Vet inte om jag orkar detta :(
Från tidigare inlägg " Kladig avföring"
"" Hej nu har vi fått reda på vad det var! Och jag säger bara uch fy bläääää för det. Han hadde fått någon form av parasiter i tarmarna, och inte nog med det så hade han även någon form av bakterier 
Så nu ska vi ge honom någon speciell medicin i 7 dagar, 5 droppar 3 gånger om dagen T_T lättare sagt än gjort. Känner mig så hämsk mot min lilla bäbis, han gillar det verkligen inte och skriker, men vi måste ge honom det ändå annars kan han dö
… Så han tycker nog inte om oss just nu, har ju bara haft honom i en vecka idag. Så vi ska ringa djuraffären imorgon och varna dom att dom ska kolla alla sina djur. Det är ju inte deras fel. Dom har trimming för hundar där med, så kan ha kommit in med någon av dom.
Så snälla håll tummar och tassar för lille Maru-chan att det går bra nu!! ""
Men jag vet inte om jag orkar detta. Jag måste hålla fast honom, och han är inte så tam ännu. Så han skriker och korvarsig, för att homma loss. Det gör så ont i mig att se honom såhär. Och vi måste ge honom 5 droppar medecin 3 gånger om dagen, i 8 dagar!! Han kommer nog säkert dö av sträss istället.
Funderar på att tabort honom, så otroligt tungt.
Jag vet inte vad jag ska göra, pricis fått hit min lille bäbis. Och nu ska han kanske behöva tas ifrån mig igen. Men jag orkar inte se honom så rädd och arg, och höra skriket när han vill loss. Värsta är att jag kommer behöva göra detta helt själv 1 gång om dagen, då jag börjar senare i skolan än min pojkvän som jobbar, så kan han bara hjälpa mig tidig morgon och sen på kvällen.
Mår så dåligt just nu…
Han har äkel-saken på bilden.
Min pojkvän hjälper mig att leta på nätet (kan inte så mycket Japanska ännu) Tydligen är denna parasiten vanlig, finns mässt hos hamster, hund och katt. Men kan även överföras till människa. Mässt problem med denna sort får man från djuraffärs köppta djur (kan vara i japan, då dom oftast har trimming ihop och då kommer det ju och går massa djur från ut sidan varige dag som lätt då kan sprida runt saker)
Men denna sort kan tydligen oxå finnas i råa grönsaker!! Så se till att koka eller tvätta era grönsaker nogrant!
Och se appsolut till att gå och se en veterinär om era hamstrar blir lösa i magen. Han sa att när dom är lösa i magen, kan dom se pigga och glada ut på mirgonen, men ligga döda på kvällen när man kommer hem från skolan…
Jag tycker inte du ska ta bort honom, åtta dagar är inte så mycket och om de åtta dagarna kan rädda hans liv tycker iallafall jag att det känns värt det? Nästan inga hamstrar gillar att ligga på rygg och försöker komma loss, det är så det är. Det gäller bara att hitta rätt grepp!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
förstår dig värkligen…
jag tycker absolut att du ska ha kvar honom, DU räddar ju hans liv, tänk att det faktiskt är du som räddar en sötnos.
vi håller tassar och tummar här hemma för din lille grabb❤️
Förstår att det är jobbigt för dig att se honom så ledsen och arg.
Men du ska inte ge upp i första hand, du kan ju faktiskt rädda honom.
Jag lovar att vi håller tummar och tassar för honom, det vet du. ❤️
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Förstår dig cokså verkligen, men uthärda. Som #2 säger så är 8 dagar snart förbi och det är nog ingen hamster som anturligt gillar att hamna på rygg, men det måste göras ibland, för att klippa klor, inspekteras och ge mediciner osv.
Det är väl visst djurbutikens fel, om hundar ens är de som sprider detta så borde de ju vidta åtgärder. Jag undrar om detta är ett lika stort problem i Sverige, både gällande att parasiterna skulle finnas på råa grönsaker (vilka i så fall? Aldrig hört att jag inte ska äta morötter/sallad t.ex för då kan jag få parasiter så risken känns ju som väldig liten om den nu skulle finnas där).
Bara bita ihop oh tänka på att han mår bättre när de där 8 dagarna gått, att du vet hans bästa, han vet inte vad som pågår och därför blir han ju stressad och rädd. Är du lugn och försiktig, kanske han rent av vänjer sig- lär sig att det är ingenting han dör av ävne om dropparna kanske inte smakar gott.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Hej igen!
Glada nyheter😃 Min pojkvän lyckades hitta en bra video på youtube om hur man skulle hålla hamstren, när man ska he medecin m.m. Jag provade detta igår, oj va smidigt det gick! Mycket mindre stress, då det gick fortare och vi kunde faktigst öppna munnen på honom. Vilket minskade risken att få det i nosen på honom. Plus han var mycket lugnare. Så vi är super glada, speciellt min kille han är som en hönsmamma😃! Måste kolla upp allt, så vi inte gör fel❤️🙂
Sedan köppte vi oxå någon slax blöt (väldigt blöt, grynig välling nästan) kattmat, med tonfisk. Och den älskar han, kan få i alla 5 droppar i en mini klick, och han äter upp det!! Känns toppen!! Han får ju även i sig mer vätska då!! Så nu är vi "fitt for fight again"!!!
Hans avföring ser faktigst redan bättre ut, han gör inte ifrån sig lika mycket i hjulet längre.
Köppte ett nytt Hjul till honom igår med (sjukt billigt ca 65 kr) , ett grönt helt plast Hjul med en rundad kant, mycket bättre en det andra ( plus det är helt tyst när han springer, vilket min kille blev glad för). Och så är det guldhamster stolek på det, så han kan springa med rak rygg!!! Verkar vara lite tyngre, för nu springer han inte galet längre, som han gjort i några dagar innan (kan ju berott på att han va sjuk dock) utan lungnt och kan ta rast å leka med annat samt äta.
Och bäst av allt, han satt stilla i min hand igår, mellan att vi gav medecin. Och bara tittade på mig! Han hatar oss inte !!!
❤️❤️❤️❤️
Så nu ska det nog bli bra!!!
Nä nu måste jag fortsätta på min uppsats, inte lika kul dock T_T …
Stort grattis, vad roligt att höra flera goda nyheter! 🥳
Kan du inte länka till youtube-videon? Skulle vara bra att få tips ifall man själv måste ge medicin…
#7 ska fråga honom när han slutat jobba… Kommer inte ihåg vart då allt han söker på är på Japanska för det mässta (när det gäller Maru-chan) han är snart hamster expert 😂😃…
Så skönt att höra att du hittade en lösning. Lycka till nu med lillgossen! 👍
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13