Är det ok ?
Jag fick en liten påse duvblandning av min kompis för att testa, jag har beställt hem en stor påse, och som ni vet måste man ju blanda det nya och det gamla innan man helst slutar med gamla. Jag fik hem den stora idag. Nu är den gamla mat helst slut och jag har bara duvblandningen. Hade helt glömt bort att den nästan var slut och nu finns det ingen som kan köra mig.
Min fråga är ifall det går bra att att jag ger det nya fodret i typ 1-2 dagar så vi hinner köpa ny ? Och sen blanda dom för att sen gå över till bara duvblandningen.
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
Skulle behöva svar idag :)
Ha det bra !
putt !
Ha det bra !
Det går nog jättebra. Du behöver ju inte ösa in med blandningen som de inte är vana vid utan ge de bara lite grann de här få dagarna, de äter ju trots allt inte så många gram per dag. Du kanske kan ge de lite extra Färskmat istället.
MVH Wilma
Alltså jag är inte säker men tror det beror på vad du har nu. Hur stor skillnad det är och så men jag skulle gjort som du eller helt enkelt bara byta. Skulle nog inte köpt en helt ny påse med den gamla maten för en veckas övergång. Men om det är rätt eller inte kan jag inte svara för. När jag köpte Roffe hade han en mat som han inte ville äta alls så när jag köpte nytt bytte jag rakt av. Han vägrade att den gamla maten så såg ingen anledning till att den skulle ligga i skålen och skräpa. Han var överlycklig med den nya maten och allt gick jätte bra. Märkte inte något konstigt med honom.
Anna och taxen Max
Det är väldigt stor skillnad på dom. Men jag gav dom lite igår, i djuraffären får man ju ingen övenrgångsmat och jag tycker inte mina hamstrar får djuraffären har mått dåligt av att byta mat rakt av så.
Ha det bra !