Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 740 ggr
helena71
0

gammal tjej

Hej! Min hamster tjej Precious har fått en tumör, stor! Den sitter på bröstet. Jag har varit hos veterinären som tyckte att hon ändå va i fin form och sa att hon gott kunde få somna in hemma. Sen 3 dagar kmr hon bara ut för att hämta mat och idag verkade hon har problem med att hålla maten så den har nog växt. Mkt social tjej detta som varit med på allt förut och nu inget. Bör jag ge upp? Är så himla rädd att hon lider. Samtidigt hade jag velat att hon slapp den sista stressen som veterinären innebär. Min vackra tjej är 1 år och 10 mån.

farido13
0

alltså vad jag vet är det så att hamstrar blir 2-3år. Men har din hamster en Bur som hon kan röra sig mycket på.

Malinolsn
1

Hade jag varit veterinär, så hade jag i alla fall sagt att den kunde vara där så länge hon inte har problem av den.
Hade då inte sagt att hon skulle avlida hemma på grund av att den begränsar henne. Som du säger så verkar hon ju fått problem med att äta och är inte lika glad och aktiv, och då är det inte längre ett värdigt liv, den mår inte bra. Skulle inte låta den "vänta ut" döden med en snabbt växande tumör.. 😕

farido13
0

det kan vara så att hon har fått en sjukdom på sina kindpåsar

helena71
1

Jag känner så jag med, att hon ska få somna in med värdigheten i behåll. Buren är "handikapp" anpassad som läget är nu.

Rebornbabyn
2

Jag hade nog låtit henne somna in…❤️

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

helena71
0

Min lilla Sessa fick somna in idag på fm hos veterinären. Hennes tillstånd försämrades under natten så det va det enda rätta.

Men jäklar vad jag kommer sakna denna tjej❤️

Rebornbabyn
0

#6 Ok, men det var nog bäst för henne. Förstår att du saknar lilla tjejen.❤️

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.