Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 472 ggr
fsigge
0

samlade maten?

hamstrar brukar ju samla på sig mat i kindpåsar och lägga i sitt hus eller något hörn. Vad ska man göra med maten? Vad brukar ni göra?

Frida

[melinih]
0

Menar du typ frukt och så? Jag brukar låta min hamster ha det och jag tar inte bort det. Där emot om det är kött låter jag inte honom gömma det. Det vill jag inte ska ligga och ruttna.. :)

fsigge
0

jag menar själva basfödan som dom har fri tillgång till.

Frida

BlackandBlue
0

Det är ett naturligt beteende de har. Så gör ingenting med det!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

fsigge
0

men när man ska städa. Hur gör man då? ska man städa bort allt då?

Frida

BlackandBlue
0

det beror på vart det ligger, ligger det med bajs brukar jag ibland slänga det beror lite på hur mycket det är. annars är det ju bara o ta bort enstaka bajspluttar o spara maten . ligger det i sand/kisselådan tar jag alltid bort det. (så fort jag ser det)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Frosstis
0

Färskmat slänger jag dagen efter. basfodret får ligga tills han ätit upp det eller när jag städar buren. eller om jag städar i huset, då tar jag bort allt papper, bajs och mat så får han börja om.

Gur4m1
0

Jag återvinner det. Jag har en haster som roar sig med att samla kiss och bajs i en hög med fröskal (väldigt städat och bra) och sen frön osv i en annan hög, som hittils legat en bit ifrån om hon haft plats. Det kna vara en del tomma frön även där men jag brukar samla upp dem och lägga dem i en plats i buren. Det viktiga är väl att det är torrt och att hamstern inte kissat på det. Att man tittar noga så man inte bara tror att det är frön-och inte bara väldigt snyggt ninjade frökapslar ;)

Färskmat brukar jag lägga så att jag ser när hon tar/äter den. Passar på att mata när hon är i rasthagen osv- även om hon oftast inte är speciellt intresserad av mat då. Har hittills aldrig hittat gammal skruttig Färskmat ihennes bon som jag brukar få byta 1-2 gånger i veckan hittills. Hamstrar gör ju lite olika antar jag. Men de frö som du hittar som är fräsha, ingen vits att kasta det tycker jag.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com