Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 652 ggr
[RedHood]
0

Prasslande kl 2 på natten.

Inatt vaknade jag vid 2tiden på natten och hörde något prasslande men tänkte bara att Mewtwo var uppe och höll på i buren. Men efter ett tag så märkte jag att ljudet kom inte alls från buren så jag tänder lampan och får se en söt liten sak på golvet! Min första tanke var att jag bara drömde (har sömnproblem så jag drömmer ganska mycket när jag väl somnar) men efter ett tag så förstod jag att hon faktiskt stod där. Jag satte mig på golvet och satte fram handen för att hon kanske skulle vilja komma till matte men hon vågade bara lukta. Så rädd hon var! Efter en ca halvtimmes pratande och prassla tillbaka så fick jag fast henne. Ganska panikslagen var hon men ändå ganska lugn när jag klappade henne. Men den stora frågan är hur hon kom ut? Locket var på hela tiden! Den enda förklaringen vi kommit fram till är hur hon placerat sakerna i buren så kan hon ha klättrat upp och tagit sig ut men det är nästa helt omöjligt. Fast åt andra sidan så är hon en mästare på att alltid komma upp och ut, fast utan locket. Tänkte bara berätta om min första rymning, kl 2 på natten av alla tider!

Anna4077
0

Busa :)

Anna och taxen Max

[RedHood]
0

Kändes ändå skönt att hon inte har bitit i några sladdar för det var det jag mest var orolig över! Hon ska få springa massa i sängen och få massa gos idag, busungen :)

Anna4077
0

Tror dom brukar ha fullt upp med att upptäcka saker om dom inte brukar få springa på golvet :) våran lilla buse gömde sig i våran garderob i flera timmar :p

Anna och taxen Max

[RedHood]
0

Hon springer så snabbt också! Hade gärna vilja släppa ut henne så hon kan springa lös men är orolig för sladdar men ska se om det går att fixa på söndag när jag byter rum :)

Anna4077
0

Man kan köpa såna rör att lägga sladdar i tror jag.

Anna och taxen Max

[RedHood]
0

Ja, jag ska leta efter sådana rör för det blir måååånga sladdar när pojkvännen flyttar hit med sin dator.

Anna4077
0

Killar och datorer ;) själv har jag en elektriker hemma som har super koll på sina sladdar . Fast jag har också stora påsar med "bra och ha" sladdar. Eller andra "jag ska laga dom, det är inget fel på dom bara jag får lagat den" prylar. Gamla bilradios osv :p

Anna och taxen Max

lydia.L
0

VAd har du för Bur? Min guldis tog sig ut ur en samla låda och på något konstigt vis tog han sig ner för trappen och satte sig på tröskeln till min brors rum. :) Men som tur vad så gillade han mat fruktansvärt mycket så det tog inte många sekunder att fånga honom :) Men sen tog han sig ut igen när vi hade lagat hålet och låg under min säng och försökte klättra upp i min sängkappa :) men det gick att fånga in honom igen och då köpte vi en duna fun till honom istället.. :)

Lydia & Tindra Glad

[RedHood]
0

#7 Haha ja, pojken har en tendens att lägga sladdar överallt så nu när vi flyttar ihop så är det jag som bestämmer! #8 Jag har ett akvarium som är ca 30 i höjd så har verkligen igen aning hur hon kom ut! Vilken tur du hade! Mewtwo tycker om broccoli jätte mycket men får hon tillfälle att göra annat så gör hon det så mat gick inte att locka henne med. Hon satte sig vid dörren och kollade på mig så fick jag sakta gå fram och fånga upp henne.

lydia.L
0

Ja jag hade verkligen tur! Hade du locket helt på? :)

Lydia & Tindra Glad

[RedHood]
0

#10 Ja, det hade jag men vet nu ungefär hur hon skulle kunna komma ut från locket men vet inte hur hon kunde ha kommit upp dit XD Jag har ändå funderat på att skaffa något gäller som jag kan sätta över, både för att det blir lättare för mig att lyfta av och så att jag är säker på att hon inte kan komma ut. Vet bara inte vart jag kan hitta det :/