! Superfin är hon!! Hoppas hon hittar ett bra hem<3
tack:3

FiffiLiina
1

Grattis! Fiiiin tjej!:)

MVH FiffiLiina

Bine93
1

Men gud så fin tjej, Grattis :)!!

Wellcraft
2

Hoppas verkligen ni kommer trivas med varandra, så kul att hon kommer till dig! Skrattande

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cafesinner
1

Hihi tack alla! :)
Ja, jag är lika glad jag Wellcraft, hihi :'3

Cafesinner
1

Nu har jag varit i djuraffären och skaffat Buffy's första saker! (Det är så hon skall heta, haha <3)
Köpte ett likadant Hjul som Yuki har för tycker det är super! Sedan en likadan tunnel också eftersom han älskar den typ mer än mig.
Liten sugproppsflaska, ny Sand och så två matskålar som jag köpte igår som sagt..

Wellcraft
1

Hon kommer bli världens mest borskämda flicka hihi KyssSkrattande

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cafesinner
1

Haha Yuki är världens mest bortskämda pojke i alla fall!^^, Får ibland dåligt samvete för att jag spenderar mer pengar på honom än mig.
Typ, hmm Keso till yuki eller bröd till mig. Keso.

[CruellaDeVil]
0

Söt-pricki-örat! <3

Cafesinner
0
Cafesinner
4

**Åh, ikväll kommer mamma hit med Akvariet jag skall köpa:'>

**I'm so excited! Hoppas på att det inte kommer kännas alldeles för litet.. Det är ungefär 95x40x45 tror jag. Lite synd på höjden, men i värsta fall får jag väl byta plats på henne och lillkillen eftersom han inte klättrar så mycket osv. Det följer med lock också, som tur är ^^,

**Bytte rum igår, till ett större :) Så nu får båda akvarierna gott om plats!
**Hade ett enkelrum för alla dubbelrum i korridoren var upptagna men nu fick jag tag på rummet jag ville ha från början, wiiii. 
Jag har gjort rent en del saker Yuki inte använder, så nu har hon hus och sådant med. Hon har fått en egen byrålåda och en egen del i hamsterbänken :3 Hihi!

Så här ser det ut hos Yuki just nu. Tror dock inte att hennes akvarium får plats på den bruna byrån så det skall stå på mitt skrivbord :) Där sitter jag ofta också, så blir socialt och i bra jämdhöjd!

Yukis rosett, registreringsbevis och "kontrakt" om att han får lov att bo här :) Plus en karta över Foder som jag gjort i skolan, huhu. 

Hon kommer stå där i hörnet. Blir mer ordning när jag fått allt till rätta så klart^^,

Nedersta bilden:
Tjejlådan för tillfället! Hon har även ett trähus med fönster, ett eget Hjul och en klätterställning :)

Unicornpopcorn
0

duktig hamstermamma ;>

Wellcraft
1

åh så fint lilla snuttisen kommer att få det! Kyss

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cafesinner
1

Hihi har skurat och desinfekterat akvariumet i flera timmar nu. Äntligen färdig! Fick köpa det billigt för att det var "fult" men efter min make over är det allt rätt najs 8>

Cafesinner
2

Nu står akvariet inrett och på plats!:) Väntar på lilla Buffy. Längtar sååå!

Det var vääädigt smutsigt när jag fick det, inklusive poop från någon tidigare gnagar-invånare. Körde typ 5 omgångar med grönsåpa och 1 med bakteriemördarnas ärkemördare Virkon x)
_Fläckarna som fortfarande syns är lim och sådant som inte går bort. 
_

**
RESULTAT MED BLIXT (ser lite "kallare" ut än vad det är…)

**
Och utan blixt^^, Kommer byta inredning ca en gång i veckan. Är van att ha dubbelt så stort att möblera och uppfinna på, men detta är faktiskt rätt stort det med, egenligen! *nöjd*

Eftersom hon verkar tycka om att gräva skippade jag det egentliga sandbadet och satte dit en del av min söta våningsburk. Mycket djupare!

Unicornpopcorn
0

så fiint det bleev :33

Hamsterlycka
0

Alltså gud, dendär flickans ansikte…Kyss hon är helt bedårande!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Cafesinner
0

Tack Nattis:33
Ja hihi det är hon!:>

Twisted_T
0

Jättefint :) Hade nog satsat på galler/nät uppe i taket istället för glaset :) Blir mer luftigt då.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Miilla
0

Vilken söting Kyss Yuki kommer falla direkt för henne!

Cafesinner
3

25 - Fast det är ett "hål" i varje hörn samt att man kan lägga dem på sniskan när jag är i rummet. Är två glasskivor:) men ev senare.. tål att tänkas på.

26- hihi kommer bli väldigt söta bebisar isf ^_^

Wellcraft
1

Kan säga att Destiny gör stora framsteg här hemma, nu är hon knappt misstänksam alls så det växer antagligen bort helt sen när hon blivit vuxen!
Hon är fortfarande bestämd men jag tycke det är bra att hon har stor personlighet, hon avskyr att bli greppad men hon kryper duktigt upp i handen när hon vill gosa.

Stor personlighet i litet format, hon växer även bra - lite rund men jag tycker hamstrarna ska vara lite knubbiga, inte överviktiga men välgödda!

Hon kommer verkligen få det super hos dig, känns lite ledsamt att lämna iväg henne men vet ju att hon kommer till helt rätt hem!

SkrattandeHar några bilder på henne som jag knäppte igår om du vill se

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cafesinner
2

Aw jag förstår att det är lite ledsamt! Min bästa vän fick lämna bort en av sina två hamstrar för ett tag sedan.. förkrossande trots att man vet att de får ett bra hem:/
Men jag kan uppdatera dig så mycket du vill sedan om jag har din mailadress^^, hur det går för henne och bilder osv. Bara att säga till!

Vill gärna se fler bilder, hihi :')!

Och angående knubbigheten, haha.. Yuki är så lätt så man känner inte att han har någon tyngd alls när han är innanför tröjan.. det bara kittlas av fluffet.. Ändå är han inte för smal.. han är bara healthy antar jag^^,
Tror knappast hon är FÖR knubbig, och knubbighet är ju sött huhu..
Om jag nu mot förmodan skulle tycka det är det lätt att ändra på :>

Wellcraft
2

Nja, hon är alldeles lagom mys-knubbig hehe :D

här kommer några bilder

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Unicornpopcorn
0

ååh fin!

Cafesinner
0

HIHIHIIH ÅH <3 :''')

Wellcraft
1

"ta upp mig då mamma!"

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
1

Hennes färg och teckning är verkligen underbar

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cafesinner
1

Hahah åh, så sött att hon söker kontakt:'')
Hon är så himla fin, blir helt fnissig!!<3

Wellcraft
0

Då har jag ringt till Alexandra som ordnar med transporten och imorgon åker Destiny blivande "Buffy" iväg till sitt nya hem, hihi Buffy passar verkligen henne!

Hon råkade ut för en olycka, vet inte om du läst den tråden men hon fastnade i en leksak, psykiskt mådde hon bra efter det men var lite orolig då hon verkade lite spänd kring magen samt hade ett litet sår, så idag gjorde hon en kontroll hos vet.

Hon är helt frisk och såret är nästan läkt, så det känns riktigt bra. Veterinären hittade inga fel.

Idag blir det en massa gos, kommer sakna min flicka så mycket. Men skönt att veta att hon kommer att få det bättre än bäst!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cafesinner
0

Jag hade fått uppfattningen om att hon kommer den trettonde?!
Hmmmm. Knepigt. Vilken tid är hon i gbg?

Wellcraft
0

Ojdå,  det var ju inte bra.
Jag trodde också det för ett tag sen men sen spikades ju datumet på den tolfte.
De åker runt lunchtid så skulle tippa på att hon är vid gbg runt 4-5 tiden.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cafesinner
0

Har fått kontakt med henne nu.

Odette
1

Va fint du gjort till henne! Jag måste införskaffa lite akvarier sen känns det som ;D

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Taxie]
1

#21 Jag tänkte på dedär med de blåa på akvariumet.. man kan ta en fönsterskrapa och skrapa bort det :)

-Idaoh-
0

#41 Alternativt en spis-skrapa 👍

[Taxie]
0

ojj.. kom på att jag mena inte en såndär man gör rent med.. utan en med rakblad i som man brukar använda när man målar :) sån: http://www.henkesmalarshop.se/sv/artiklar/fonsterskrapa.html

Cafesinner
0

Åh, ska kolla på det. Thanks guys!:)
**
Tänkte förresten att det kanske är dags för en uppdatering i tråden ^_^**

[ Bilder från dagen hon kom hem ]

Cafesinner
1

Och bilder från första lyxmåliden;)

Cafesinner
0

Bilder på henne och min hane i nya rasthagen jag fixat till ^_^ 
Som ni ser är hon väääldigt glad i att springa och klättra:) Även gräva, så har köpt eko-jord till henne idag. Hope she loves!

Cafesinner
2

Gårdagens mums var hennes favorit hittills!
Har tyvärr ingen bild på när de äter, men skålarna var så tomma så de såg diskade ut i morse^^,
Hade i riven morot, riven gurka, mosade ärtor, ett par mosade (okryddade!) pommes och ett kläckt ägg :)

Odette
0

Åh så söt.. ! Hon verkar stor trivas, ser så rent och prydligt ut i rasthagen också. Men det är väl för att det är så nytt haha 😃

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Cafesinner
0

# 48 - haha jo antagligen;) 

Skall se om jag kanske kan fixa vaxduk eller något om det blir smutsigt.

De båda kissar endast i sandbaden och hon lade några små korvar but thats all!

LeeKnow
0

Putt xD Jag vill se mer bilder!! :D

Dvärgis1234
0

Men gud vilken sötis sötis!!! och buren herregud vad fin !

Cafesinner
0

Haha :) Nu har ni allt grävt er långt bak!;) 
Tackar så mycket! 

Hon har en bildtråd:
http://hamster.ifokus.se/discussions/512e153cd3b4fd44c9000955-macys-bildtrad

Den har varit lite inaktiv men ska uppdatera nu! ^_^ <3