Fördomar :(
Hej på er jag e så jäkla förbannad på alla FÖRDOMAR OM HAMSTRAR alla påstår jaha har du en råtta man tänker liksom och säger 10000 gånger det är en HAMSTER !!
-Det är ett tråkigt djur som springer i Hjul hela dagarna
-Litet odjur som gnager sönder allting!
Alltså åhhh blir så arg när folk pratar om min hamster har ni själv upplevt någon dum fördom mot din hamster?
😕
Mvh: Emmy&Kokos
Jag har haft liknande problem, fast åt andra hållet. Att dom tror mina råttor är hamstrar, sedan då man säger att det är en råtta så hoppar dom 6 meter bakåt och skyndar sig därifrån.
Men måste även säga att många gör ett riktigt bra jobb med att fråga och lära sig mer om djur, med andra ord så tycker jag att det allmänt är på väg uppåt. :)
Jaha alltså alla fördomar e jobbiga..
Går ni i skolan? för i skolan kvittar det ju vlket djur man äger- alltid nån idiot som ska leka allan eller pucko. Jag har inga problem anser jag själv. Som vuxen kna man säkert få en del kommentarer men min familj, pojkvän och de bekanta jag nämnt det för har mest tyckt "jaha…fler djur..räcker inte kattfan eller?" eller liknande.
När jag gick i skolan hade jag hästar och då fick man ju ständigt höra "Lek inte med maten" och liknande (bra mycket grövre och mer stötande saker). Bara att ignorera, ddå blir det inte lika roligt att reta er. Sen är råttor fina djur de med, precis som hamstrar.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Jag är 'vuxen' ( 25 i år räknat, i mognad är jag väl runt 8! )
Kommer alltid finnas personer som 'retas' eller inte förstår, bästa man kan göra är att ignorera dem. Vissa gör som dom gör för att dom inte vet bättre, det kan vara ett sätt att hantera en rädsla dom har eller rent utav svartsjuka.
Ignorera dom som är dumma, och omfamna dom som är nyfikna och besvara alla deras frågor :)
De som säger sådär, tycker oftast att det är jätteroligt att se reaktionen.
De vill att du blir arg.
Och när man tänker på det, så förstår man, att farligare än så är det inte. 🙂 Då kan man bara låta dem hållas. Struntar du i att svara på sånt, så slutar de upp till slut, en efter en.
De kommer aldrig åt din hamster eller så, huvudsaken för dig är att du vet att ditt djur är bland det bästa som finns.
Jag hör såna där saker jätteofta om mina djur, oavsett om det gäller mina hamstrar eller mina hundar.
Håller med er. Om någon säger "vilken söt råtta!" till hamstern, tar jag det som en komplimang, för råttor är ju också söta :)
Men visst blir jag ju lite ledsen innerst inne…
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Hahaha, jag brukar skoja med mina gullpluttar till hamstrar och säga " är du mattes lilla gulliga gull råtta!?" Då brukar den hamstern bara flina upp sig när den tittar på mig som om att den sa" Ja det är jag. Jag är din lilla gull råtta" fniss, ett kärt barn har många namn här hemma. 😁
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Senast nu precis sa en släktning till mig: "vilken råtta du har", fast hon egentligen visste att det var en hamster. :( Onödigt!
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Ni har rätt jag skall inte bry mig …