Bur flygresa?
Hej!
Nu ska snart jag åka flyg och ska då ta med mig min lilla hamster. Har frågat sas och de säger att man måste ha en speciell Bur eller en metallbur. Är de nån som vet vart man kan få tag i en sån? Har annars bara en transportbur i plast..men tror nog inte de är de bästa när de ska ut o flyga? hjälp nån? :)
" Dont dream your life, Live your dream "
tänk på att resan är jobbig för en liten hamster när planet lyfter och landar.
lyfttrycket känns i deras små öron.
har rest med hamstrar. de har varit tagna i flera dagar efteråt och bara sovit.
kan du så lämna hamstern hemma, försök ordna djurvakt.
kan inte den som ska sköta blommorna och ta in posten mata er hamster?
#2 Jösses, ja det kan jag tänka mig. Stackars små liv! 😕
#0 Tycker verkligen det är bättre för hamstern om den får stanna hemma, även om den inte blir så ompysslad så och får komma upp lika mycket som när du vore hemma.
Enligt min åsikt tycker jag verkligen man ska göra allt innan man utsätter sitt djur för något så oerhört påfrestande som en flygresa.. det är inte rätt tycker jag.
Jaha de var ju inte skoj :/ nej vill ju inte att han ska må dåligt så då skippar vi flyget.
Vi ska inte ut o resa precis utan vi ska flytta tillbaka till Sverige :D så kan ju inte lämna min lille hamster! är de okej eller helt enkelt bättre för dom att åka bil om man kör väldigt försiktigt?
" Dont dream your life, Live your dream "
Bil är absolut ett betydligt bättre alternativ! I en bil kan de åka i flera timmar utan problem, de brukar mest ligga och sova. Ha buren dock ganska nära dig, jag brukar ha den (om jag sitter i framsätet) nere på golvet mellan benen, och håller fast den då med fötterna så den inte far åt alla håll. Kan ju hända mycket i en bil, att om det skumpar jättemycket åker buren upp och hamstern smiter i bilen, att buren far åt alla håll… ja, du vet. :) Jag har åkt i 8 timmar med en hamster i bil, funkade utmärkt!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
åker ni bil så ha inte ac,n på golvdrag om du ställer hamstern på golvet.
blir det flyget så kan du ta dubbla reseburar. tex en vanlig transportbox som du har inne i en kattbur. sätt i tätare nät i dörren så kan inte hamstern ta sej ut om den skulle råka rymma ifrån första boxen.
ta mkt spån eller papper så hamstern kan gräva ner sej. lägg runt boxen en handduk el tidningar så ljudissolerar det lite. men tänk på att inte boa in den för mkt då får den inte tillräckligt med luft.