Hamster iFokus

Hamster

Etikettandra-djur
Läst 13962 ggr
[rightPAW]
8

Hamster och katt?

Någon här som har både hamster och katt?

Har ni hamstern instängd på ett speciellt rum där katten inte får vara?

NinaS
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har både hamstrar och katter. Katterna får inte vara i smådjursrummet.

[nadvard]
1

Jag har också både och. Men de får alldrig vara i samma rum :)

[rightPAW]
2

Jag är himla sugen på att skaffa hamster igen, men både jag och mamma är avskräckta sen vår ena katt tog mina gerbiler. Buren var iofs inte direkt kattsäker, ett akvarium med galler över halva öppningen. Så glömde jag dörren öppen en dag.

Vad har ni för burar? Jag har haft dunabur till mina tidigare hamstrar, den är ju väldigt säker ifall katten skulle komma in i rummet.

Alexandrafridh
0

Min kattunge och mina hamstrar gick jättebra ihop när katten va liten. Då kunde jag ha hamstern springandes lös i köket och katten sprang efter och lekte med den :P Ingen jakt eller så. Men nu fungerar det ej längre då katten har blivit äldre och får fason på jakt och liknande =/ Han tycker om att sitta uppe på buren och titta ner på djuren när de är ute på kvällarna, men han gör inget dumt =)

[rightPAW]
0

Båda mina katter är riktiga jägare, plockar allt som är mindre än dem.

Men på nått sätt tycker jag det är tomt trots mina två katter och hunden. Har alltid haft smådjur men sen jag köpte hunden och lämnade iväg mina råttor har det verkligen fattats något! Och jag är så sugen på en liten hamster :)

Bulba
0

Jag har katt och hamster men har alltid dörren i mitt rum stängd och numer vet katten att han inte får vara där men han har tagit min dvärghamster jag hade för en 5 år sen ungefär och sedan 2 ungar ur min andra kull men detta hände bara pga att jag var oförsiktig.

Första gången så hade jag glömt hamstern ute på golvet i mitt rum så han sprang under min dörrspringa och katten hittade ju honom rätt fort och de två ungarna blev tagna eftersom jag slarvat med att sätta på locket på samla lådan jag hade dom i sen hade min syster glömt att stänga dörren… Rynkar på näsan

MaaariaS
0

det går ju att ha hamstern i ett terrarium/akvarium och se till att det är inbrottsäkert  och ställa det där inte katten kommer åt, om du inte har så att du kan stänga till nån dörr.

Jag har haft både katt och hamster tillsammans och det funkade jättebra ,men katten var rätt mesig, så hon gjorde ingenting med hamstern.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Charlie2006
0

Det funkar jätte bra och katterna bryr sig knapt om hamstrarna. Mina katter är så vana också, och vet att det inte är något som ska ätas.

Här hemma är dörren alltid öppen till mitt rum där också hamstrarna bor (har en planka för dörren en bitt upp så inte hamstrarna kan rymma ut såklart), oavsätt om jag har ute någon hamster eller ej, då jag har en katt som måste vara nära mig hela tiden.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Ellenfyrkant
1

Putt

Mvh Ellenfyrkant

neapeaw
0

Jag har katt och hamster, hamstern står i vardagsrummet och katten är i hela lägenheten och de går jätte bra!

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Denna kommentar har tagits bort.
Ellenfyrkant
1

#10 Vad har du för Bur? :) Har katten aldrig varit intresserad?

Mvh Ellenfyrkant

neapeaw
0

Jag har en dunabur med ett väldigt säkert lock! Nja visst hon tittar på den men inte mer än så:) lärde henne att så fort hon rörde buren sprutade jag lite lätt vatten på henne :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Gur4m1
0

Har katt som gärna äter hamster om den får ;D Har hamstern i mitt sovrum, alltid dörren stängd dit in när jag inte är hemma/sover. Sen har jag ett gallerlock som tål att katten sitter på den/kan inte bita/klösa upp hål i den vilket jag är otroligt glad över- för en gång när jag var stressad till jobbet så glömde jag stänga sovrumsdörren och när jag kom hem satt katten uppe på hamsterburen :P Det var en jobbig känsla när jag tänkt epå vad som hade hänt om jag glömt sätta på locket, eller om locket varit av mjukare nät. Jag har ett akvarium, uppe på en hög byrå.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Scorpio97
0

Jag har tre katter och en hund, och har haft tre hamstrar (och kommer förmodligen skaffa fler)

En av katterna får vara i mitt rum (hon måste ha tillgång till mitt rum, det är enda stället hon är helt trygg) och även hamstrarna bodde i mitt rum då. Jag säkrade buren lite extra, och såg till att buren inte gick att välta. Funkade superbra (:

I början hoppade katten upp på hamsterburarna ibland, då antingen ignorerade jag henne eller lyfte ner henne, så efter ett tag hände det ytterst sällan. Hon brukade sitta på mitt skrivbord eller sängkanten och titta på dom istället. Inte jag-vill-jaga-min utan mer nyfiket. (blicken hon ger fåglarna utanför fönstret är helt annorlunda). Hamstrarna verkade inte bry sig alls, utan fortsatte bara med det dom höll på med.

//Jessie

Callibus
0

en av katterna sitter bara uppe på buren och tittar, den andra han blir galen och försöker ta sig in så han får inte vara i rummet längre, och den tredje förstår inte ens vad det är, han luktar på den och sen låter hamstern vara :)fast den tredje är lite knäpp oxå….